Fiat Brava 1,2 nierówne obroty

03 Paź 2007, 20:18

Od pewnego czasu mam w swoim samochodzie problem ze skaczącymi obrotami na biegu jałowym ( bywa, że gaśnie, nawet jak dojezdżam do świateł) oraz opóźnionej reakcji na wciśnięty pedał gazu. Bywa to tylko na rozgrzanym silniku, i prawie zawsze jak jadę w korku. Wymieniłem już świece, przewody wysokiego napięcia, a ostatnio nawet silnik krokowy. Po wymianie silnika krokowego obroty były tak nierówne i tak mi gasł, że wróciłem do starego silniczka. Moim zdaniem przyczyna tkwi w tym, że po wymianie owego silnika krokowego nie pojechałem na stację diagnostyczną w celu podłączenia do komputera. Proszę o pomoc fachowca, czy przyczyna może tkwić zupełnie w czymś innym ( bywało, że zatankowałem paliwo "chrzczone") czy też zabrać nowy silnik krokowy , pojechać na stacje diagnostyczną i podłączyć go do komputera. Dodam, że mój fiat jest z 2000 roku i ma przejechane 85000 km, silnik 1,2. Proszę o pomoc.
piotrek76
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 03 Paź 2007, 21:47

    Możesz spróbować odłączyć na pół godziny akumulator; powinien zresetować się komputer. Po ponownym podłączeniu akumulatora odpal silnik i niech pracuje kilka minut na wolnych obrotach bez przegazowań; potem przejedź kilka kilometrów, nie wkręcając zbyt wysokich obrotów podczas zmiany biegów i dalej już pojedź "po swojemu". Powinno pomóc, choć nie gwarantuję sukcesu.
    ..."Władza" da się lubić...!
    kordian
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Miejscowość: Toszek/zamek

    03 Paź 2007, 22:13

    Skoro jest to tylko na rozgrzanym silniku,to przyczyna może tkwić w czujniku temperatury lub w sondzie lambda.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Paź 2007, 19:55

    Niestety, jak zakupiłem nowy silnik krokowy odłączyłem klemę w celu zresetowania komputera - to nie pomogło, ( na nowym silniku krokowym obroty latały mi strasznie). Natomiast co do drugiej wypowiedzi - swojego czasu podłączyłem silnik do komputera i nie wykazał uszkodzenia sondy lambda. Możliwe natomiast jest uszkodznie czujnika temperatury. Tak jak wspomniałem wcześniej - obroty zaczynają skakać na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku, podświetlenie lacznika zaczyna mi przygasać !!! oraz przy wciśniętym gazie samochód reaguje z opóźnieniem. Dodam jeszcze, że podczas jazdy te "dolegliwości" ustępują, aby zaraz później powrócić. Najczęściej mam to podczas jazdy w korku.
    piotrek76
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    05 Paź 2007, 21:06

    Skoro piszesz,że przygasa podświetlenie liczników,sprawdz,czy przygasają inne urządzenia - np kontrolki lub światła.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    06 Paź 2007, 18:19

    Jak już wspomniałem wcześniej, obroty zaczynają spadać najczęściej jak jadę w korku, jeśli później przyspieszam zdarza się, że samochód reaguje na przyspieszenie po około sekundzie, dwóch. W momencie kiedy obroty zaczynają spadać na biegu jałowym oświetlenie licznika oraz światła zaczynają przygasać. Bywa, że po jakimś czasie jazdy te wady ustają. Nie zaobserwowałem, aby temperatura silnika była nieprawidłowa. Proszę o pomoc, co to może być - silnik krokowy, czujnik temperatury czy moze cos innego.
    piotrek76
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nieuważny pieszy i zasada ograniczonego zaufania
      Podobnie jak kierowcy piszący SMS-y i rozmawiający przez telefon w trakcie jazdy narażają się na utratę kontroli nad pojazdem, także i piesi rozproszeni przez rozmowę czy zabawę gadżetami narażają siebie i innych na niebezpieczeństwo. ...

    06 Paź 2007, 21:42

    Przedewszystkim zmisrz napięcie ładowania.Na wolnych obrotach powinno wynosić około 14,3V.Jak jest mniej ni 13,8 to jest do sprawdzenia ukad ładowania.To jest przyczyna, przygasającej kontrolki i świateł.
    Co do spadajcych obrotów,to przeczyść silniczek krokowy i sprawdz,czy działa.Inną przyczyną może być ten czujnik temperatury,może to być regulator ciśnienia paliwa,może to być zanieczyszczony filtr paliwa lub wykańczająca się pompka paliwa.Aby to sprawdzić,trzeba wykonać pomiar cisnienia paliwa na wtryskiwaczach.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000