Etanolowy demon

06 Wrz 2006, 18:33

Zajęło to wprawdzie kilka lat, lecz konstruktorzy z firmy Lotus znaleźli w końcu sposób na spożytkowanie upraw roślinnych otaczających ich bazę umiejscowioną w Norfolk. Będą one zasilać ich nowy, bioetanolowy samochód.

Zaprezentowany kilka dni temu Lotus Exige 265E jest najprawdopodobniej najszybszym samochodem napędzanym na bioetanol. Dodatkowo okazuje się, że jest to najbardziej wydajna wersja modelu Exige, jaką kiedykolwiek dopuszczono do ruchu.

Nowy Exige 265E napędzany jest paliwem bioetanolowym E85, który jest mieszanką 85 procent etanolu pochodzenia roślinnego oraz 15 procent benzyny. Poza tym, że samochód ten będzie wykazywać się będzie małą ilością emitowanego CO2 do atmosfery, to silnik zasilany takim rodzajem paliwa generować będzie moc 261 koni mechanicznych.

Modelem bazowym na podstawie którego stworzono wersję 'ekologiczną' był turbodoładowany Lotus Exige S. Modyfikacji uległy niektóre elementy silnika, a w szczególności wtryskiwacze umiejscowione w kolektorze dolotowym. Dodatkowo zamontowano jeszcze dwa wtryskiwacze, współpracujące z turbosprężarką. Dzięki temu uzyskano przyrost mocy w postaci 46 koni mechanicznych.

Te zmiany sprawiły, że bio-etanolowy Exige rozpędza się do prędkości 100 km/h w przeciągu 3,88 sekundy. Prędkość rzędu 160 km/h osiągana jest w 9,2 sekundy. Poprzedni model rozpędzał się w czasach kolejno: 4,67 sekundy oraz 11,87 sekundy. Prędkość maksymalna samochodu wyniesie teraz 254 km/h.

Lotus nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji w stosunku do modelu 265E, gdyż na razie będzie on wykorzystywany do testowania nowego rodzaju paliwa. Szef inżynierów Lotusa ds. jednostek napędowych, Geraint Castleton-White, dodaje, iż firma chciała udowodnić, że 'zielone' samochody też potrafią być bardzo wydajne.

[link wygasł][link wygasł]
Pozdrawiam
de la Cruz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 280
Miejscowość: łódzkie

06 Wrz 2006, 21:09

Jeszcze troche to wogóle w paliwie nie będą stosowali benzyny tu jest tylko 15% i ma znakomite osiągi no i ta moc robi wrażenie na takim paliwie 8)
Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Wrz 2006, 22:32

moim zdaniem dopóki są źródła nazwijmy to konwecjonalne to światowe koncerny produkujące energie i paliwa z tych zasobów nie będą zainteresowane jakąś alternatywą
oliwer
Początkujący
 
Posty: 70
Miejscowość: dolnośląskie

07 Wrz 2006, 18:00

Jest coraz mniej ropy :? Według mnie to powinno być więcej takich projektów, tylko że aut miejskich segmentu A, B, i C, które bedą zdecydowanie bardziej dostępne dla "statystycznego Kowalskiego" :)
Pozdrawiam
de la Cruz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 280
Miejscowość: łódzkie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Rzadko spotykane samochody Lexusa. Znasz wszystkie?
    Lexus RX czy LFA to samochody, o których słyszał praktycznie każdy. Ale w historii japońskiej marki powstały auta koncepcyjne, egzemplarze pokazowe, a nawet model produkcyjny, których w Polsce praktycznie nie ...