REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Hm... moim zdaniem nie może tak być bo to co włączyłeś może być używane w lato stojąc w korku czyli akumulator były cały czas nie doładowany, a gdzie jeszcze np. radio, elektrycznie podgrzewane lusterka?bonifacy napisał(a):Mierzyłem u siebie . Napięcie na akumulatorze 12,6 V przy załączonej klimie na minimalną temperaturę , załączony wiatrak na chłodnicy , nadmuch na maksa , oświetlenie zewnętrzne.
Oczywiście że wzrasta , jednak do jakiej wartości dokładnie nie odpowiem bo skupiłem się na pomiarach przy wolnych obrotach. Mam problem z gaśnięciem silnika na lpg właśnie na tych obrotach przy włączonej na maxa klimie. Jeszcze raz przeliczyłem zapotrzebowanie na moc i wyszło mi 960 W . Uwzględniłem pobór przez pompę wspomagania tylko w trybie jałowym czyli 5 A. Jednak ona pod obciążeniem może pobrać nawet 40 A. Alternator jest tylko 90 AKacper napisał(a):Patrzyłeś czy jak zwiększysz obroty do np. 2tyś. obr. napięcie wzrasta i o ile?
To może własnie problem z prądem i przez to ci gaśnie. A alternator sprawny w 100% bo może też nie domaga i nie daje 90A tak jak powinien?bonifacy napisał(a):Mam problem z gaśnięciem silnika na lpg właśnie na tych obrotach przy włączonej na maxa klimie
No ale do tego dochodzi oświetlenie grubo ponad 100W , elektronika silnika będzie też ze 100W , pompa paliwa ? W , pompa wspomagania w trybie ławowym ze 60W i coś tam jeszcze.....Uzbiera się tegoKacper napisał(a):No tak ale to masz jakieś 600W
Zgadza się ale zasada jest taka że producent dobiera moc alternatora do instalacji samochodu i przy pełnym obciążeniu altka na wolnych obrotach jak spada poniżej 13,5V (powinno być 13,8V) to już coś nie tak moim zdaniem. Przecież jak będziesz jechał to obroty wzrosną i wtedy będzie pewnie około 14 z hakiem czyli tak jak powinno być.bonifacy napisał(a):Uzbiera się tego
Kacper napisał(a):Masz oryginalny alternator? Może ktoś zmieniał i założył słabszy?
Kacper napisał(a):Przecież jak będziesz jechał to obroty wzrosną i wtedy będzie pewnie około 14 z hakiem czyli tak jak powinno być.
Piszę z tabletu bo coś mi komp szwankuje ;/ więc nie mam na razie.bonifacy napisał(a):Masz na dysku program Staga ?
No tak ale to jest pewnie chwilowe i trwa nie więcej niż sekundę potem regulator wyrównuje napięcie. To tak jak czasem na wolnych obrotach można zaobserwować lekkie przygasanie świateł jak załącza się klima lub wentylator. Praktycznie nie zauważalne ale czasem to widać.bonifacy napisał(a):Są miejsca wykresu gdzie przy prędkości silnika ok 2100 obr/min napięcie spada do 12,4 V. Prawdopodobnie jest to moment załączenia wentylatora chłodnicy.
Napisałem do @ArteK o wydzielenie twojego wątku do osobnego tematu.bonifacy napisał(a):Tak na marginesie. Trochę się wciąłem w ten wątek ze swoją sprawą i może by wydzielić to na osobny temat bo auto moje Fabia II motor 1,4 BXW
Też masz tak że przy pełnym obciążeniu ładowanie spada do 12,5V? Bez obciążenia jakie jest napięcie ładowania? Napisz coś więcej jak to dokładnie wygląda u Ciebie...daniel811 napisał(a):skoda roomster 1,4 bxw miałem wymieniane dwa alternatory jeden nawet 120a i w dalszym ciągu to samo elektryk rozkłada ręce i nie wie co może być