REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Bardzo optymistyczne podejście i to na pewno nie na trasie gdzie nie mamy możliwości skorzystania z rekuperacji i szybko wychładza się wnętrze samochodu które musi być sporym nakładem energii ogrzewane. Biorę pod uwagę temperatury niższe od 0*Redakcja napisał(a):Zdaniem ekspertów sieci warsztatów samochodowych Q Service Castrol, wartość ta zmniejsza się o średnio 30%.
Pompa ciepła jak wiadomo będzie lepszym rozwiązaniem bardziej oszczędnym od tzw. grzałek oporowych ale zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie musi swoje zużyć.Redakcja napisał(a):Kluczowym elementem okazuje się być pompa ciepła, która minimalizuje spadek zasięgu w zimie. Ocieplanie nią pojazdu pozwala na błyskawiczne rozgrzanie samochodu, co ma istotne znaczenie dla osiągnięcia optymalnej wydajności.
Ciężko znaleźć dobre informacje na ten temat ale przygotowanie baterii do ładowania tak żeby miała optymalną temperaturę do szybkiego ładowania w warunkach zimowych może pochłonąć dobrych kilka kWh do tego ogrzewanie wnętrza itd. Zaraz okaże się że jadąc do stacji ładowania oddalonej o 30 km zużyjemy tyle co do jazdy w normalnych warunkach na dystansie około 100 kmRedakcja napisał(a):Przed wyruszeniem w trasę warto także ustawić punkt ładowania w oprogramowaniu oraz nawigacji. Wtedy pojazd samoczynnie przygotowuje temperaturę baterii do ładowania, co korzystnie wpływa na efektywność procesu.
To oczywiście wiadome i nie tylko w przypadku samochodów elektrycznych się sprawdza. Nie każdy jednak może sobie na to pozwolić.Redakcja napisał(a):Ekspert wskazuje również na korzyści wynikające z inwestycji w ogrzewany garaż.
Może w ogóle nie powinni montować ogrzewania wnętrza, grzanych foteli czy kierownicy jak mamy z tego nie korzystać. Każdy ubierze się ciepło i będzie zadowolony, że dojedzie do celu i mu się zasięg nie zmniejszyRedakcja napisał(a):Zaleca się również ograniczenie korzystania z funkcji ogrzewania siedzeń i kierownicy, aby zminimalizować zużycie energii i zyskać na zasięgu.