Fiat Cinqecento 900 - Duza awaria silnika !

16 Sty 2013, 21:14

Albo mogę się jeszcze bardziej przerazić:) Jak brał olej to już od razu najlepiej zrobić pierścienie, popychacze to tez ładnie graja :) Więc nie wiem czy to takie opłacalne :)

Ewentualnie zostawić tak jak było, i tylko te panewki wymienić
PiotrekLyp
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Będzin
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 900 SPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Sty 2013, 21:19

PiotrekLyp napisał(a):Co do ciśnienia oleju to jak się silnik bardzo zagrzał, to na wolnych obrotach zażyła się kontrolka .


To jeszcze nie tragedia
przemek217 napisał(a): bo może całe ciśnienie przez tą panewkę iść w misę i z tego powodu takie duże wycieki :shock:


Tutaj nie widzę związku z wyciekiem oleju na zewnątrz silnika.
PiotrekLyp napisał(a):Odpalił, ale bardzo chlapie olejem. w Ciągu tej trasy (20 km) "zgubił" oleju około pół litra.


A nie widać skąd ?
PiotrekLyp napisał(a):Silnik "zarzygany" olejem
Chyba nie cały ....przypuszczam że raczej z przodu . Być może puścił uszczelniacz wału korbowego i zarzuciło olejem pasek klinowy . Umyć silnik , uruchomić i obejrzeć . Usunąć nieszczelność , na wszelki wypadek przeczyścić odmę silnika , odpalić i zdecydować co dalej.
Ostatnio edytowany przez bonifacy, 16 Sty 2013, 21:25, edytowano w sumie 1 raz
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sty 2013, 21:24

PiotrekLyp napisał(a):Odpalił, ale bardzo chlapie olejem. w Ciągu tej trasy (20 km) "zgubił" oleju około pół litra.

A nie widać skąd ?


Widać jakby z głowicy, ale mogę się mylić bo już ciemno było, a światło tylko z latarki miałem.

PiotrekLyp napisał(a):Silnik "zarzygany" olejem
Chyba nie cały ....przypuszczam że raczej z przodu . Być może puścił uszczelniacz wału korbowego i zarzuciło olejem pasek klinowy . Umyć silnik i obejrzeć . Usunąć nieszczelność , na wszelki wypadek przeczyścić odmę silnika , odpalić i zdecydować co dalej.


Właśnie nie z przodu, połowa silnika zaczynając od alternatora
Ostatnio edytowany przez PiotrekLyp, 16 Sty 2013, 21:27, edytowano w sumie 1 raz
PiotrekLyp
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Będzin
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 900 SPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Sty 2013, 21:27

Tak jak pisze bonifacy zlokalizuj wyciek.
bo może całe ciśnienie przez tą panewkę iść w misę i z tego powodu takie duże wycieki :shock:

Tutaj nie widzę związku z wyciekiem oleju na zewnątrz silnika.

Związek jest jak dobrze zauważyłeś przy zapchanej odmie <przy małych trasach masłem>.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Sty 2013, 21:29

przemek217 napisał(a):Związek jest jak dobrze zauważyłeś przy zapchanej odmie <przy małych trasach masłem>.


Małych to znaczy jakich? ja mniej niż 15-20 km nie robiłem
PiotrekLyp
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Będzin
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 900 SPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Sty 2013, 21:31

Odkręć korek wlewu oleju i zobaczysz czy na nim nie zbiera sie kremowa maź jak tak to odma pewnie tym zapchana może być.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Sty 2013, 21:32

Nic takiego tam nie było, tylko czarne jak z oleju
PiotrekLyp
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Będzin
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 900 SPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Sty 2013, 21:33

Jeśli rozmawiamy o silniku to się odnosimy do niego bez względu na jego ułożenie w nadwoziu. Przód zaczyna się od koła pasowego , pierwszego cylindra itp.......Alternator jest z przodu silnika ......więc ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sty 2013, 21:34

Tak z przodu silnika
PiotrekLyp
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Będzin
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 900 SPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Sty 2013, 21:39

Więc do dzieła .........zlokalizuj wyciek , usuń go ........
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sty 2013, 21:47

Pojęcie jakieś masz, garaż masz więc działaj:) a najprawdopodobniej wali z tego Zdjęcie
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Sty 2013, 22:50

1) sprawdź odmę czy jest drożna i nie zamarzła
2) sprawdź czujnik ciśnienia oleju, potrafi się rozszczelnić
3) w fiatach miski rdzewieją potem ciekną i tylko wymiana nową ratuje sytuację
4) uszczelniacz na wale przy okazji wymiana łańcuszka i napinacza, który już się rozsypał
5) do 900 lejemy dobry olej może być gęściejszy + dodatek żeby popychacze hydrauliczne wyciszyć.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

18 Sty 2013, 11:29

Mam diagnozę.

Byłem na stacji kontroli pojazdów. Podnieśli auto do góry o okazuję się tak:

-Wyciek z uszczelki pod głowicą.
-Uszczelniacz wału korbowego.
-Panewki, ale one nie powodują wycieku, tylko już po prostu straciły swój żywot.

Czyli jednym słowem zajechałem silnik. Naprawa drożej wyjdzie niż wart samochód.


andrzej_124 napisał(a):4) uszczelniacz na wale przy okazji wymiana łańcuszka i napinacza, który już się rozsypał


Łańcuch rozrządu + napinacz był wymieniany w grudniu 2012


Mam jeszcze jedno pytanie, może i nie ten dział ale może ktoś coś na ten temat wie.
Ostatnio płaciłem ubezpieczenie za tego właśnie cinkusia, dość sporo bo prawie 300 zł. Płaciłem je w piątek 11 stycznia 2013 r. Czyli tydzień temu. Teraz auto będzie stało, i słyszałem, że można pisać do ubezpieczalni żeby zwrócili chociaż część kwoty ubezpieczenia jak auto nie będzie jeździć. Ubezpieczyciel PZU.
PiotrekLyp
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Będzin
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 900 SPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

18 Sty 2013, 11:34

Czyli z panewkami dobrze myślałem:)
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998