Bucik napisał(a): jak popracujecie tyle co ja nad autami
Mienisz się mechanikiem ale jak czytam te farmazony, które wypisujesz to nabieram przekonania, że jedyny kontakt z mechanikiem masz serwisując swoją wspaniałą Astrę...
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Bucik napisał(a): jak popracujecie tyle co ja nad autami
jiGsaw napisał(a):Bucik - mój mechanik też jak słyszy FIAT to się robi zielony. Ostatnio mi mówił, że we Fiatach miska olejowa potrafi po prostu... przerdzewieć.
Kubuch napisał(a):Bucik napisał(a): jak popracujecie tyle co ja nad autami
Mienisz się mechanikiem ale jak czytam te farmazony, które wypisujesz to nabieram przekonania, że jedyny kontakt z mechanikiem masz serwisując swoją wspaniałą Astrę...
jiGsaw napisał(a):Zależy w jakim stanie miałeś to E30... ale mogę Ci podać wieeeele przykładów na komfort, który doceniam w tym aucie, mimo że wydaje się tak spartańskie. Moja i tak nie jest komfortowa do końca jeżeli chodzi o zawias, bo mam mtechnik i niski profil opon.
Jasiek90 napisał(a):A w jakim stopniu?
jako mechanik powinieneś wiedzieć, ze GP dzieli z Corsą D płytę podłogową, zawieszenie i część silników dlaczego więc Fiat jest beee a Corsa ok?
jiGsaw napisał(a):Po pierwsze b. dobre właściwości jezdne i wystarczająco mocny silnik, dzięki temu mam komfort pokonywania zakrętów i wyorzedzania. Do tego bardzo wygodne, skórzane, wentylowane, regulowane w 6 płaszczyznach, dobrze trzymające w zakrętach fotele - nawet przy ostrej jeździe po łukach nie wypadam z nich, a dłuższa trasa nie męczy. Napęd na tył - brak torque steering, lepszy promień skrętu, trakcja itp. itd. Pozycja za kierownicą - lewa noga wygodnie na podnóżku, który jest duży i dobrze wyprofilowany, prawa położona na pedale gazu, którego sprężyna jest tak dobrana, aby noga mogła leżeć na pedale i odpoczywać, jednocześnie nie zmieniając stopnia otwarcia przepustnicy. Lewa ręka naturalnie spoczywa na lewym podłokietniku od drzwi (to jest właśnie ta ciasnota, dla mnie zaleta, w innych autach musiałem się gimnastykować aby używać w trasie tego podłokietnika). Mam pisać dalej? Nie chce mi się. Do tego oczywiście niezależne zawieszenie na wahaczach przód i tył, mocne hamulce itd. Wspomaganie pedału sprzęgła, dzięki temu chodzi lżej niż w każdym nowym Fiacie, a sprzęgło od nowości nie robione, ma ponad ćwierć miliona km. Napisz mi teraz, które nowe auto klasy B mi to zapewni.
jiGsaw napisał(a):Chciałbym to zobaczyć. Póki co jechałem nową Octavią ostatnio no i wady FWD ma, fizyki nie przeskoczysz.
jiGsaw napisał(a):Nieprawda, odpowiednik mini ma być FWD, czyli auto klasy B, klasa C zostaje RWD. Wiesz... przynajmniej połowa użytkowników 1er to kobiety, także taki wynik sondażu mnie nie dziwi. Jak ktoś się zna na motoryzacji i nie śpi za kółkiem to wyczuje różnice. Tyle w temacie.
Baza z danymi technicznymi samochodów marki FIAT. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne FIAT