Felerne BMW 730 - rozpadający się silnik

19 Paź 2012, 11:46

Jestem właścicielem BMW 730, praktycznie od jego nowości (26 tyś. w momencie zakupu w serwisie BMW). Po kilku latach eksploatacji, przy przebiegu ok 260 tyś km, silnik w trakcie jazdy praktycznie rozpadł się. Przyczyną okazał się łańcuszek rozrządu. Według producenta jest to część niewymienialna. Biorąc pod uwagę fakt, iż nowe auto warte jest około pół miliona złotych, miałem nadzieję, że jest w stanie przejechać więcej niż 260 tyś. km. Myliłem się. I tak BMW funduje nabywcy jazdę za 2 Złote od km plus paliwo i inne koszty eksploatacji (zaznaczam, że samochód był regularnie serwisowany w autoryzowanych stacjach BMW).
jstelmach
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 04 1985
Auto: BMW 730
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Gru 2012, 16:26

Producent mówi wiele ciekawych rzeczy... Np. że nie przewiduje wymiany oleju w ASB :D .
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

29 Gru 2012, 11:18

Panie Daro20VT myślę żę Ci co dokonywali w moim silniku wymiany oleju bardzo dobrze wiedzieli oraz nadal wiedzą jakiego oleju używać do konkretnego silnika.Dodaję że wszystkie inspekcje były wykonywane w warsztatach mających w szyldzie BMW imam na tą okoliczność stosowne wpisy w książce pojazdu.
jstelmach
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 04 1985
Auto: BMW 730
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Gru 2012, 22:36

Nie o to mi chodziło.
ASB- w skrócie automatyczna skrzynia biegów.
Także jak Pan widzi nie warto kierować się tylko tym co mówi producent, ale tym co podpowiada nam rozum.
Niestety, ale łańcuch rozrządu również do wiecznych nie należy. Skoro bywał Pan w ASO BMW to trzeba było zalecić żeby sprawdzili łańcuch, koła zębate, ślizgi. Aczkolwiek i to nie koniecznie by pomogło, ale może jednak udałoby się w porę zaradzić.
Moje BMW ma troszkę ponad 250 000km i szczerze mówiąc ja po woli będę się zabierał do wymiany łańcucha. Koszty małe nie będą, ale lepsze to niż zakup całego silnika.
Pozdrawiam i życzę jak najmniej kłopotów z BMW.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

30 Gru 2012, 19:50

Panie Darku.
Gdybym przypuszczał że kupuję problem kupiłbym Fiata albo Skodę i zapłaciłbym jedną piątą ceny.
jstelmach
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 04 1985
Auto: BMW 730
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007