Fiat Bravo 1.9 jtdm 150 km czy Seat Leon FR 2.0 tdi 170 km

31 Sie 2017, 15:55

Witam,
tak jak w temacie przymierzam się do zakupu jednej z tych dwóch furek, autka w okolicach +/- 2009 r.
I pytanie brzmi które wybrać, autkiem będę jeździł około 20-25 tys rocznie, trochę po mieście trochę po trasie.
Prosiłbym o rade jak i opinie oraz wady, bo może nie wszystko jeszcze doczytałem i chętnie się dowiem.
riczards
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 11 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.7 TDI 190 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

31 Sie 2017, 16:19

Jeśli już się uparłeś na diesla to JTD jest mniejszym ryzykiem (co nie znaczy, że to cud i się nie zepsuje).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Sie 2017, 16:38

tylko diesel, VW silniki benzynowe mnie kompletnie nie przekonują, a co do fiata to nie ma jakiejś sensownej benzyny. Jeśli chodzi o Leona to zapewne byłby to 2.0 tdi CR bądź z końca 2008 r 2.0 tdi BMN. a co do fiata nie wiem czy były jakies modyfikacje w przeciągu lat i czy lepszym wyborem będzie np autko z 2008 r niż z 2010
riczards
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 11 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.7 TDI 190 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

31 Sie 2017, 19:02

Rocznik nie ma aż tak dużego znaczenia,a Fiat ma sensowna benzynę np 1.4T z tym że nie wiem czy moc będzie dla ciebie odpowiednia. Jeżeli miałbym doradzać to JTD za ktore zwyczajnie nie przepłacisz jak w przypadku TDI.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

31 Sie 2017, 19:47

a coś wiecej powiesz o tym 1.4 jak z utrzymaniem awarie itp ?
riczards
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 11 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.7 TDI 190 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

31 Sie 2017, 20:06

Taniej jak w dieslu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

31 Sie 2017, 20:36

1.4 T-Jet to bardzo dobre silniki, szczególnie wersja 120KM. W 150KM często zdarzają się przypadki pękania korpusu turbo. Jedyna wada to paliwożerność w odniesieniu do niskiej pojemności. Te silniki nadają się pod gaz, jedyny problem to mała ilość miejsca na wtryskiwacze gazowe.
W 2.0 TDI 170KM masz z tego co pamiętam wtryski Siemensa, więc przy ewentualnej naprawie będzie drogo (niemożliwa regeneracja, choć są "szpece" którzy twierdzą inaczej). Była akcja serwisowa związana z tym silnikiem, część egzemplarzy była wadliwa (chodzi o wersje PD).
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

31 Sie 2017, 21:46

Tak jak mowa powyżej, 1.4T uchodzi za mało awaryjny,przy czym nie jest aż tak paliwożerny. Dla mnie brakuje trochę mocy w trasie,ale przejedź się jak masz okazję i sam sprawdzisz. Na plus to że możesz trafić na egzemplarz z salonu PL i 1go wlasciciela.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

31 Sie 2017, 21:56

1.4 t-jet montowany w Grande Punto, Punto Evo czy też 500-tkach, seryjnie osiąga moce w granicach 200 KM. Do tego kilka polecanych warsztatów, specjalizujących się w tych jednostkach twierdzi, że bez zakucia daje radę nawet dobić w granicę 300 koni. Jako sam silnik jest bardzo udany, lecz całokształt psuje głównie montowana w Bravo do 2010 roku skrzynia M32, o której jest wiele tematow na necie i zdarzają się przypadki pęknięć w/w turbo producenta IHI ( w Garettach nie ma tego problemu ).
ligus86
Początkujący
 
Posty: 105
Prawo jazdy: 14 02 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 T-Jet 150 KM

31 Sie 2017, 21:59

ligus86 napisał(a):że bez zakucia daje radę


Bo 1.4 T-Jet jest zakuty od dołu, dlatego tyle wytrzymuje.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Wrz 2017, 09:18

dzięki panowie za odpowiedz:) muszę zagłębić się w temat 1.4 i zobaczyć dokładnie, choć nie ukrywam ze jestem bardziej skłonny kupić diesla. więcej niutków robi robotę podczas wyprzedzania,
A jak oceniacie 2.0 jtd ze 165 konnym silnikiem?
riczards
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 11 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.7 TDI 190 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

02 Wrz 2017, 17:26

Z tą różnicą, że przy benzyniaku nm masz do odcięcia a w dieslu kończą się tak szybko jak się zaczęły
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km