Fiat 126p - chłodzenie silnika wentylatorem

16 Kwi 2010, 17:26

witam
mam fiata 126p czyli malucha
jest chłodzony powietrzem i szybko sie grzeje i tu jest moje pytanie: czy moge założyć przy silniku jakiś wentylator zeby go chłodził cały czas albo jak włącze jakims tam wlacznikiem.
taki wentylatorek nie moze byc za duzy myślałem cos o takim jak sa zeby w kabinie leciało troch zimniejsze powietrze i to jest podłaczane do zapalniczki jakbym to załozył przy silniku a moze nawet dwa i kablem do kabiny do zapalniczki jakis mały wyłacznik i bym właczał co jakis czas jakby sie zagrzał.
moge cos takiego zrobić i czy to by spełniało to zadanie
jak myślicie moze cos innego zrobić prosze o pomoc
seba123456789-1
Aktywny
 
Posty: 257
Miejscowość: bydgoszcz
  • 16 Kwi 2010, 17:49

    Założenie wentylatora nie rozwiązuje problemu. Musisz dojść do tego, dlaczego silnik ci się za mocno grzeje. A właśnie - po czym poznałeś, że silnik za mocno się grzeje?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    16 Kwi 2010, 20:28

    witam
    nie poznałem ze za mocno sie grzeje tylko mam sasiada co ma malucha i mowił ze musi załozyc jakis wentylator a ja sie pytam dlatego ze tez chce kupić malucha i sie orientuje czy silniki sie mocno grzeja i czy mozna to zrobić jakby sie grzał zebym nie musiał stawać co kawałek zeby go ostudzić
    twoim zdaniem co moge zrobić jak bedzi sie grzał i czy wogole sie mocno grzeja ze trzeba cos zrobić z tym
    napisz co i jak mozna zrobić jak by sie grzał mocno i gdzie to zobaczyc i co zrobić
    jak moge prosić to na maila [email widoczny po zalogowaniu]

    [ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 20:31 ]
    bo najlepiej jak jest chlodzony ciecza tak
    a maluch przeciez powietrzem to pewnie sie zagrzewaja
    a maluchy wogole mocno sie grzeja np.po miescie ze trzeba go jakoś chlodzić czy jak.
    seba123456789-1
    Aktywny
     
    Posty: 257
    Miejscowość: bydgoszcz

    16 Kwi 2010, 21:23

    Nie wiem skąd takie pomysły i obawy. Chcesz się kłócić z konstruktorami maluszka? Tyle tego jeździ i nikt nie narzeka, że mu się za bardzo grzeje... Jest tak skonsturowany, że może być chłodzony powietrzem i to mu wystarcza. Ja też jeździłem dość parę ładnych lat prawie wszystkimi wersjami i nie widziałem problemu zbyt dużego grzania się silnika. Daj mu spokój i niech jeździ tak jak jest.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    16 Kwi 2010, 21:45

    Kurde ale cie ktoś głupot na opowiadała :neutral: Myśląc logicznie skoro konstruktorzy nie dawali jakiś dodatkowych wiatraków to po ch...a teraz zakładać jak pewnie maluszek będzie miał z 20 lat i dalej jeździ :twisted:
    samurajsj700
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5369
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: Czernichów/ Sląska
    Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
    Silnik: 90/70/70
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    17 Kwi 2010, 06:51

    seba123456789-1 napisał(a):nie poznałem ze za mocno sie grzeje tylko mam sasiada co ma malucha i mowił ze musi załozyc jakis wentylator a ja sie pytam

    A pytałeś dokładnie o jaki wentylator mu chodzi i gdzie chce go zamontować?
    Ogólnie maluch ma już wentylator i napędza go alternator - powietrze przechodzi przez ożebrowanie cylindrów i tak jest odpowiednio chłodzony a jak sąsiadowi się grzeje to niech wyczyśći ożebrowanie aby był lepszy odbiór ciepła i sprawdzi termostat powietrza - jest w osłonie z prawej strony silnika i otwiera małą klapke od spodu - w okolicy aparatu zapłonowego.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      53 Nissany NV200 zakupione przez GDDKiA
      W wyniku rozstrzygniętego przetargu nieograniczonego zorganizowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie na dostawę 53 szt. samochodów patrolowych z przeznaczeniem dla 16 Oddziałów ...

    17 Kwi 2010, 08:38

    no ok
    a w korkach nie bedzie sie grzał za mocno zeby było go trzeba ochladzać
    jak bede stał gdzies na odpalonym to nie bede musiał gasić zeby sie silnik za mocno nie zagrzał
    a przy okazji ile maluch na godzinnym postoju pali jak jest odpalony przez godzine moze ktos mierzył?
    seba123456789-1
    Aktywny
     
    Posty: 257
    Miejscowość: bydgoszcz

    17 Kwi 2010, 10:10

    Zacznijmy od początku - napisałeś, że masz malucha i szybko się grzeje. Po czym poznajesz, że szybko się grzeje?
    Czy łyszałeś kiedyś, że komuś silnik w maluchu się przegrzał?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    17 Kwi 2010, 12:41

    no nie slyszałem
    ale moj jest ciepły i wole dmuchać na zimne zeby cos sie nie stało w silniku
    seba123456789-1
    Aktywny
     
    Posty: 257
    Miejscowość: bydgoszcz

    17 Kwi 2010, 13:11

    seba123456789-1 napisał(a):no nie slyszałem

    Bo rzadko to się zdarza - chyba, ze źle dokręcisz nakretke od wentylatora i ci się odkreci podczas jazdy - ale napewno to usłyszysz i się zatrzymasz - druga sprawa to jak zerwie ci się pasek klinowy napedzający alternator (tylko wtedy moze dojść do przegrzania silnika) - ale mało to prawdopodobne.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    17 Kwi 2010, 13:48

    Sprawdź czy termostat otwiera klapkę nad aparatem zapłonowym.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    17 Kwi 2010, 15:21

    dzieki barzo
    jeszcze jedno jak wyglada z tym samochodem z awaryjnoscia i jaki drogie sa naprawy
    a przede wszystkim ile pali na trasie i miescie
    seba123456789-1
    Aktywny
     
    Posty: 257
    Miejscowość: bydgoszcz

    17 Kwi 2010, 18:10

    piotrpz87 napisał(a): to jak zerwie ci się pasek klinowy napedzający alternator (tylko wtedy moze dojść do przegrzania silnika) - ale mało to prawdopodobne

    Jezeli zerwie Ci się pasek to od razu będzie widać gdyż zapali się kontrolka ładowania
    o kolorze czerwonym.... :!: :!: :smile:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    17 Kwi 2010, 20:04

    aha dzieki
    a ile palipowieccie jeszcze
    seba123456789-1
    Aktywny
     
    Posty: 257
    Miejscowość: bydgoszcz

    17 Kwi 2010, 20:11

    seba123456789-1 napisał(a):a ile palipowieccie jeszcze

    Tyle co mu wlejesz.... :!: :!: :mrgreen:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014