Fiat brawa 1,4 12v nie odpala jak cieply

07 Mar 2009, 13:13

witam jestem nowy na tym forum ,mam problem z fiatem brawa 1,4 12v ktorego jestem wlascicielem otoz auto jak jest zimne odpala od pierwszego razu jednakze po przejechaniu jakiejs trasy po rozgrzaniu potrafi zgasnac i nie idzie go odpalic ,dopiero po obnirzeniu sie temperatury silnika czyli lekkim ostygnieciu odpala dodam ze wymienilem w nim przewody wysokiego napiecia swiece pope paliwa filtry czujnik temperatury cieczy lecz problem nie ustapil co moze byc powodem pomozcie pozdrawiam jeszcze jedno auto jak juz odpali silnik pracuje rowno i nawet ladnie przyspiesza czyli silnik jest oki jezeli ktos wie jak mi pomoc prosze o numer gg lub wyczerpujaca odpowiedz
lechu46
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Mar 2009, 13:16

Można zasugerować czujnik temperatury płynu chłodzącego.Jakie są wolne obroty jak silnik się nagrzeje?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Mar 2009, 13:21

witam czujnik temperatury wczoraj wymienilem czyli on nie moze byc powodem obroty ma okolo 800 a potrafi mi zgasnac nagle nawet na swiatlach w korku nagla cisza i tak jakby nie dosstawal paliwa kontrolki wtrysku i code fiat gasna prawidlowo i przez pare chwil do poki nie ostygnie nie moge go odpalic
lechu46
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Mar 2009, 13:23

To zależy który czujnik wymieniłes - ten od komputera czy ten od wskaźnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Mar 2009, 13:25

wymienilem ten z niebiezkim plastikiem przy termostacie chyba agdzie lezy ten drugi i jestes pewien ze moje auto ma dwaczujniki plynu chlodzacego
lechu46
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Mar 2009, 13:30

Niektóre samochody mają nawet trzy czujniki płynu chłodzącego,zależnie od elektroniki - czujnik od wskaźnika,czujnik od komputera i czasami czujnik od włączania wentylatora.Ten trzeci czasami jest zastapiony tym drugim,a wentylator jest właczany przez momputer.Na obecną chwilę nie wiem który jest od czego,bo nie mam mechaników na warsztacie,a sam nie lubię naprawiać Fiatów,bo to ciężkie do naprawy samochody.Czujnik od komputera powinien być wkręcony w płaszczu chłodzącym przewód ssący.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 19 – historia modelu
    Ponad ćwierć wieku temu, we wrześniu 1988 roku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Do 1995 roku był on sprzedawany także w polskich salonach. To jeden z najważniejszych modeli firmy Renault w ciągu ostatnich kilkudziesięciu ...

07 Mar 2009, 13:37

jest tak ten co wymienilem mial dwa styki faktycznie ten drui lezy okolo pieciu centometrow od tego co wymienilem jestes mechanikiem bo z tego co wyczytalem masz warsztat moja sytuacja jest trudna bo przebywam za granica a na swieta trzeba bedzie wrocic a tu ceny czesci to kosmologia a iekiedy sa ciezko osiagalne z tad moje pytanie czy masz warsztat moze nie dzis a w normalny dzien ktorys z mechanikow twoich znal by odpowiedz tej zagadki bo mi juz rece opadaja
lechu46
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Mar 2009, 14:07

Jestem mechanikiem,ale obecnie przy samochodach mało robię,bo mam od tego mechaników i oni w nich grzebią.Ja większość czasu poświęcam papierkom i zamówieniom.Machaników na warsztacie będę miał dopiero w poniedziałek rano.Ale do tego czasu może ktoś z forum ci podpowie.
Czujnik temperatury można zmierzyć omomierzem - im większa temperatura tym rezystancja mniejsza i odwrotnie.
Poszukaj tez na www.elektroda.pl.Tam równiez zajmuja sie elektryką samochodową i może ktoś szybciej ci pomoże.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Mar 2009, 14:11

dzieki jak bys wiedzial cos w poniedzialek to prosze napisz teraz czytalem na innym forumludzie stawiaja na czujnik polozenia walu inny cos mowil o wtryskiwaczu mi to sie stalo naglei sie nasilamam wtrysk jednoponktowy napisz czy mi odpiszesz w poniedzialek oki to dla mnie wazne pozdrawiam
lechu46
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Mar 2009, 16:00

może tez być uszkodzony czujnik położenia walu korbowego
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

07 Mar 2009, 16:31

moze moduł zapłonu.
shrek19791016
Początkujący
 
Posty: 125

07 Mar 2009, 18:44

mysle ze udalo mi sie zlokalizowac przyczyne gasniecia na wolnych obrotach i odpalaniem moze sie myle ale wpadl mi pomysl zajzenia do odmy pisalem ze mi sie to stalo nagle powod byl banalny od dwoch miesiecy nie jezdze dlugich tras mieszkam w danii wilgoc tu gorsza jak w anglii i dopiero zobaczylem odme zamurowana maslem i spiralka i waz laczocy odme z przepusnica mieszania paliwa z powietrzem wyczyscilem i w palnik polecialem do momentu przegrzania i zgasilem ku mojemu zdziwieniu pali za kazdym razem silnik pracuje jak szwajcar, pozdrawiam kolegow z tego forum
lechu46
Nowicjusz
 
Posty: 7

08 Mar 2009, 16:47

Ja dopiero teraz czytałem o twoim przypadku,tez bym głowę dał,że to czujnik temperatury lub cos z układem zapłonowym ,samo zaklajstrowanie odmy zdarza się niezwykle rzadko,mnie nigdy sie to nie przytrafiło na przykład!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8597
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Mar 2009, 19:37

mnie tez sie to nigdy nie zdazylo ale duza wilgotnosc powietrza i woda z oparami oleju robi swoje pozdrawiam
lechu46
Nowicjusz
 
Posty: 7

22 Cze 2010, 20:28

lechu46 napisał(a):mnie tez sie to nigdy nie zdazylo ale duza wilgotnosc powietrza i woda z oparami oleju robi swoje pozdrawiam
witam ja mam ten sam problem wymienilem pompe paliwowa czujnik polozenia walu i czujnik temperatury i nic dzis mechanik stwierdzil ze to wtryskiwacz i wymienil mi go podobno wszystko jest juz ok jutro mam odebrac auto to sie przekonam czy mowi prawde
kryfka
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: wyrzysk