Fiat Coupe 2.0 16V

11 Kwi 2011, 09:22

Po przekręceniu kluczyka, zegar wskazujący ciśnienie oleju pokazuje maximum. Co może być przyczyną. Wydaje mi się, że może gdzieś się masuje, ale nie potrafię zlokalizować. Gdzie szukać czujnika od tego zegara? A może coś się zwiera w samym zegarze?
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

11 Kwi 2011, 16:09

liluniek napisał(a):Gdzie szukać czujnika od tego zegara

Jeśli czujnik zegara to znajduje się on za prawą półośką wewnętrzną od strony bloku silnika. A czujnik od wskazówki, jest w bloku silnika, obok rozrusznika.
Bardzo możliwie, że czujnik Ci się urwał, bo podobno nie kłopot go urwać, a właśnie w 16V jak jest nie podłączony to od razu po przekręceniu stacyjki czujnik pokazuje 3 bary i nic go nie rusza. :wink:
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

12 Kwi 2011, 06:54

A czym się różni czujnik zegara od czujnika wskazówki? I co to znaczy, że się urwał? Czy przerwał się jakiś kabelek od czujnika?
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

12 Kwi 2011, 14:24

No różni się tym, że ten od "czerwonego oka" ma różne wartości minimalnego ciśnienia i kosztuje w granicach 40-50zł, a ten od wskazówki kosztuje sporo więcej.
Z tym urwanie chodziło o to, że można wjechać np. w dziurę i może się od tak urwać...

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



To jest czujnik oleju, to tak jakbyś go szukał
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

13 Kwi 2011, 10:36

Dzięki Daro. A może mi jeszcze podpowiesz gdzie szukać przyczyny zapalania się kontrolki ABS? Wcześniej zapalała się od czasu do czasu, a teraz po postoju zimowym pali się cały czas.Przejrzałem i oczyściłem wszystkie "koronki" przy kołach i nic.
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

13 Kwi 2011, 16:47

Możliwe, że coś siedzi w elektryce...
Przeczyść wszystkie wtyczki, może gdzieś się coś zasyfiło, a może wtyczka gdzieś nie łączy?
Ciągle palca się kontrolka oznacza, że dalej gdzieś jest jakis problem w układzie.
Najlepiej będzie podpiąć pod kompa i zobaczyć gdzie jest problem. Bo takie szukanie, to tak jak igła w stogu siana ;-). Pozdrawiam !
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Pierwszy na świecie SUV z elektrycznym napędem
    Idea samochodu elektrycznego jest równie stara jak sama motoryzacja. Już w pierwszej dekadzie XX wieku wydawało się, że pojazdy zasilane prądem elektrycznym będą dominowały nad autami spalinowymi. Stało się jednak ...