Fiat Bravo

25 Wrz 2009, 14:55

Witam, chciałbym uzyskać jakieś informacje dotyczące Fiata Bravo...Właśnie się zastanawiam nad kupnem, jako mojego pierwszego auta. Czy jest to dobry pomysł?

Zależy mi na estetyce auta, łatwości prowadzenia, dość ekonomiczny, z klimatyzacją. Auto to ma mi służyć jako środek lokomocji do pracy w dużym i tłocznym mieście jakim jest Wrocław.
dominiqs
Początkujący
 
Posty: 135
Miejscowość: Trzebnica

25 Wrz 2009, 14:57

Kolego a może podaj jaki masz kapitał na autko i się coś innego wymyśli niż FIAT ;)
vw
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 354
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Octavia RS
Skrzynia biegów: Manualna

25 Wrz 2009, 19:36

Nowe Bravo to na razie niezła propozycja.Tak się wydaje.
Starszy model Bravo to tylko 1,9 Jtd w dieslu i 1,2 16V w benzynie.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5799
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Wrz 2009, 19:57

ok 5 tys
dominiqs
Początkujący
 
Posty: 135
Miejscowość: Trzebnica

25 Wrz 2009, 20:05

artur73 napisał(a):Nowe Bravo to na razie niezła propozycja.Tak się wydaje.
Starszy model Bravo to tylko 1,9 Jtd w dieslu i 1,2 16V w benzynie.

Hmm... o ile 1,9 jtd to dobry wybor, 1,2 moze okazac sie zwyczajnie za slabe dla kompaktu( w przypadku 1,2 12v rowniez zbyt awaryjna) :idea:
Majac 5 tysiecy na auto i tak nie zwracalbym uwagi na silnik, a na stan.

[ Dodano: Pią Wrz 25, 2009 21:33 ]
E: 1,4 12 V
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

25 Wrz 2009, 23:29

Ja mam Bravolota 1.6 16v na benzynce , jest to żwawe autko ale tez jak na silnik 1.6 pali mi prawie 10l! po mieście ale ogólnie polecam , mam te autko od lutego i musiałem wymienic sprzęgło , częsci nie sa drogie ale tez nie sa jakies super tanie , ale ogólnie jako pierwsze autko polecam , sam go sobie kupiłem jako pierwsze autko ale teraz rzadko nim jezdze bo mam cos mocniejszego:) pozdrawiam :smile:
Artak20
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Centrum
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wiosenne pylenie to zmora nie tylko dla alergików
    Pyłki są zmorą nie tylko alergików, ale także kierowców bez względu na to, czy są na nie uczuleni czy nie. Dlaczego? Pyłki osadzające się na szybach samochodu potrafią ograniczać pole widzenia, a jazda w takich ...

26 Wrz 2009, 10:32

JerzyB333 napisał(a):Hmm... o ile 1,9 jtd to dobry wybór, 1,2 moze okazac sie zwyczajnie za slabe dla kompaktu( w przypadku 1,2 12v rownież zbyt awaryjna) :idea:

Ja tutaj piszę o 1,2 16v ,a z tego co mi wiadomo to kiczowaty jest 1,4 12v.
Poza tym akurat z 1,2 16v na pewno nie jest za słaby do tego modelu i ma więcej koni od 1,4 bo 82KM a 1,4 -75-80KM.
Osiąga 175km/h i ma przyspieszenie ok. 12s do setki.
Poza tym nie spotkałem nigdy silnika w Bravo 1,2 12v.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5799
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

26 Wrz 2009, 10:44

Wielu ludzi narzeka na silniki 1.4 12v, ale oglądając ogłoszenia w internecie to najbardziej popularny silnik i zapewne z tego wynikają problemy. Nie oszukujmy się, teraz te samochody nie kosztują za wiele i nie kupują ich ludzie z grubym portfelem, a jak się nie ma kasy, to często też nie dbają.

Problemem silnika 1.4 jest zatykająca się magistrala olejowa. Olej nie smaruje wałka rozrządu i ten się wyciera. Wymiana samego wałka i niektórych dźwigienek to koszt ok. 500 zł. Wymiana kompletu to już powyżej 1000 zł. Najlepsze jest jednak to, że wymieniając wałek nie likwidujemy przyczyny, zatem dalej olej nie będzie podawany i znowu wystąpią problemy. Dlatego też wielu ludzi uważa, że 1.4 to tragiczny silnik, bo nie potrafi sobie poradzić z problemem, który jest kosztowny jak na wartość auta.
Jak sobie radzić? Bardzo prosto. Kluczem jest olej silnikowy i ewentualnie magistrala (sama magistrala jest tania). Jeżeli stara magistrala jest przypchana, to albo udrażniamy ją cienkim drucikiem, albo kupujemy nową. Jeżeli mamy olej mineralny, to proponuję zmienić na pół-syntetyk i w 3 miesiące po zmianie zmienić znowu na taki sam lub na syntetyk. Niektórzy łapią się za głowę, że jak to lać taki dobry olej, do starego Fiata, ale tu właśnie wychodzi dbanie o auto. Albo wydasz 50 zł więcej na lepszy olej raz do roku, albo masz cykliczny wydatek 1000 zł.

Nie oszukujmy się, silnik 1.2 mimo, iż ma 82 KM to łapie zadyszkę, bo jest po prostu mały pojemnościowo. Nie ma tego efektu w silniku 1.4 o praktycznie tej samej mocy (80 KM). Do tego silnik 1.4 dzięki prostszej budowie niż 1.2 16v lepiej znosi LPG i nie wymaga drogiej instalacji gazowej.

Aby sprawdzić stan wałka wystarczy odkręcić korek wlewu oleju i z latarką obejrzeć czy wałek nie jest wytarty. Można też zapalić silnik i patrzeć czy olej bezpośrednio nad korkiem wlewu jest podawany. Musi sikać wąskim, mocnym strumieniem, a najlepiej jak zaczyna chlapać na zewnątrz (ale to raczej na rozgrzanym silniku).
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

26 Wrz 2009, 17:40

artur73 napisał(a):
JerzyB333 napisał(a):Hmm... o ile 1,9 jtd to dobry wybór, 1,2 moze okazac sie zwyczajnie za slabe dla kompaktu( w przypadku 1,2 12v rownież zbyt awaryjna) :idea:

Ja tutaj piszę o 1,2 16v ,a z tego co mi wiadomo to kiczowaty jest 1,4 12v.
Poza tym akurat z 1,2 16v na pewno nie jest za słaby do tego modelu i ma więcej koni od 1,4 bo 82KM a 1,4 -75-80KM.
Osiąga 175km/h i ma przyspieszenie ok. 12s do setki.
Poza tym nie spotkałem nigdy silnika w Bravo 1,2 12v.

Nie mogles sie spotkac bo go nie ma :wink: Wyedytowalem przeciez wczoraj ze chodzilo mi o 1,4 12v.
Zgadzam sie z dishmanem. Zaryzkuje nawet stwierdzenie ze bravo/a wlasnie z powodu potencjalnej grupy odbiorcow uchodzi za konstrukcje awaryjna- po prostu w nie inwestuja w konieczne naprawy.
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

26 Wrz 2009, 19:41

Jerzy jesteś pewien ,że nie ma silnika 1.2 w BRAVO/BRAVA? :wink:(modele identyczne pod względem technicznym) Został wprowadzony w 1999 r.No nareszcie są sprawiedliwe oceny Fiatów i trącania w istotę rzeczy,Fiaty to auta niezłe tylko ludzie w ogóle nie dbają o nie,pokażcie mi jakikolwiek model samochodu ,który nie stwarza problemów jeśli na bieżąco się go nie serwisuje?(samemu lub w ASO) nie ma takiego :!: Ja sam kiedyś jeżdziłem maluszkami i nigdy przy nich nic nie robiłem ale gdybym przeguby,łozyska,łańcuszek rozrządu wymieniał na bieżąco, itd. to autko nie zawiodło by mnie na drodze nigdy,jeżdziłem dotąd dopóki coś nie padło.Brat mój ma F.BRAVA,tuż po sprowadzeniu z Niemiec wymienił tylko wałek rozrządu(zatarty,silnik 1.6),zapłacił 250 zł .za nówkę ,już od 4 lat nie miał żadnej awarii :!: Komfort jest wyśmienity(jechałem),autko stabilne dobrze wybierające nierówności.Mechanicy nie lubią Fiatów,podobno ciężko się je naprawia,nie są ekonomiczne,jedynie instalacja gazowa wysokiej jakości mogłaby pomóc ale Fachowcy zdecydowanie je odradzają w tym przypadku(erozja gniazd zaworowych).Plusy BRAVO/BRAVA:komfortowe zawieszenie,dynamiczne i oszczędne silniki JTD,niska cena zakupu.Minusy:wiele drobnych usterek elektryki(brat tego nie stwierdził dotąd)niska jakość wnętrza ,uwaga na ciężko wchodzący bieg wsteczny.Ciężko jednak jest znależć auto za taką cenę,które by oferowało tyle.Domings szukaj tylko zadbanego egzemplarza i raczej z silnikiem JTD :!:

[ Dodano: Sob Wrz 26, 2009 19:46 ]
Ach, silnik 1.4 omijaj z daleka ,to jedyny zdecydowanie nie polecany :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)