Fiat Cinqecento 900 - Duza awaria silnika !

16 Sty 2013, 19:10

Słuchajcie mam dość spory problem. Mam wrażenie, że dni silnika w moim cc dobiegły końca.

Od pewnego czasu, miał kłopoty z odpalaniem na ciepłym silniku, na zimnym palił na dotyk. Przez ostatni tydzień coraz głośniej pracował. Wczoraj, zimny silnik, odpaliłem i jadę, nic się nie jedzie po około 10 km, zabłysła się kontrolka ładowania. Myślałem ze to taki jednorazowy "wybryk". Chwile później znowu tylko już dłużej się świeciła. W końcu byłem zmuszony się zatrzymać bo już był kompletny brak ładowania (było widać do światłach). Zjechałem na parking, myślę sobie może się pasek od alternatora poluzował, albo sam alternator będzie do regeneracji, otwieram maskę patrze i szok.. Silnik "zarzygany" olejem. Nie miałem pojęcia co się stało, przez to ładowania nie miał bo pasek był cały w oleju i się ślizgał. No to mówię ładnie, nie pojadę dalej. Ale nic poczekałem chwile, plama oleju pod autem powiększa się. Odpalam go, o dziwo ciepły silnik odpalił od razu, ładowanie jest myślę sobie jadę, żeby tylko dojechać, przejechałem 5 km, i znowu brak ładowania i stoję. Po chwili chciałem zakręcić i odpalić ale już rozrusznik ani drgnie. Zostałem holowany. Chwilkę podładowałem akumulator, i myślę odpalę go znowu. Odpalił, ale bardzo chlapie olejem. w Ciągu tej trasy (20 km) "zgubił" oleju około pół litra.

Czego to może być przyczyna? Uszczelka pod głowica? czy coś gorszego?
PiotrekLyp
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Będzin
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 900 SPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Sty 2013, 19:33

Powinno pomóc: fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=145401
A co do palenia na ciepłym silniku może masz padnięty czujnik temperatury cieczy??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Sty 2013, 19:37

Dzięki za odpowiedź, ale tam pisze "delikatnie" i u mnie to jest zdecydowanie bardziej niż "delikatnie". A do tego dochodzą dziwne dźwięki trzaskającego silnika.
PiotrekLyp
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Będzin
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 900 SPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Sty 2013, 19:40

Może już panewka kończy swój żywot? a jak z ciśnieniem oleju?? bo może całe ciśnienie przez tą panewkę iść w misę i z tego powodu takie duże wycieki :shock:
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Sty 2013, 19:43

Ja powiem tak, ja to auto mam 2 rok, zrobiłem na nim koło 30 tys. Całkowity przebieg auta jest 172 tys. Od samego początku jak mam to auto spala olej, i od zawsze w sumie chodził głośniej niż powinien.

Co do ciśnienia oleju to jak się silnik bardzo zagrzał, to na wolnych obrotach zażyła się kontrolka.
PiotrekLyp
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Będzin
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 900 SPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Sty 2013, 19:47

No i tu jest pies pogrzebany, najprawdopodobniej kończą sie panewki na wale, jak silnik ciepły to i olej rzadszy i spada ciśnienie oleju:/. Jaki olej lejesz?? 10w40 czy już 15w??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Udany silnik 8AR-FTS turbo "200t" - Lexus
    Przez całe dekady Lexus konsekwentnie wyposażał swe samochody w benzynowe silniki wolnossące – od słynącej z wyjątkowej kultury pracy widlastej ósemki w pierwszym flagowym Lexusie LS 400, po pięciolitrowe V8 ...

16 Sty 2013, 19:50

15w40.

Czuli jak panewki to jednym słowem silnik szrot?
PiotrekLyp
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Będzin
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 900 SPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Sty 2013, 19:57

Zależy jak wał będzie wyglądał, ale nie ma co sie łamać myśle że remont Twojego silnika nie będzie jakąś wielką tragedią:) nie są to jakieś straszne koszty jak w przypadku nowszych aut, a z silnikiem to jest loteria nigdy nie wiesz co kupujesz:/
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Sty 2013, 20:00

Generalnie to z tego co ja się orientuję to remont takiego silnika to koszt od 1 tys w górę, wiec to chyba opłacalne nie jest, chyba ja mam jakieś błędne informacje
PiotrekLyp
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Będzin
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 900 SPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Sty 2013, 20:02

A znasz sie coś na mechanice i masz gdzie to zrobić??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Sty 2013, 20:04

Coś się tam orientuję, garaż mam, ale niestety bez kanału. A jak dobrze myślę to od góry tego nie zrobie
PiotrekLyp
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Będzin
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 900 SPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Sty 2013, 20:04

Coś się tam orientuję, garaż mam, ale niestety bez kanału. A jak dobrze myślę to od góry tego nie zrobię.

Do tego dochodzi pewnie szlif wału, a tego to już nawet nie zrobię sam
PiotrekLyp
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Będzin
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 900 SPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Sty 2013, 20:07

Wyjmij silnik z cintka bo i tak do wymiany musisz go wytargać, obejrzyj wszystko porządnie bo może nie konieczny jest kompletny remont silnika.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Sty 2013, 20:11

Będę coś musiał pomyśleć, ewentualnie kupić silnik i wymienić
PiotrekLyp
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Będzin
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Cinquecento
Silnik: 900 SPI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Sty 2013, 20:13

Tak czy siak przed zakupem nowego silnika obejrzyj swój bo może nie jest tak źle:)
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998