Fiat Cinquecento - odpalanie

28 Lut 2011, 21:49

Mam takie pytanko. Mam Fiata Cinquecento z 94 roku CC700. Po nocy żeby go odpalić muszę włączyć ssanie. Jest to spowodowane mrozem (samochód stoi na ulicy) czy czymś innym. Więcej wtedy pali jak jadę jakieś 2-3 minuty na ssaniu?
Giacobbe91
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: Strzelno

01 Mar 2011, 00:29

ja robię tak.ssanie odpale poczekam chwilę np wyjme telefon,klucze i siedzę z 5minut w aucie wyłącze ssanie i siedzę następne 3minuty i jadę.czas wykorzystuje na odszronienie auta,zgarniecie sniegu i dzięki temu że tak sobie nie wlatuje mi paliwo do oleju w silniku a jak tak nie robiłem to parę razy się tam znalazło bo nigdy nie było wiadomo kiedy to można wyłączyć.jak jedziesz na ssaniu to wiadomo że więcej pali.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

01 Mar 2011, 14:07

Ale jadę na ssaniu z 2-3 minuty aż się nagrzeje silnik. A jeśli włączę ssanie, odpale i stoje to nie spali mi aż tyle paliwa co na jeździe na ssaniu?
Giacobbe91
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: Strzelno

01 Mar 2011, 17:18

nie wiem.tak nie robiłem jak Ty.słyszałem że auto przez pierwsze kilometry pali dużoooooo ale nie wiem czy to prawda.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

01 Mar 2011, 17:29

Zimny silnik zawsze uruchmia się na ssaniu. Po to ono jest. Bez włączonego ssania nie da rady uruchomić silnika. Chyba, że jest wcześniej rozgrzany albo jest ciepło na zewnątrz ( np. w lato ). Przed uruchomieniem silnika należy cięgno ssania całkowicie wyciągnąc, a po uruchomieniu silnika, można je powolutku wsuwać obserwując obroty silnika - muszą być równomierne. No i podczas jazdy nalezy obserwować temp. silnika i cięgno ssania wsuwać systematycznie, aż do całkowitego wyłączenia.
Niestety silnik na ssaniu pali o wiele więcej niż normalnie, ale jest to niezbędne aby on pracował. Mozna zaraz po ruszeniu samochodem ssanie wyłączyć całkowicie, ale autem nie może szarpać i po wciśnięciu gazu musi się rozpędzać normalnie - bez szarpania, przyduszania itd.
Obecnie w samochodach ssanie jest automatyczne i kierowca nie musi się martwić jego włączaniem czy wyłączniem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...