Fabia II który silnik TDI

11 Sty 2017, 15:37

Hej, muszę się szarpnąć na nowe autko. Wymyśliłem sobie, że chyba odpuszczę sobie przygodę z LPG na jakiś czas i spróbuję dieselka. W służbowych jakoś dają radę, więc może i warto. Z różnych względów zdecydowałem się na Skodę Fabię, nie wiem jednak czy iść w starszą sprawdzoną jednostkę 1.9 TDI, czy w dość chwaloną 1.6TDI pojawiającą się w poliftowej wersji?
Chodzi mi głównie o żywotność, bezawaryjność i spalanie (jak zawsze ;) ), ale też możliwość kupna zadbanego auta (przy dieslach ciężko trafić na niekatowany niepoleasingowy egz...).
Zakładam roczne przebiegi na poziomie 25kkm tym autem.

Dzięki za rady!
Tanis
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: MSS

11 Sty 2017, 15:48

Auto segmentu B z dieslem nie ma żadnego sensu - na trasy nie, bo takim autem to katorga, a i na krótkie odcinki do miasta też nie za bardzo, bo ani to ekonomiczne, ani trwałe, nie wspominając o dźwięku na zimno..
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Sty 2017, 18:07

Jaki budżet?
Auta segmentu B z dieslem to będą wyklepane flotowce, bo nikt normalny nie kupi diesla do takiego małego auta.
Rozejrzyj się za benzyną lub kompaktem np. Fiat Bravo 1.6 JTD
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Sty 2017, 18:08

Dokładnie - diesel i takie małe auto to głupota...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Sty 2017, 19:47

Poleasingowe auta są często w lepszym stanie niż od osób prywatnych, pilnowane wszelkie naprawy, wymiany, przeglądy. W większości przypadków w aso

Mój nowy zakład pracy chronionej wyposażył mnie właśnie w taką fabię, kombii po lifcie, 1.6tdi/90. Jakoś to jedzie, ale szału nie ma (mam pod domem 210KM więc też inaczej to postrzegam). Do 130 na godzinę w miarę elastyczny i z taką prędkością trasę zrobisz bez większego problemu - mówię o nieobciążonym samochodzie. Spalanie na poziomie 5-5,3, jazda 20% duże miasto, reszta miejscowości i mniejsze miasta obok.
Nagrzewa się sto lat, rękawiczki zdjąłem dzisiaj po ~10km (-17 było rano)
A tak btw to blacha, z której jest zrobiona bardziej przypomina papier niż stal.

Podsumowując - dla mnie ok bo mam za darmo, ale swoich pieniędzy w życiu bym na takie coś nie wydał
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Sty 2017, 20:20

Invi napisał(a):Poleasingowe auta są często w lepszym stanie niż od osób prywatnych, pilnowane wszelkie naprawy, wymiany, przeglądy. W większości przypadków w aso
oczywiście masz rację, aczkolwiek nie należy zapominać o tym, że takimi samochodami jeżdżą najczęściej szeregowi pracownicy, którzy terminy mają najczęściej na godzinę temu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Sty 2017, 11:24

Cieszę się, że wiecie lepiej co potrzebuję i że taki zakup to głupota. Prosiłem o pomoc w wyborze tej głupoty, a nie rady jak mam żyć.
Jeździłem w życiu różnymi autami. W dieslach od i30, ceed, octavia 2 i 3, auris, superb 2 po passata B7 2.0TDI, w benzynach miałem od 240SX, Fabię 1.4, ASX 1.6, jeździłem całą masą aut od poloneza, przez lanosa, golfa, po passata 3.2 V6. Wiem co się z czym je i wiem czego potrzebuję.
Roboczego muła, który będzie mnie woził codziennie 25km w jedną stronę do pracy, a w najbliższym czasie najprawdopodobniej około 50km w jedną stronę autostradową obwodnicą + ew. wyskoczę nim od czasu do czasu na jakaś wycieczkę. Potrzebuję samochodu, który będzie maksymalnie oszczędny i niezawodny, jednocześnie nie chcę się już bawić w gaz z różnych powodów - w tym wliczam fakt, że kupuję mieszkanie z garażem podziemnym, gdzie nie można wjeżdżać z podtlenkiem lpg. A jak ma być tanio i niezawodnie to wychodzi mi z równania diesel. Ma też być młody, żeby ogarnąć do niego fajne AC i Assistance. To wszystko wskazało mi na Fabię. I już. Siedzi się w niej tak samo jak w Ocatvii, którą robiłem nawet po 1500km dziennie, więc da się wszystko. Nie potrzebuję komfortu i stylu. Nie przeszkadza mi, że to auto jest brzydkie jak noc. Chcę żeby woziło mi dupę jakieś 25-30kkm rocznie przez najbliższe kilka lat bez zbędnych wizyt w serwisie i z jak najrzadszymi wizytami na stacji.
Jeżeli macie dla mnie inne ciekawe propozycje to chętnie je usłyszę, ale prosiłbym o konstruktywne wypowiedzi, a nie "nie, bo nie, bo tak uważam, bo to głupie"...
Tanis
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: MSS

12 Sty 2017, 11:28

Tanis napisał(a):Cieszę się, że wiecie lepiej co potrzebuję i że taki zakup to głupota.

Tanis napisał(a):A jak ma być tanio i niezawodnie to wychodzi mi z równania diesel.


Jak wiesz lepiej i znasz zagadnienia techniczne snując takie wnioski to powodzenia :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Sty 2017, 11:30

Nie podałeś budżetu, to po primo.
Po drugie, naprawdę chcesz się męczyć za własne pieniądze przy 30k rocznie w takiej puszce? :o lepiej wyjdziesz na kupnie chociażby kompakta, które są o wiele wygodniejsze, a różnicy w kosztach utrzymania wielkiej nie ma.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Sty 2017, 11:45

mike - bo budżet nie ma tu aż tak istotnego znaczenia. Patrzyłem, że te Fabie można kupić za ok 20k i taka cena mi odpowiada. Równie dobrze możemy tu rozważać Golfa V 1.9tdi i Golfa VI 1.6tdi. Najwyżej dołożę kilka tyś. Chodzi mi o wskazanie bezawaryjnego i taniego w utrzymaniu silnika diesla. Myślałem o alernatywach dla Fabii w postaci Ibizy, czy Polo też z tymi silnikami, ale tam nie ma bagażnika, a ja bym chciał móc czasem wrzucić do bagażnika kilka dużych plecaków i pojechać w góry, więc trochę mi to nie pasuje.

No i pod AC/Assistance chciałbym roczniki 2007 w górę.
Tanis
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: MSS

12 Sty 2017, 13:34

Skoro Fabia Ci wystarczy to rozejrzyj się za 1.9 TDI - w Fabii montowano głównie wersję BSW (bez DPF), alternatywnie BLS (ale to rzadkość) - już z DPF. Plusem BSW jest także brak koła dwumasowego i podatność na chip tuning. Na floty szły głównie 1.4 TDI i 1.6 TDI, więc będzie szansa na auto od prywatnego właściciela.
Ibiza bardzo fajne autko (miałem), ale bagażnika tam nie uświadczysz.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

12 Sty 2017, 14:32

Ford Focus mk2 1.6 TDCI
Uprzedzając pytania:
- 90 nie ma FAP i zwykłe turbo, 110 ma FAP (nie oznacza to tragedii) i turbo VTG (lepiej jedzie)
- nie, Focus mk2 nie gnije. W przedliftach były czasem problemy z rantami drzwi, ale tego nie można nazwać gniciem. Podobno na tylnej klapie przy znaczku zdarzają się bąble, ale ja szczerze mówiąc nie widziałem; w podwoziu najczęśiej śruby, ale czy kupisz Fabię, Gulfa czy Focusa to będzie jeden pies.
- nie, 1.6 TDCI nie jest awaryjny. Zaryzykuję stwierdzenie, że to podium na rynku nowoczesnych diesli.
- nie, Focus mk2 nie jest drogi w eksploatacji i nie psuje się raz w tygodniu.
- warto szukać 2.0 TDCI, bo ma jeszcze lepsze osiągi od 1.6 109, ale ma 6 biegów, czyli na trasie spali tyle samo albo nawet ciut mniej przy lepszej elastyczności.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Sty 2017, 15:28

mike, co Ty proponujesz. W typach było Polo, Ibiza, Fabia, Golf, a Ty tu jakieś auto na "F" bez TDI na klapie :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Sty 2017, 21:01

Wierzę (nadal) w edukacyjną funkcję forum :D
Poza tym, jak ze znaczka TDCI usuniesz "C" to masz TDI :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Sty 2017, 23:14

mike - Obczaiłem sobie na spokojnie. Jeszcze nie mam zdania, muszę poczytać więcej opinii, a przede wszystkim znaleźć jakąś "sztukę" w okolicy i się przejechać. A co z 1.8? Nie wspomniałeś nic o nim.
"trójki" rozumiem nie wspominałeś, bo zaczyna się dużo wyżej cenowo, czy coś już tam nie gra? (poza tym kokpitem, który jest okropny? ;) )


łysy30 - a po czym to rozpoznam który jest który? Czyli generalnie jest tak jak rozumuję, że 1.6TDI da mi mniejsze spalanie, ale po 1.9TDI mogę się spodziewać lepszej żywotności i kosztów obsługi? A jak z ew. dynamiką? Śmigałem Octavką 3 1.6TDI i powiem szczerze, że ładnie to latało. Moc niby podobna...


Acha i jeszcze jedno ważne pytanko - czy cała grupa VAG ma te same 1.9TDI?
W sensie czy jest jakaś różnica czy ostatecznie trafiając na fajny egzemplarz skończę z Golfem, Fabią, czy np. Alteą? Muszę przyznać, że ta ostatnia spodobała mi się "wizualnie" ;)
Tanis
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: MSS