Escort - brak iskry na 2 3 garze

09 Lis 2007, 19:33

Witam.
Ostatnio miałem problemy z uruchomieniem go rano. Podczas kręcenia parę razy kichnął, ale zapalił. Później odpalał bez problemów do rana, aż w Reście 4 dni temu nie odpalił ogóle. Po wykręceniu świec okazało się, że nie ma iskry na 2 – 3 garnuszku. Teraz, co zrobiłem:
SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW:
Rozebrana i przylutowana ( 2 godziny roboty)
EDIS:
Podmieniony z innego forda i to samo. Kable z EDIS do CEWKI wymienione na nowe. Wyprowadzenia: 8 -12V, 9 – masa, 7 – nic ( na jednym schemacie ma być masa, na innym ekran kabli sygnałowych czujnika położenia wału) zwierałem do masy i też nic nie pomogło.
CEWKA ZAPŁONOWA:
Podmieniona z innego forda i to samo. Środkowy pin kabel czarny +12V jest.
EEC IV KOMPUTEREK:
Wyprowadzenie 40 – masa jest, 37 i 57 - +12V jest. Wymieniłem na drugi i to samo.
CZUJNIK POŁOŻENIA I PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ WAŁU:
Wyczyszczony sprawdzony rezystancja 400 Ω przy zbliżaniu do magnesu dochodzi do 120 Ω.
KABLE WYSOKIEGO I ŚWIECE:
Wymienione na nowe 2,5 tygodnia temu.

Walka z tym złomem nie daje efektu. Przy kończeniu kręcenia rozrusznikiem ( puszczenie kluczyka) na 2 i 3 przeskakuje iskra. Próbowałem odpalić go, chociaż na tych dwóch garach wkręcając tylko świece 1- 4, lecz tylko kichanie jakby zapłon był przestawiony.
Jest to Eskort 1,6 8V EFI.
Proszę o jakieś sugestie, bo niedługo dojdzie do wymiany całego silnika.
biniu
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • 09 Lis 2007, 22:44

    Sprawdz,czy na cewce jest +12V podczas kręcenia rozrusznikiem.Tak samo na pinie 37 i 57 ECM i na module zapłonowym(EDIS).Jeżeli jest,a iskry nie ma,to wypadałoby zmierzyć rezystancję cewki zapłonowej.Zamień też miejscami przewody WN na cewce zapłonowej z 2 i 3 garu na 1 i 4 gar i sprawdz,czy będzie iskra.Zamień też miejscami same świece zpłonowe.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    09 Lis 2007, 23:41

    Cewkę i ECU wymieniłem. EDISa podstawiałem. Co do napięć podczas kręcenia to jutro sprawdzę. Podmieniałem kabel sygnałowy do cewki z edisa i druga para świec czyli 2-3 ma wtedy iskrę .
    biniu
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    10 Lis 2007, 16:07

    Podczs kręcenia rozrusznikiem napięcie na cewce o ECU wynosi 11,6V.
    biniu
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    10 Lis 2007, 18:09

    Piszesz,że jak podmieniłeś kabel sygnałowy z EDISa do cewki,to była iskra.No to chyba pozostaje podmienić ten przewód?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    10 Lis 2007, 18:47

    Już pisałem że kable z EDIS do Cewki zostały wymienione na nowe.
    biniu
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
      Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
      Kierowco, nie daj się wiosennemu zmęczeniu
      Choć tzw. wiosenne przesilenie nie jest jednostką chorobową, wielu kierowców właśnie o tej porze roku skarży się na gorsze samopoczucie i uczucie zmęczenia. Jak wpływa to na zdolność prowadzenia i bezpieczeństwo jazdy? ...

    11 Lis 2007, 13:23

    Powoli i spokojnie :) .W przedostanim poście napisałeś,że po wymianie kabla sygnałowego z EDISa do cewki pojawiła się iskra na 1 i 3 cylindrze,czyli na tych,na których tej iskry nie było.Czyli rozumiem,że sprawa rozwiązana?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    12 Lis 2007, 16:24

    Sprawa nie jest rozwiązana. Pisałem że podłaczyłem je odwrotnie i iskra była na 2-3, wynika z tego że nie ma impulssu z wyjścia 12 EDIS.
    Dzisiaj byłem w sklepiku i pytałem o czujnik. Podczas szukania w katalogach forda okazuje się, że opory się różnią w stosunku od modeli i tak:
    94BF-6C315-AA do 16V powinien mieć 400Ω
    W moim jest:
    89BF-6C315-AB do 8V i powinien mieć 200Ω, mój ma 256Ω. Może szlak go trafia.
    biniu
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    12 Lis 2007, 17:40

    Kupiłem funkiel nówkę tego samego typu i opór wynosi 275Ω. Jaka jest różnica?? Otóż nowy niesamowicie przyciągnął mi przypadkowo śrubokręt, stary ledwo. Po zamontowaniu iskra na wszystkich czterech garach i powiem, że dużo silniejsza. Po wkręceniu świec odpalił od razu z niesamowitą zadymą – tak był już zalany. Z tego wszystkiego mam w zapasie CEWKĘ, EDIS, ECU, przylutowaną skrzynkę bezpieczników i nowe kable z EDIS do CEWKI.
    Problem rozwiązany.
    biniu
    Nowicjusz
     
    Posty: 6