Falujace obroty +wieksze spalanie vw bora 2.0 lpg

31 Mar 2018, 15:51

Witam,mam taki problem od ok. Tygodnia (na zimnym silniku)po odpaleniu faluja obroty(nie znacznie o 1,2kreski)oraz auto nie równo pali..."czka sie"gdy dłużej pochodzi i sie rozgrzeje to juz wszystko wraca do normy i ewentualnie raz na jakiś czas na "luzie" tez sie zatrzesie auto(ale rzadko). Dodatkowo zauważyłem ze wiecej paliwa schodzi niż normalnie. Wczoraj wymieniłem świece i problem pozostał (no moze troszeczkę jest lepiej)dodam,ze problem jest na Lpg i na benzynie
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

02 Kwi 2018, 14:25

Sprawdzić co pokazuje czujnik temp. płynu na zimnym silniku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Kwi 2018, 17:34

A możesz troche "szerzej" to opisać jak i gdzie to sprawdzić?
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

02 Kwi 2018, 20:38

Trzeba to sprawdzić komputerem/skanerem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16546
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Kwi 2018, 22:12

Dziś auto zostalo poddane badaniu komputerem i wyskoczyło kilka błędów m in. Wypadanie zapłonu, cos z sonda lambda i cos jeszcze, elektryk zdiagnozował uszkodzoną cewkę zapłonową wiec jutro udaje sie na wymianę.....zobaczymy czy to rzeczywiście to
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

04 Kwi 2018, 16:17

No i auto odebrałem po wymianie cewki(nowa cewka firmy borg) stara była pęknięta więc na pewno była uszkodzona,ale nie ukrywam, ze nadal objawy lekkiego calowania obrotami są oraz lekko trzęsie autem( nie tak jak wczesniej ale sa)no i obroty dziwnie sie utrzymują na jałowymi (zamiast 800-900 są na 1000) czy to kwestia przystosowania,zaadoptowania nowej cewki? Pytam bo nie wiem czy jechac znowu na diagnostykę
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rekordowy rok w czeskich fabrykach Skody
    W 2019 roku ŠKODA po raz pierwszy w historii wyprodukowała ponad 900 tys. pojazdów w swoich fabrykach w Mladá Boleslav i Kvasinach. Wysoki wynik jest zasługą wzrostu produkcji o 2,25 proc. w porównaniu ...
    Jak jeździć bezpiecznie samochodem w nocy?
    Jazda samochodem w nocy jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Oprócz ograniczonego pola widzenia, kierowca musi poradzić sobie ze zmęczeniem, sennością oraz oślepiającymi światłami innych samochodów ...

04 Kwi 2018, 21:45

defens napisał(a):cos z sonda lambda i cos jeszcze
Nie ma w diagnozie coś i coś jeszcze Jest konkretny numer błędu i jego opis usterki. Znajdż mechanika który potrafi naprawić a nie tylko odczytać błędy i skierować gdzie indziej.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Kwi 2018, 21:11

Czy miałeś cos konkretnego ns mysli pytając o czujnik temperatury?pytam bo dziwnym zrządzeniem losu dzisiaj stojąc w korku "zagotował "mi sie silnik ( jednym z prawdopodobnych winowajców których biorę pod uwage jest właśnie ten czujnik, ale raczej to sprawdzę u elektryka na kompie)temperatura podskoczyła pod 130stopni i wyskoczyła kontrolka temperatury,nie wiem czy to przypadek,a moze ma to jakiś związek z tym moim problemem?
A odnośnie problemu....(czekając w kolejce do elektromechanika)troche szukałem różnych przyczyn i zauważyłem,że nierówna praca sil iks jest na gazie i benzynie,ale gdy odłączyłem przepływomierz po 3 sekundach silnik zaczął równo i bezproblemowo chodzić,gdy podłączyłem przepływomierz problem znowu powrócił... Pytanie czy to moze byc winowajca?czy lepiej udać sie do elektryka w celu potwierdzenia lub nie?
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999