20 Sty 2024, 23:04
A może mi podpowiesz jaka to może być usterka.
Chodzi o Vectre B . Z tym oświetleniem wnętrza się uporałem, to nie związane z tematem grubszej usterki. Otóż od wakacji coś było nie tak z elektroniką, jak auto się nagrzało nie włączało się automatycznie radio , nie działy szyby dach i elektryczne lusterka, tempomat. Gdy auto było zimne wszystko działo. Problem był coraz częstszy , aż przyszła pewna niedziela grudnia gdzie padły wycieraczki i spryskiwacze. Winny okazał się przepalony bezpiecznik ale wtedy też padła zupełnie cała elektronika o której pisałem, a radio włączało się już tylko przyciskiem. Może to przypadek że się zepsuło naraz a może jest to powiązane , tego nie wiem
Jakiś czas temu wkoncu miałem czas się za to zabrać, po oględzinach na forum Vectry i podpowiedziach od użytkowników padło na multimetr.
Bezpieczniki oczywiście sprawdziłem chodź nie ma bezpiecznika który odpowiadałby za te wszystkie rzeczy jednocześnie. Pod maską jest przekaźnik odpowiadający za multimetr ale ten sam przekaźnik odpowiada choćby za immobiliser który musi działać skoro auto pali. I przecież nie może być tak że przekaźnik trochę działa a trochę nie , chyba że się mylę?
No i zamówiłem ten multimetr na allegro o takich samych numerach jak mój. Dziś znalazłem czas wymienić. Jedyna zmianą jest to że podświetlenie szyb ożyło ale nie sprawiło to że zaczęły działać i "nowy" multimetr jeszcze gdy się go włącza wydaje dźwięk pikniecia a stary tego nie robił.
Być może ten kupiony był wadliwy , dlatego zamówię jeszcze jeden bo przecież mogę go zwrócić za darmo na allegro.
Ale co jeśli to jednak nie ten multimetr, co to może być i gdzie szukać problemu ?
Instalacja przynajmniej ta która widziałem nie jest zgrzebna, wszystkie kable są ładne nie lutowane nie kombinowane więc to raczej też nie to.
Za elektronikę odpowiada w Vectrze B właśnie ten multimetr. Moduł komfortu też coś takiego jest ale to odpowiada za centralny zamek i w rzadszych wersjach bądź po małych przeróbkach za domykanie szyb z pilota .