Fiat cinquecento 700ka

11 Mar 2010, 13:34

Witam.
Jeżdze fiatem cinquecento 700tka i mam pytanie czy można założyc obrotonierz i gdzie jak tak i wiadomo jaki koszt.
chce założyć ponieważ brakuje mi go bo nie wiem wtedy do ilu obrotów moge go puścić.
Z góry dziękuje.
Pozdrawiam.
seba123456789-1
Aktywny
 
Posty: 257
Miejscowość: bydgoszcz

11 Mar 2010, 15:24

Pewnie, że się da - w maluchu się pontowało, a w CC się nie da? Masz dwie opcje - albo kupić cały zestaw wskaźników z obrotomierzem z CC Sporting i przerobić obrotomierz na dwa cylindry - ale musisz poszukać jak się to robi, bo ja nie wiem, ale napewno się da się, albo kupić obrotomierz przystosowany do silników z dwoma cylindrami. Podłączasz wtedy plus po stacyjce, minus i kabel sygnałowy do cewki zapłonowej jak się nie mylę pod kabelek czarno-biały.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Mar 2010, 16:10

MotoAlbercik, a co ma obrotomierz do ilości cylindrów?? :mrgreen:
żeby założyć obrotomierz potrzebny nam jest czujnik zbierający impulsy i na to są 2 sposoby ;) albo montujemy go w pokrywie rozrządu i z tamtąd pobieramy info (jeśli jest oczywiście taka możliwość) albo monryjemy go na alternatorze i z tamtąd bierzemy impulsy :)
teraz tylko przeliczyć impulsy i zgrać z jakimkolwiek elektronicznym obrotomierzem :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

12 Mar 2010, 13:10

dzieki
a nie orjetujecie sie ile to kosztuje co piszecie i normalnie u elektryka to zrobić najlepiiej czy gdzie
dzieki
seba123456789-1
Aktywny
 
Posty: 257
Miejscowość: bydgoszcz

12 Mar 2010, 19:17

Pocieszny - a ja cały czas myślałem, że przy doborze obrotomierza, ilość cylindrów ma znaczenie - no popatrz - tyle lat w błędzie.... :shock:
Ciekawe co pokaże ci obrotomierz z Poloneza jak założysz go w maluszku....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Mar 2010, 19:27

MotoAlbercik, I wreszcie udzieliłeś mi odpowiedzi na które prze tyle dni nie mogłem znaleźć odpowiedzi :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...

13 Mar 2010, 09:25

dzięki bardzo wam
Pozdrawiam
seba123456789-1
Aktywny
 
Posty: 257
Miejscowość: bydgoszcz

13 Mar 2010, 16:33

to innaczej zadam pytanie dlaczego w TD27 i w TD42 (odpowiednio 4ro garczkowy i 6cio garczkowy rzędowy motor) czujnik, przetwornik, zegar jest taki sam?
jeśli impulsy zbieramy z alternatora lub rozrządu to ilość cylindrów nas nie interesuje, może być to nawet V8 :wink: trzeba tylko odpowiednio przetwornik wyskalować a to zrobi pierwszy lepszy elektronik ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Mar 2010, 18:13

dzięki
a nie wiesz ile około pieniażków wydam na to wszystko
seba123456789-1
Aktywny
 
Posty: 257
Miejscowość: bydgoszcz

13 Mar 2010, 20:17

pocieszny,
Przerabiałem temat obrotka u siebie w E30 bo był oryginalnie duży zegarek :smile: I tak obrotomierz od 6 cyl pasuje do 4 cyl ale trzeba zmienić kość kodująca na taką od 4 cyl bo na tej od 6 garów obrotomierz zaniżał obroty i to sporo więc raczej ilość cylindrow ma znaczenie :wink:
BMW- Biała Może Więcej
zbychu57
Aktywny
 
Posty: 312
Miejscowość: Białystok

13 Mar 2010, 20:29

ok tylko ja mam 2 cylindry to jak wtedy
seba123456789-1
Aktywny
 
Posty: 257
Miejscowość: bydgoszcz

14 Mar 2010, 08:05

Żeby nic nie kombinować, to poprostu kup sobie obrotomierz na dwa cylindry, czyli taki, jak do np. maluszka - nie będzie kombinacji z podłączeniem. Poszukać możesz albo w sklepach motoryzacyjnych ( jak nie będą mieli na stanie, to napewno ci zamówią) albo na giełdzie samochodowej albo najlepiej w internecie. Musisz tylko wybrać, czy model diodowy czy wskazówkowy. To już zależy od twojego gustu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Mar 2010, 08:15

aha.to dzieki bardzo.chyba wezme ten wskazówkowy,a ty jaki byś wybrał
Pozdrawiam
seba123456789-1
Aktywny
 
Posty: 257
Miejscowość: bydgoszcz

14 Mar 2010, 13:27

W starych dieslach bez elektroniki, do obrotomierza idzie po prostu prąd zmienny z jednej z faz uzwojenia stojana alternatora. Elektronika w obrotomierzu to przetwornik f/u, który po uwzględnieniu przełożenia pomiędzy wałem korbowym a alternatorem wysterowuje woltomierz analogowy, który spełnia rolę obrotomierza. Mamy tutaj do czynienia z sinusoidą o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Podobnie jest w starszych silnikach benzynowych, do obrotomierza trafia sygnał z czujnika halla, bądź indukcyjnego w aparacie zapłonowym, lub sygnał brany bezpośrednio z pierwotnego uzwojenia cewki wysokiego napięcia. Bez wdawania się w szczegóły możemy tu mówić o impulsach prostokątnych o częstotliwości zależnej od obrotów silnika.
jest możliwość zbierania impulsów z rozrządu, ale chyba kolega nie będzie wiercił pokrywy na rozrządzie i zmieniał zębatek :mrgreen: więc ilość cylindrów nie ma znaczenia, ma znaczenie przełożenie koła pasowego alternatora/prądnicy i wału korbowego.
przyznam Wam racje tylko w jednym wypadku :oops:
Ilość cylindrów ma znaczenie przy poborze info z cewki zapłonowej wtedy ilość impulsów rzeczywiście będzie się różnić w silniku 2/4/6 cylindrowym, aczkolwiek przesterowanie 2/4.6 jest bardzo proste i tak na prawde każdy sobie z tym poradzi,

osobiście robiłem kilka na alternatorze, przy okazji mam czujnik ładowania :mrgreen: dlatego cały czas mi się kołatało że nie ma znaczenia :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)