Falowanie obrotów Skoda fabia 1,4

11 Lip 2011, 19:04

Borykam się z tym falowaniem. Napiszę co zrobiłem byście wiedzieli co doradzić.

-Wymiana świec, filtru powietrza.
-Czyszczenie przepustnicy
-Sprawdzenie Luzu na zaworach(są prawidłowe)
-Sczytanie przez wag błędów (zero błędów)

Daje filmik tego falowania.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

11 Lip 2011, 19:28

Podaj jaki silnik . To że 1,4 to mało . Było tych wersji kilka .

Maki napisał(a):-Sprawdzenie Luzu na zaworach(są prawidłowe)


A to jestem ciekaw jakie tam luzy Ci wyszły .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4940
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

11 Lip 2011, 19:32

Nie powiem ci bo nie pamiętam.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

11 Lip 2011, 19:41

Maki napisał(a):Nie powiem ci bo nie pamiętam.


Nie pamiętasz jakie luzy na zaworach wymacałeś , czy nie pamiętasz jaki konkretnie masz motor pod maską ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4940
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

11 Lip 2011, 19:43

Nic nie macałem tylko na szczelinomierz ustawiałem.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

11 Lip 2011, 19:53

Maki napisał(a):Nic nie macałem tylko na szczelinomierz ustawiałem.


W dalszym ciągu pytam Cię o typ silnika . Masz problem to napisz chociaż czy to 8- zaworowy czy 16-sto. Przy tym pierwszym mimo że są śrubki do regulacji to się jej w zasadzie nie robi.Są hydropopychacze i tylko wstępne ustawienienie wchodzi w rachube.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4940
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...

11 Lip 2011, 20:03

Napisałem przecie że 68kM ale napiszę żebyś nie musiał szukać

-Moc:68kM
-Pojemność: 1,4L
-Typ silnika MPI AME
- Zaworów 4x po 2 czyli 8V
- Luz zaworowy bodajże 0,1 na sanniu 0,15 da wylocie. Ale pewny nie jestem.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

11 Lip 2011, 20:19

Masz taki sam silnik co ja . Falowanie obrotów nieduże ( pomijając te przygazówki )
Nie bardzo widze sens grzebania przy tym cokolwiek . Po czyszczeniu przepustnicy należałoby przeprowadzić jej adaptacje Vag-iem. Zawory w tym silniku są ( tak jak napisałem wyżej ) bezluzowe . Jeśli przyszła Cię nieświadoma ochota na regulacje , pokręciłeś śrubkami , to czeka Cię regulacja tzw. wstępna . A jak tam łańcuszek rozrządu ? słychać go ? Jak będzie rozciągnięty, to też obroty będą falować.
A gdzie napisałeś że 68 KM ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4940
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

11 Lip 2011, 20:28

Fakt nie napisałem że 68km. Oczywiście przepustnica była adaptowana. Nie słychać łańcuszka. Ale już tyle nawalczyłem z tym falowaniem (wkurza mnie to falowanie niezmiernie) że chyba wymienię ten łańcuch wraz z kołami. Choć poprzedni właściciel zapewniał mnie że wymieniał go jakieś 20tys temu.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

15 Lip 2011, 18:52

Samo falowanie na luzie to może jeszcze nic choć wkurzające. Oprócz tego jak przymieszam to czasami na ułamek sekundy ma mula. dopiero po upływie tego ułamka sekundy odzyskuje swoją moc.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka