Fiat Bravo 1.4 T-JET - jaka moc?

11 Cze 2016, 21:43

Zbieram się do kupna Fiata Bravo z silnikiem 1.4 T-JET. Zastanawiam się pomiędzy wersją 120KM a 150KM. Chciałbym się dowiedzieć jak duża będzie różnica w ich spalaniu w miejskich korkach? Wiadomo, że przy korzystaniu z pełnych możliwości silnika różnica będzie zauważalna, ale czy, jako że są to silniki uturbione, spalanie podczas miejskiego stania i toczenia się będzie porównywalne? Jaki mniej więcej to będzie wynik? Czy poza spalaniem będą znaczne różnice w kosztach eksploatacji tych silników? Chętnie usłyszę również inne opinie o wymienionym samochodzie.
rysiek1234
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 05 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.2 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Cze 2016, 22:04

Ogólnie jak przymkniesz oko na drobne usterki będzie ok. Fajny silnik, przyjmuje lpg. Przy spokojnej jeździe w 10l wyrobisz się. Mój kolega wersją 120 schodzi do 8-9l.
Jak znudzi Ci się szukanie 150km bo jest ich mało kup sobie 120km i jedź na strojenie spokojnie podciągniesz go do 150...
Wadą są sprzęgła i dwu masa chociaż bidy nie ma bo jak nie szarpiesz sprzęgłem to robią spore przebiegi. potrafią wysypać się łożyska w skrzyni (podobno).
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11115
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Cze 2016, 18:40

Jak rozumiem to 10l jest już liczone w spokojnej, ale miejskiej, zakorkowanej jeździe. Takie spalanie brzmi rozsądnie.

Z tego co udało mi się zorientować, Bravo z tymi silnikami mają raczej dobre opinie, więc mam nadzieję, że wymieniona przez Ciebie usterka łożysk nie jest czymś, co zdarza się często. Co do sprzęgła i dwumasy - będę się trzymał Twojej wersji, że przebiegi tych elementów potrafią być spore ;) Tak czy inaczej, popatrzyłem na ceny części, sprzęgło ~300, dwumas ~1000, robocizna to wiadomo. Dam radę to przeżyć.

A propos eksploatacji, jak jest z dostępem, da się "podstawę" (cewka, świece, filtr powietrza, żarówki) zrobić samemu, bez problemów znanych z marek premium typu zdejmowanie nadkola, wyjmowanie silnika i tym podobne czary?
rysiek1234
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 05 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.2 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Cze 2016, 19:11

rysiek1234 napisał(a):o do sprzęgła i dwumasy - będę się trzymał Twojej wersji, że przebiegi tych elementów potrafią być spore ;)

Dużo zależy od kierownika...
Co do spalania to mieści się w 10l miasto a jak jechaliśmy w trasę i składaliśmy się to w/g tankowania wychodziło poniżej 8l bardzo spokojnej jazdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11115
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Cze 2016, 19:39

szybki napisał(a):Wadą są sprzęgła i dwu masa
to nie diesel, więc te części nie dostają aż tak po d.
Dwumas będzie w większości aut o podobnej mocy, a więc nie ma się czego bać :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Cze 2016, 22:40

O 10l możesz raczej zapomnieć w mieście, no chyba że w małym miasteczku ;)
Tak realnie licz na okolice 13l LPG (11-11,5l PB),
Moje 120 km pali w trasie 9-10l, w mieście (Poznań) 11-12l i to wcale nie non-stop w korkach.
Fakt, że jeżdzę dość szybko w trasie, ale żeby zejść poniżej 8l to trzeba jeździć naprawdę spokojnie, do czego samochód raczej nie zachęca. W mieście raczej jeżdzę oszczędnie, a mimo to spalanie jest jakie jest. Niestety turbo w tym małym silniczku lubi wypić, ale przy obecnych cenach lpg to jakoś specjalnie nie boli.
Wersja 150 km jest już dużo trudniejsza do zagazowania, ale dobry fachowiec na pewno sobie poradzi

Co do dodatkowego pytania - jestem totalnie antytechniczny, ale z wymianą żarówek daję radę, więc musi to być bardzo proste (a niestety kilka już musiałem wymienić...).
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gruba odzież, a nurkowanie podczas hamowania
    Gdy na zewnątrz panują niskie temperatury, większość osób wsiada do samochodu w zimowym ubraniu, często składającym się z wielu warstw. Nie jest to jednak ani wygodne, ani bezpieczne, szczególne w przypadku ...

13 Cze 2016, 00:41

Yankee napisał(a):O 10l możesz raczej zapomnieć w mieście, no chyba że w małym miasteczku ;)
Tak realnie licz na okolice 13l LPG (11-11,5l PB),

Wiesz tak naprawdę ten 1,5l różnicy Twoje spalanie a moje może dotyczyć uchybień technicznych, "fajnych kół" albo sposobu jazdy ... ewentualnie sposobu pomiaru.
Ja napisałem o zwykłej jeździe na odcinkach powyżej 5km, bez korków w mieście 50tyś.mieszk. ewentualnie stolicy.
Yankee napisał(a):Wersja 150 km jest już dużo trudniejsza do zagazowania, ale dobry fachowiec na pewno sobie poradzi

Czemu jest trudniejsza do zagazowania?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11115
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Cze 2016, 08:44

W "mieście" 50 tys. faktycznie te 10l jest osiągalne. W dużych miastach, gdzie więcej się stoi niż się jedzie - absolutnie nie. Oczywiście wszystko o czym piszesz ma wpływ na spalanie, (faktycznie na zimówkach bierze nawet do 1l mniej), ale nie taki jak warunki jazdy (czyli głównie 1. i 2. bieg) w dużych miastach.

Co do LPG w 150 to temat jest dość prosty do zgooglowania na forach LPG. Ja zgłębiałem temat prawie 1,5 r. temu przed zakupem auta, więc dokładnych szczegółów nie podam. Kluczowa kwestia to dużo bardziej skomplkowane oprogramowanie silnika w T-jecie, jest to zresztą główna różnica między 120 a 150 km, bo technicznie to praktycznie ten sam silnik. Może to powodować rozjeżdżanie się map LPG i częstsze wizyty u gazownika. Także cała trudność wynika z elektroniki - mechanicznie silnik bardzo lubi LPG.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

13 Cze 2016, 10:39

Dzięki za opinie. Mówiąc dokładniej, przejeżdżam przelotówką we wczesnych godzinach przez środek stolicy, więc wygląda to tak, że jadę trójpasmówką ~90km/h, potem stoję z 5-10 minut w korku, i to się powtarza tak ze 3 razy. 25km przejeżdżam w około 45 minut. Jeśli spalanie będzie się mieścić w 13l LPG to dam radę przeżyć. Z tego co zrozumiałem, to różnica w spalaniu pomiędzy silnikami 120KM a 150KM nie będzie wielka, tak?

Ok, czyli żarówki da radę zmienić, dzięki za informacje. Z tego co widzę to świece też są na wierzchu, spróbuję znaleźć pozostałe elementy z tych, o których mówiłem.
rysiek1234
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 05 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.2 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999