Fiat Bravo 1 1.9jtd jako pierwsze autko

01 Kwi 2013, 20:38

Na początku przywitam się z Wami, gdyż jest to mój pierwszy post.
Za niedługo (środki już są, tylko czekam na cieplejsze dni) zamierzam kupić samochód.
Ogólnie dużo osób mi odradza brania fiata, ale podoba mi się to autko, szczególnie, że 1.9jtd jest dosyć niezawodnym silnikiem, o nie najgorszych parametrach.
Na samochód mam do przeznaczenia około 6tysięcy złotych, więc pewnie starczy na wersję GT, nawet w dość dobrym stanie.
Do tego mam pieniążki na ubezpieczenie - OC wyniesie mnie pewnie około 1 tys. (mam zniżki w PZU 30% na OC, gdyż mam motorek ubezpieczony od kilku lat - zniżki przechodzą, rozmawiałem z agentem), i na podstawowe części eksploatacyjne = na szczęście części do fiata są łatwo dostępne i dość tanie. Na pierwszy ogień pójdzie zmiana rozrządu - podobno w każdym dieslu po kupnie taki zabieg należy zrobić, do tego klocki hamulcowe+szczęki, ew. tarcze, no i zawieszenie, które w tym aucie jest dość nietrwałe - wahacze należy zmieniać co około 40-50 tys. km.
Mam do Was pytania: Czy opłaca się to auto kupować? Jak jest z blachami podwozia i nadwozia? Jak z trwałością silników? Co jeszcze należy dopisać do wydatków związanych z kupnem?
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Jeszcze jedno: Auto zamierzam kupić za pośrednictwem otomoto, allegro lub na giełdzie w sośnicy - mam 12km do Gliwic.
Kanc1erz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 10 2011
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Opel Corsa D (Od Ojca)
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

01 Kwi 2013, 21:58

Powiem szczerze, że nie polece. Mój brat miał identyczne bravo kilka lat temu, i klnął jak szewc przy tym samochodzie. Samochód miał potwierdzoną w ASO historie napraw itp. Niby wszystko cacy ale zawsze jest jakieś "ale". W ciągu roku dwa razu zmieniał uszczelke pod miską olejową, to był spokój na 1,5 - 2 tys km i powtórka z rozrywki. Wachacze owszem wytrzymują 30-40 tys km, co i tak jest słabym wynikiem, ale cała reszta zawieszenia na polskich drogach wytrzymuje mniej niż połowę tego. Ostatecznie rozstał się z samochodem po tym jak z własnej winy zabił turbosprężarkę.
Było to dobrych kilka lat temu, kiedy bravoloty stały po 13 tys, więc teraz może jakość zamienników jest lepsza, bo na orginały niestety ani jego ani mnie nie stać.
Jeżeli szukasz autka które dostarczy Ci wrażeń z jazdy, i nie zabije portfela cenami części i spalaniem to polecam honde civic V/crx II/III.
BulaxD
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 18 10 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda Crx Del Sol ESi
Silnik: 1.6 V-tec 128km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

02 Kwi 2013, 08:51

Civici są zaś dużo starsze (o 6 lat), gorzej wyposażone, i kurcze, no szczerze, nie podobają mi się. Większość jest po wieś-tuningu, czyli były katowane, brak silników na ropę. Najchętniej wziąłbym Polo okularnika, ale to musiałbym mieć jeszcze ze 3tysiące więcej kasy, to samo z Ibizą II/III (ta przejściowa wersja).
Kanc1erz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 10 2011
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Opel Corsa D (Od Ojca)
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

02 Kwi 2013, 09:24

6000zł wystarczy na zadbane Bravo więc szukaj. Tutaj całkiem ladny [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Kwi 2013, 15:53

Ja bravo polecam fajne autko co ma dobre blachy nie to co honda np. civic ,crx. Kupując fiata bravo jtd za około 6 tys zł dostaniesz dość przyzwoite wyposażenie elektyka lusterka szyby ,klimatyzacja , 4 poduszki powietrzne przy tym silniku to przeważnie standard ,jedynie co może trochę dokuczać twarde sztywne zawieszenie ale wynagradza to pewnym prowadzeniem w zakrętach.Silnik bardzo ekonomiczny przy rozsądnej jeździe średnie spalanie kształtuje się mi między 5 a 5.5 l/100 km ,co do części to trudno mi powiedzieć bo wymieniłem na razie na szczęście tylko części serwisowe czyli rozrząd 500 zł z pompą wody ,fitry kabinowy 56 zł, paliwa 42 zł,powietrza 40 zł ,oleju 18 zł łożysko sprzęgła kompreora klimy 32 zł czyli dość tanio fiat ma przeważnie tranie części ale są wyjątki z tego co mi wiadomo do takich części należy termostat w bravo,brava w 1.6 benz i 1.9 jtd około 180-300 zł zależy od firmy.Seryjnie silnik ma 105 koni co dość sprawnie rozpędza auto, zamontowałem chip box i auto od tego momentu zaczęło jeździć dość sprawnie bo od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie około 9 sekund auto na hamowni wykazało się mocą 128 koni i 282 NM .
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2

02 Kwi 2013, 21:00

Okej, dzięki, a powiedz mi jak sprawa zawieszenia? Coś Ci stuka, coś wymieniałeś?
Kanc1erz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 10 2011
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Opel Corsa D (Od Ojca)
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


02 Kwi 2013, 21:45

Za krótko mam to auto żeby coś o wytrzymałości zawieszenia napisać narazie przejechałem około 6 tyś km i od kupna nić nie dotykałem i jest cisza ale z tego co mi wiadomo to zawieszenie nie jest specjalnie wytrzymałe jak ktoś jeździ po gorszej jakości drogach ale za to części są tanie bo komplet na przód wahaczy ,końcówki kierownicze i łączniki stabilizatorów dobrej firmy kosztuje około 240 zł więc jest tanio ,ja po kupnie poza częściami eksploatacyjnymi musiałem zmienić poduszkę skrzyni biegów 126 zł i na dzień dzisiejszy auto jest w pełni sprawne ale dużo zależy w jakim stanie się kupi auto i jak poprzedni właściciel dbał .Ale w tych pieniądzach nic lepszego nie kupisz a napewno nie w takim wieku bo to auto było konkurencją golfa 4 a kosztuje tyle co golf 3
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2

02 Kwi 2013, 22:08

Ostatecznie mnie przekonałeś.
Dzięki.
Ogólnie części są dość tanie, a mój budżet zakłada wymianę wszystkich eksploatacyjnych i jeszcze mi sporo na ropę wystarczy ;)

Okej panowie - dziękuję serdecznie za odpowiedzi.
Oczywiście dalej będę temat obserwował - zachęcam Was do umieszczania opinii i przede wszystkim "logi z napraw" - będę wiedział na co ew. się przygotować ;)
Kanc1erz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 10 2011
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Opel Corsa D (Od Ojca)
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

04 Kwi 2013, 21:12

@ak83 o jakim czipie mowisz daj jakies namiary?
LASTER
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: x

05 Kwi 2013, 11:43

Ja mam zamontowane coś takiego http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Fiat-Bravo-182-1.9JTD-77kW-105KMu mnie coś dziwnie wysokie osiągi wyszły na hamowni podejżewam że coś tam się spaprało podczas pomiaru.Można kupić jakieś boxy na allegro są znacznie tańsze ale nikt tego nie poleca bo to przeważnie produkcja chińska ,mi akurat audało się kupić używany cena była bardzo atrakcyjna.
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2