Fabia II motor 1,4 BXW - problem z alternatorem

27 Lip 2017, 19:35

Jak mam wszystko włączone i na maksa , to tych watów odbioru mocy się uzbiera. Alternator ma ograniczoną zdolność oddania amperów tym bardziej dla wolnych obrotów silnika. Mierzyłem u siebie . Napięcie na akumulatorze 12,6 V przy załączonej klimie na minimalną temperaturę , załączony wiatrak na chłodnicy , nadmuch na maksa , oświetlenie zewnętrzne. Licząc moce włączonych odbiorników według danych katalogowych to będzie coś około 800 W. Dla takich warunków program diagnostyczny pokazał 100 % obciążenia alternatora .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lip 2017, 20:39

bonifacy napisał(a):Mierzyłem u siebie . Napięcie na akumulatorze 12,6 V przy załączonej klimie na minimalną temperaturę , załączony wiatrak na chłodnicy , nadmuch na maksa , oświetlenie zewnętrzne.
Hm... moim zdaniem nie może tak być bo to co włączyłeś może być używane w lato stojąc w korku czyli akumulator były cały czas nie doładowany, a gdzie jeszcze np. radio, elektrycznie podgrzewane lusterka?

Patrzyłeś czy jak zwiększysz obroty do np. 2tyś. obr. napięcie wzrasta i o ile?

PS. Muszę sprawdzić napięcie u siebie w samochodzie jak się ono zachowuje przy pełnym obciążeniu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lip 2017, 21:08

Kacper napisał(a):Patrzyłeś czy jak zwiększysz obroty do np. 2tyś. obr. napięcie wzrasta i o ile?
Oczywiście że wzrasta , jednak do jakiej wartości dokładnie nie odpowiem bo skupiłem się na pomiarach przy wolnych obrotach. Mam problem z gaśnięciem silnika na lpg właśnie na tych obrotach przy włączonej na maxa klimie. Jeszcze raz przeliczyłem zapotrzebowanie na moc i wyszło mi 960 W . Uwzględniłem pobór przez pompę wspomagania tylko w trybie jałowym czyli 5 A. Jednak ona pod obciążeniem może pobrać nawet 40 A. Alternator jest tylko 90 A
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lip 2017, 21:16

bonifacy napisał(a):Mam problem z gaśnięciem silnika na lpg właśnie na tych obrotach przy włączonej na maxa klimie
To może własnie problem z prądem i przez to ci gaśnie. A alternator sprawny w 100% bo może też nie domaga i nie daje 90A tak jak powinien?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lip 2017, 21:30

Więc tak ,zaczynając pomiary od startu silnika jest te około 14,2 V. Po włączeniu się wentylatora chłodnicy na pierwszy bieg napięcie spada do 13,8 . Jest OK. Nadmuch na maksa już jest mniej . Włącza się drugi bieg wentylatora chłodnicy i jest grubo poniżej 13 V. Wentylator ma max moc 300 W a motor nadmuchu 250 W średnio licząc.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lip 2017, 22:24

No tak ale to masz jakieś 600W więc taki alternator powinien to spokojnie pociągnąć i jak by napięcie na wolnych spadło do 13,5V to bym się nie czepiał ale spada poniżej 13V a to już spora różnica.
Na zaciskach alternatora jest tak samo?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lip 2017, 23:27

Kacper napisał(a):No tak ale to masz jakieś 600W
No ale do tego dochodzi oświetlenie grubo ponad 100W , elektronika silnika będzie też ze 100W , pompa paliwa ? W , pompa wspomagania w trybie ławowym ze 60W i coś tam jeszcze.....Uzbiera się tego :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lip 2017, 10:27

bonifacy napisał(a):Uzbiera się tego
Zgadza się ale zasada jest taka że producent dobiera moc alternatora do instalacji samochodu i przy pełnym obciążeniu altka na wolnych obrotach jak spada poniżej 13,5V (powinno być 13,8V) to już coś nie tak moim zdaniem. Przecież jak będziesz jechał to obroty wzrosną i wtedy będzie pewnie około 14 z hakiem czyli tak jak powinno być.

W przypadku jak masz na wolnych 12,6V to raczej podczas jazdy nie ma co liczyć na 14V i akumulator będzie nie doładowany dodatkowo przy tak niskim napięciu iskra będzie słabsza (u Ciebie gaśnięcie na wolnych obrotach na LPG).

Masz oryginalny alternator? Może ktoś zmieniał i założył słabszy?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lip 2017, 11:27

Kacper napisał(a):Masz oryginalny alternator? Może ktoś zmieniał i założył słabszy?

Wygląda na oryginalny . Katalogowo taki ma być. Dopiero od 2010 są adnotacje o zastosowaniu alternatora 110 A.
Kacper napisał(a):Przecież jak będziesz jechał to obroty wzrosną i wtedy będzie pewnie około 14 z hakiem czyli tak jak powinno być.

No nie do końca. Masz na dysku program Staga ? Mam pliki oscyloskopu nagrane w różnych sytuacjach podczas jazdy. Mogę tutaj podać do przejrzenia. Wprawdzie sterownik gazu trochę zaniża ale jest to jakiś punkt odniesienia.
Są miejsca wykresu gdzie przy prędkości silnika ok 2100 obr/min napięcie spada do 12,4 V. Prawdopodobnie jest to moment załączenia wentylatora chłodnicy.
Tak na marginesie. Trochę się wciąłem w ten wątek ze swoją sprawą i może by wydzielić to na osobny temat bo auto moje Fabia II motor 1,4 BXW
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lip 2017, 12:12

bonifacy napisał(a):Masz na dysku program Staga ?
Piszę z tabletu bo coś mi komp szwankuje ;/ więc nie mam na razie.

bonifacy napisał(a):Są miejsca wykresu gdzie przy prędkości silnika ok 2100 obr/min napięcie spada do 12,4 V. Prawdopodobnie jest to moment załączenia wentylatora chłodnicy.
No tak ale to jest pewnie chwilowe i trwa nie więcej niż sekundę potem regulator wyrównuje napięcie. To tak jak czasem na wolnych obrotach można zaobserwować lekkie przygasanie świateł jak załącza się klima lub wentylator. Praktycznie nie zauważalne ale czasem to widać.

bonifacy napisał(a):Tak na marginesie. Trochę się wciąłem w ten wątek ze swoją sprawą i może by wydzielić to na osobny temat bo auto moje Fabia II motor 1,4 BXW
Napisałem do @ArteK o wydzielenie twojego wątku do osobnego tematu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Lip 2018, 21:44

Witam wszystkich mam takie pytanie czy został rozwiązany ten problem bo ja mam taki sam tylko ze skoda roomster 1,4 bxw miałem wymieniane dwa alternatory jeden nawet 120a i w dalszym ciągu to samo elektryk rozkłada ręce i nie wie co może być
daniel811
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 2
Auto: Skoda Roomster
Silnik: 1,4 16v bxw
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Lip 2018, 11:00

daniel811 napisał(a):skoda roomster 1,4 bxw miałem wymieniane dwa alternatory jeden nawet 120a i w dalszym ciągu to samo elektryk rozkłada ręce i nie wie co może być
Też masz tak że przy pełnym obciążeniu ładowanie spada do 12,5V? Bez obciążenia jakie jest napięcie ładowania? Napisz coś więcej jak to dokładnie wygląda u Ciebie...
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Lip 2018, 15:00

Witam wszystko identycznie jak w 1 poście gdy gdy elektryk mi wstawił jakiś alternator 120 a to wtedy napięcie spadało do 13.5 v a na altermatorze 90a spada do 12.5 przy pełnym obciążeniu również mi gaśnie na lpg identyczny problem co opisał użytkownik z pierwszego posta na zimnym silniku ladowanie jest 14v a ciepłym spada 13,5v a pod pełnym obciążeniem 12,2-12,5v .akumulator bobry trzyma 12,5 v był testowany z nowym akumulatorem i ladowanie takie same jak na starym akumulatorze alternator boscha
daniel811
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 2
Auto: Skoda Roomster
Silnik: 1,4 16v bxw
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Lip 2018, 19:29

Nie jestem pewien ale wydaje mi się ze to nie problem z ładowaniem/alternatorem. Żeby tak mocno spadło napięcie ładowania to musi być jakieś zwarcie do masy samochodu.
klu1982
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Auto: jeszcze nie mam

20 Lip 2018, 22:22

Napięcie spada o 1v jak wentylator chłodnicy się włączy na full
daniel811
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 2
Auto: Skoda Roomster
Silnik: 1,4 16v bxw
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008