Fabia II który silnik TDI

12 Sty 2017, 22:37

Tanis napisał(a):A co z 1.8?
ale chodzi Ci o diesla czy benzynę?
Jeśli o klekota to raczej bym odpuścił, bo to stara konstrukcja, do której osprzęt trochę kosztuje. Benzyniak jak benzyniak, nic szczególnego
Tanis napisał(a):"trójki" rozumiem nie wspominałeś, bo zaczyna się dużo wyżej cenowo, czy coś już tam nie gra?
mk3 to trzeba liczyć 25-27k dla ex-flotowca, od ~32 zaczynają się fajne egzemplarze
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Sty 2017, 08:56

Tanis napisał(a):a po czym to rozpoznam który jest który?


Np. po wklejce w bagażniku pod jego podłogą (oznaczony jako "Engine code") albo na dole słupka B po stronie kierowcy (po prawej stronie wklejki - trzyliterowy kod).

Tanis napisał(a):Czyli generalnie jest tak jak rozumuję, że 1.6TDI da mi mniejsze spalanie, ale po 1.9TDI mogę się spodziewać lepszej żywotności i kosztów obsługi?


Co do zasady - tak, ale przy używanych dieslach większe znaczenie ma jednak sposób dotychczasowej eksploatacji i serwisu. Każdy silnik można zajechać, nawet mercedesowskie 2.0D, jak się nie potrafi jeździć dieslem - a z tego co widzę większość ludzi nie potrafi.

Tanis napisał(a):A jak z ew. dynamiką?


Taka sama jak w przypadku najmocniejszej wersji 1.6 TDI (z tego co pamiętam jest kilka Nm mniej).

Tanis napisał(a):Acha i jeszcze jedno ważne pytanko - czy cała grupa VAG ma te same 1.9TDI?


Nie :D Jest trochę tych wersji, niektóre nie mają DPF i koła dwumasowego (jak wspomniane BSW), niektóre mają dwumasę, ale nie mają DPF - przynajmniej w standardowych wersjach, bo można było je sobie domówić (np. BKC, BXE), a niektóre zaś mają cały ten dieslowski szajs (np. BLS). Warto więc kupować te auta z głową, szczególnie jeśli liczy się pieniądze - im mniej elementów, które muszą kiedyś się zużyć tym lepiej.
No i jedna ważna rzecz - jeśli zdecydujesz się na wersję BXE pamiętaj, że w niektórych rocznikach montowano wadliwe panewki - warto profilaktycznie wymienić je od razu po zakupie.

W Altei najlepszą opcją jest BKC.
Jeśli akceptujesz spartańskie warunki spójrz jeszcze na Skodę Roomster - tam wrzucano wyłącznie wersję BSW, praktycznie bezobsługową. Auto bardzo praktyczne, bo ma wyjątkowo przestronne wnętrze, a wymiary auta miejskiego, tyle, że jest mało wygodne, głośne i plastikowe. Trwałość na bardzo wysokim poziomie.

Mimo wszystko zaproponowany wyżej Focus jest dużo lepszą opcją, wykończenie (wyjąwszy wersję Titanium) na podobnym poziomie jak w Skodach, ale jazda o wiele przyjemniejsza (bo wszystkie Skody prowadzą się jak taczki :wink: ) i koszty obsługi podobne (nieco mniejsza trwałość, przy wyższych przebiegach lubią sypać się przeróżne pierdoły).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

13 Sty 2017, 15:57

mike - ofc chodziło mi o diesla. bo widzę, że 1.6 109km ma dpf tak jak napisałeś, 1.6 90km nie ma i 1.8 115km też nie ma, więc byłem ciekaw, czemu polecałeś od razu 2.0 nie wspominając o nim.

łysy30 - co masz na myśli "przy większych przebiegach" ? ;)

Obczajałem jeszcze Octavię 1.9TDI ~2008 przedlifową dwójkę, ale wydaje mi się, że bitwa rozegra się między Fabią, Gulfem, Alteą, a ew. Focusem po bliższym zapoznaniu... Polo i Ibiza zdecydowanie za małe bagażniki, chyba, że ta Ibiza w pseudo-kombi, ale jakoś mi nie leży...
Tanis
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: MSS

13 Sty 2017, 16:50

A ja ponawiam Fiata Bravo - bardzo udane silniki JTD - 1.9 8V 120KM to najprostsza konstrukcja, ale warto zerknąć na 1.6 JTD.
Przypominam sobie test z Auto-Świat z końca produkcji Golfa VI, gdy został pokonany właśnie przez Fiata Bravo.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Sty 2017, 12:24

Fiatów się boję. Mam tylko złe doświadczenia.

Przeglądałem jeszcze wczoraj oferty i co zwróciło moją uwagę:
i30/ceed 1.6td - choć jestem nastawiony sceptycznie. i30 jeździłem i jakkolwiek niewiele mam uwag do pracy silnika to wykonanie i prowadzenie to jakiś koszmar... ceed jeździłem nowszym i wykonanie już tak nie razi, ale prowadzenie nadal jest... słabe. Ale w tym temacie skupiamy się na silnikach, więc pytanie czy możecie coś o nich powiedzieć?

1.6td mazda 3? nie miałem nigdy styczności z marką, ale słyszałem tylko dobre opinie, wygląda ładnie, szczególnie 2 gen, choć tutaj musiałbym chyba naciągnąć trochę portfel. co nie zmienia faktu, że bardzo mi się podoba :)

dużo jest renault i citroenów, ale tych też się bardzo boję...

astry z 1.7cdti - słyszałem dobre rzeczy o silniku, ale gorsze o samej konstrukcji auta, więc mam mieszane uczucia

1.5dci w nissanie to jest jednostka renault, ta sama co jeździ w daciach, tak?

jest jeszcze 1.6D w volvo c30 i v50 i chociaż jeden jest strasznie brzydki i ma za mało drzwi, a drugi chyba za duży na taki silniczek (?) to mimo wszystko chętnie usłyszę opinie

Na koniec zostaje Suzuki SX4 z ichniejszym 1.6TD i rzucił mi się w oczy Swifcik z 1.3TD, choć nie ma bagażnika to wygląda na to, że nic nie pali i trochę pomyślałem, że na wyjazdy zawsze można dorzucić dachówkę, ale to chyba dużo kombinowania...

Z góry dzięki wszystkim za odpowiedzi co do powyższych - zasialiście ziarno zwątpienia w mojej głowie z tymi fabiami...
Mam nadzieję, że po tym poście zostanie "na placu boju" kilka modeli i po prostu w przyszłym tygodniu zacznę szukać/jeździć oglądać.

Wygląda na to, że można by zmienić nazwę tematu na "który oszczędny td 1.6 kupić" ;)

:ok:
Tanis
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: MSS

14 Sty 2017, 12:35

Tanis napisał(a):i30/ceed 1.6td - choć jestem nastawiony sceptycznie. i30 jeździłem i jakkolwiek niewiele mam uwag do pracy silnika to wykonanie i prowadzenie to jakiś koszmar... ceed jeździłem nowszym i wykonanie już tak nie razi, ale prowadzenie nadal jest... słabe. Ale w tym temacie skupiamy się na silnikach, więc pytanie czy możecie coś o nich powiedzieć?

prowadzenie jak w Skodach Octavii i Fabii. Wykończenie podobne chodź w Octavii więcej miękkich plastików (ale przypominam, że aby nie trzeszczało to montaż jest ważny, a nie twardość plastików)
1,6 CRDI jest lepsze od 1,9 TDI, bo nie ma większych wad (tj wersji, które należy omijać i zaraz będzie czepianie, że nie napisałem równe), nie klekoczą jak bocian, silniki kręcą ponad pół miliona a są też po 800tys., nie mają dwumasy, a w wersji 90KM posiadają prostą turbinę.

Tanis napisał(a):1.6td mazda 3?

Tanis napisał(a):jest jeszcze 1.6D w volvo c30 i v50

to silnik PSA 1,6 HDi - płyta podłogowa spokrewniona z Focusem. Lepiej się prowadzą od powyższych koreańców i Skód.

Tanis napisał(a):1.5dci w nissanie to jest jednostka renault, ta sama co jeździ w daciach, tak?

Tak, tylko panewki lubiły się ukręcać (nie miały zamków zabezpieczających) jak ktoś wymieniał olej co 30tys. zgodnie z zaleceniami zamiazt co 10 max 15tys. km.

Tanis napisał(a):astry z 1.7cdti - słyszałem dobre rzeczy o silniku, ale gorsze o samej konstrukcji auta, więc mam mieszane uczucia

wg mnie bardzo dobra alternatywa dla 1,9 TDI, bo kultua pracy podobna tj. niska ale nie psuje się przesadnie. Ten silnik to konstrukcja ISUZU, a w wersji 80KM nie ma co się zepsuć (brak dwumasy, skomplikowanej turbiny i DPF)

Tanis napisał(a):Na koniec zostaje Suzuki SX4 z ichniejszym 1.6TD i rzucił mi się w oczy Swifcik z 1.3TD

obydwa silniki konstrukcji Fiata o nazwie MultiJet. 1,3 to jednorazówka z wielką turbodziurą (coś jak 1,4 TDI). 1,6 jest ok.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak sprowadzić swoje wymarzone auto z USA krok po kroku?
    Import auta z USA wymaga spełnienia szeregu formalności, które mogą przysporzyć nieco kłopotów osobom prywatnym podejmującym się tego zadania po raz pierwszy. Sprowadzenie samochodu z USA wymaga znajomości amerykańskiego ...
    O czym kierowca powinien pamiętać wiosną?
    Wyższe temperatury, zmiana warunków atmosferycznych, stanu nawierzchni i samopoczucia kierowców to symptomy panującej wiosny. To również czas przeglądów po zimie, wymiany opon i coraz większej ...

14 Sty 2017, 12:45

Dzięki ;)

Zabrakło mi jeszcze tylko opinii o samym silniku 1.6 w Volvo/Maździe. W sensie awaryjność, przebiegi, dwumasy itd. jak wspomniałeś przy innych ;) I ogólnie czy warto się pchać w to. Bo jeśli PSA 1,6 HDi to dobrze główkuję, że to będzie to samo co w citroenach?
Tanis
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: MSS

14 Sty 2017, 13:08

Tanis napisał(a):Zabrakło mi jeszcze tylko opinii o samym silniku 1.6 w Volvo/Maździe. W sensie awaryjność, przebiegi, dwumasy itd. jak wspomniałeś przy innych ;)

W wersji 90KM jak w koreańcach tj. nie ma dwumasy i skomplikowanej turbiny. W wersji 109KM dochodzi dwumasa. Filtry cząstek stałych jak się trafią to FAP, czyli mokre wymagające dolewania płynu, a nie jazdy w trasie.
Uważać trzeba na zapychający się kanalik olejowy doprowadzający olej do turbiny. Jak się tam nie zagląda przy okazji wymiany to nowa turbina może wyzionąć ducha już po kilku tys. km.

P.S. Wszystkie diesle niezależnie od producenta od 2010r. mają filtry cząstek stałych DPF/FAP.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Sty 2017, 16:33

Tanis napisał(a):Zabrakło mi jeszcze tylko opinii o samym silniku 1.6 w Volvo/Maździe
przecież napisałem wyżej o Fordzie a to jest ten sam silnik, a v50 to Focus w kombi tylko lepiej wykończony
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Sty 2017, 18:39

Ok! Nigdzie nie padlo ze Focus ma ten sam silnik z PSA, wiec nie pokojarzylem. Myslalem ze to jakas jednostka Forda. W zasadzie wszystko juz chyba wiem zeby zaczac ogladanie :ok:
Tanis
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: MSS

15 Sty 2017, 00:00

Kolejne wątpliwości:
Mazda 3 gen2 ma już tylko 1.6 MZ-CD 115KM, więc wnioskuję, że będzie tu obecny już dpf i dwumasa? No i jest to jakiś "kolejny" silnik, czy nadal ten sam co w Focusie? Co o nim myśleć?
Czyli jeśli chciałbym "prostszy" silnik to tylko ten 90-konny. Którego nie było w Volvo, a w Maździe wygląda na to, że powiązany był z jakąś słabszą wersją wyposażeniową i nie mogę znaleźć żadnego egzemplarza z 90KM i tempomatem. Jeżeli już go ma to tylko w wersji 109KM...
W Focusie widzę, że taka kombinacja była, więc jeśli nie chciałbym się ładować w dwumasy i mieć tempomat, to pozostaje mi Focus i ew. starsze 1.9TDI w Fabii/Gulfie? ;)
A gdybym zamarzył o tempomacie i 6 biegach to zostaje mi... Gulf. Albo sięgnąć po 2.0... ?

Koreańce póki co wyłączam...
Tanis
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: MSS

15 Sty 2017, 10:21

DPF/FAP jest w każdym dieslu od 2010r. bo tego wymagały przepisy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Sty 2017, 20:26

Tanis - ja już z tego nic nie rozumiem. Miało być tanie utrzymanie, miał być młody rocznik, wół roboczy, wygląd bez znaczenia. Nagle pojawiają się jakieś Volvo czy Mazdy, które z powyższym nie mają nic wspólnego. Zawsze mieszczuch (w szczególności budżetowej marki jak Skoda) będzie tańszy w utrzymaniu niż kompakt pozycjonowany jako premium (Volvo V50/c30).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Sty 2017, 11:29

Po prostu za radą kolegów starałem się nie ograniczać do skody/vw i sprawdziłem co ciekawego w dieslu do 25k od 2008 roku jeszcze jest w zasięgu. Bez szczególnego wczuwania się chciałem poznać opinie o poszczególnych markach/silnikach.

Prawdopodobnie będzie jednak Gulf 5 1.9TDI jak uda mi się znaleźć ładny egzemplarz z 6biegową skrzynią i tempomatem. Mam w perspektywie dojazdy autostradową obwodnicą po ~40km dziennie więc ten 6 bieg i tempomat wydaje mi się, że zwróci się w komforcie i spalaniu.
Ale ciągle nie mówię nie Focusowi, póki co nie miałem czasu obczaić żadnego.
Tanis
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: MSS