[Wybór] Fabia II vs Golf 5

02 Paź 2014, 00:37

Witam,

Podpowiedzcie proszę, mój fundusz to około 17tyś.

Poszukuję samochodu z małym silnikiem benzynowym, głównie do jazdy po mieście, max 15tyś rocznie.

W tej cenie wpadł mi w oczy:

Golf 5 ( 2004-2005 )
Skoda Fabia II ( 2007-2008 )

Liczy się głównie spalanie oraz bezawaryjność

Co sądzicie o tych wyborach? może macie jakieś inne propozycje...Orientujecie się jakie silniki w tych samochodach są warte polecenia?. Niestety nie znam się na samochodach a muszę jakiś zakupić;/ Przy moim szczęściu do zakupów wybiorę jakiegoś z wadą fabryczną ;/

Z góry dzięki, każda podpowiedź będzie dla mnie cenna.
proooofil
Obserwowany

Prawo jazdy: 16 10 1977
Auto: Nie mam

02 Paź 2014, 07:50

proooofil napisał(a):Golf 5 ( 2004-2005 )
Skoda Fabia II ( 2007-2008 )

Z tych dwóch nie wybrałbym żadnego - Golf z żadnym silnikiem nie będzie ekonomiczny w mieście, a Fabia II...no cóż...wygląda moim zdaniem okropnie, w dodatku potwornie wszystko trzeszczy w środku podczas jazdy po nierównościach. Proponuję mechanicznego bliźniaka Fabii (ale z dużo fajniejszym zawieszeniem) - Seata Ibizę (silnik 1.4 16v 75 lub 85KM), ze swoim budżetem powinieneś dostać już model poliftowy (2006 r., ale przejrzyj również rocznik 2007, przy odrobinie szczęścia może na coś trafisz). Zadbany egzemplarz będzie bezawaryjny (a nawet jeśli coś się popsuje to naprawa nie wyczyści Ci portfela - części tanie i ogólnie dostępne, a w związku z tym, że to "wieśwagen" naprawi Ci go każdy mechanik) i przez to ekonomiczny (spalanie będzie zależało od ciężaru Twojej prawej stopy, wartości rzędu 7.5 - 8l/100 są jak najbardziej do osiągnięcia w mieście). Ewentualnie możesz rozejrzeć się za trochę starszą Hondą Jazz - praktycznie bezawaryjne auto, polecam również Forda Fiestę mk6 - ładny i przyjemnie prowadzący się samochód.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

02 Paź 2014, 15:02