Fiat Grande Punto czy audi/golf?

29 Lip 2010, 13:03

hesus napisał(a):posłuchaj kolegów i odpuść diesla - utrzymanie auta to nie tylko podjazdy pod dystrybutor. przy twoich przebiegach rocznych diesel jest zakupem nieopłacalnym.


Dlaczego diesel jest zakupnem nie oplacalnym? Sa duzo bardziej awaryjne? Czy tak samo awaryjne a duzo drozsze w naprawie?
Bo jesli chodzi o samo tankowanie to na przykladzie audi a3 wyszlo mi ze za przejechanie 100 km ( usredniajac miasto 60%--- trasa 40%) zaplace prawie 38 zl, a przy dieslu 25,5 zl co daje oszczednosci 12,5zl na 100 km tj 1250 zl na 10tys km/rok
sedek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Miejscowość: polska

29 Lip 2010, 13:34

sedek napisał(a):
hesus napisał(a):posłuchaj kolegów i odpuść diesla - utrzymanie auta to nie tylko podjazdy pod dystrybutor. przy twoich przebiegach rocznych diesel jest zakupem nieopłacalnym.


Dlaczego diesel jest zakupnem nie oplacalnym? Sa duzo bardziej awaryjne? Czy tak samo awaryjne a duzo drozsze w naprawie?
Bo jesli chodzi o samo tankowanie to na przykladzie audi a3 wyszlo mi ze za przejechanie 100 km ( usredniajac miasto 60%--- trasa 40%) zaplace prawie 38 zl, a przy dieslu 25,5 zl co daje oszczednosci 12,5zl na 100 km tj 1250 zl na 10tys km/rok

bo uzywany, stary w miare nowoczesny diesel=klopoty. Jak koniecznie chcesz golfa to szukaj 68 km sdi jesli nie chcesz co chwile dokladac do auta.
moim zdaniem pewne grande to 10x lepsza opcja dla mlodego kierowcy. dziekuje za uwage :cool:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

29 Lip 2010, 13:54

a powiedzcie mi jeszcze jedno czy jest sens przerabiania takiego a3/golfa4 na gaz?
sedek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Miejscowość: polska

29 Lip 2010, 14:22

to już sam musisz policzyć - bierzesz roczny przebieg, porównujesz koszta przejazdu na benzynie i gazie, dokładasz do tego koszta dobrej instalacji i jej utrzymania (roczny przegląd drozszy o 60zł, + regulacja z wymiana filtru co 10-15tys km ok 100zł) i Ci wyjdzie opłacalność. ważne by z instalacją nie iść po kosztach i założyć ją u dobrego, sprawdzonego fachowca, bo inaczej bedziesz tylko dokładał.
hesus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Miejscowość: Silesia
Auto: Is200

29 Lip 2010, 14:27

Podłączę się do postu bo w trapi mnie podobny problem z tymi a3 i g4. Czy na prawdę te silniki (1,9 TDI) są awaryjne? A gdybym kupował je bezpośrednio za granicą, gdzie ryzyko kręcenia liczników jest mniejsze, to też byście odradzali?
W ogóle sprawdzałem w raporcie TUVa to awaryjność a3 i g4 to odpowiednio 18 i 23% (11 letnie auta bo 8-9 letnie mają koło 15%), czyli nie jest tak źle...
Co do Twojego punto... to 4-5 letnie auto jest dosyć nisko w klasyfikacji ale i tak ma tylko 11% czyli mniej od a3 i g4 z 2000r. Tylko wiadomo, testy te są robione w niemczech na ich drogach, u nas może to wyglądać inaczej ;D
miguel loco
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Francja

29 Lip 2010, 14:42

miguel loco napisał(a):Podłączę się do postu bo w trapi mnie podobny problem z tymi a3 i g4. Czy na prawdę te silniki (1,9 TDI) są awaryjne? A gdybym kupował je bezpośrednio za granicą, gdzie ryzyko kręcenia liczników jest mniejsze, to też byście odradzali?
W ogóle sprawdzałem w raporcie TUVa to awaryjność a3 i g4 to odpowiednio 18 i 23% (11 letnie auta bo 8-9 letnie mają koło 15%), czyli nie jest tak źle...
Co do Twojego punto... to 4-5 letnie auto jest dosyć nisko w klasyfikacji ale i tak ma tylko 11% czyli mniej od a3 i g4 z 2000r. Tylko wiadomo, testy te są robione w niemczech na ich drogach, u nas może to wyglądać inaczej ;D

za granica zadbane tdi w a3 czy a4 beda DROZSZE niz w Polsce(koszt zakupu). Dziwnym trafem handlarze kupuja zadbane auta w niemczech i sprzedaja je taniej w Polsce(jak oni to robia :roll: ??)
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

29 Lip 2010, 14:46

No domyślam się że będą droższe, ale wolę więcej zapłacić za auto niż potem się bawić w naprawy itp. Czy podane poniżej samochody są wg Ciebie za drogie?

http://fr.autoscout24.be/Details.aspx?id=178231921 - g4
http://fr.autoscout24.be/Details.aspx?id=178019856 - a3
miguel loco
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Francja

29 Lip 2010, 14:53

miguel loco napisał(a):No domyślam się że będą droższe, ale wolę więcej zapłacić za auto niż potem się bawić w naprawy itp. Czy podane poniżej samochody są wg Ciebie za drogie?

http://fr.autoscout24.be/Details.aspx?id=178231921 - g4
http://fr.autoscout24.be/Details.aspx?id=178019856 - a3

te podane przez Ciebie nie wygladaja szczegolnie zachecajaco. Skoro wlasciciele nie umyli ich nawet do zdjec to za bardzo o nie nie dbali. ceny normalne bo tylko w Polsce ludzie wierza ze 3 letnie auto kupuje sie za 1/3 ceny nowego za granica :lol:
ale poszukalbym ladniejszych egzemplarzy i w Niemczech bo tcam naprawde mozna trafic najlepsze(stan nie CENA) egzemplarze. jak chcesz poszukam Ci pare ogloszen. Mam dwoch zaufanych posrednikow w Niemczech(kupuje od nich auta prywatne i dla znajomych, nie handluje nimi :wink: ) ktorzy maja calkiem przyzwoite auta(stan) ale do poprawek lakierniczych(takie mnie interesuja bo tym sie zajmuje). na pewno jest fajna bora(ale za ok. 4500-5000 eur tdi 116 km- do malowania blotnik)
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

29 Lip 2010, 15:05

Nie umyte bo to są belgowie - oni nie przywiązują takiej wagi do samochodów. To a3 w ogóle jest zarysowane i im to nie przeszkadza a taki przeciętny Polak wolałby to usunąć. Ponadto młody Belg czy stary, oni tam przestrzegają przepisów (wysokie mandaty, pełno fotoradarów) - bardzo żadko się widzi aby ktoś gnał nawet po autostradzie, a jak już to jakimiś lepszymi furami. No ale zawsze jest jakieś ryzyko że trafi się g...o.

Jeśli kupię za granicą to właśnie w Belgii, bo tutaj mam okazję zobaczyć samochód na żywo, ponadto niestety ale mój limit wynosi 4k €. Oczywiście możesz pokazać jakieś linki jeśli nie szkoda CI czasu, ale raczej nie zdecyduję się na kupno auta w ten sposób sprowadzanego.
miguel loco
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Francja

29 Lip 2010, 23:43

ok poczytałem troche o dieslach i pewnie zdecyduje sie na benzyne + gaz. Szukalem na otomoto a3 z gazem i pare sztuk znalazlem. Czy realne sa przebiegi 150-200 tys w takich autach? czy znow liczniki poprzekręcane

[ Dodano: 30 Lipiec 2010, 12:09 ]
co myslicie o tym aucie?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
i wsadzic do niego sekwencje

pochodzenie polskie to moze licznik nie krecony?
sedek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Miejscowość: polska

30 Lip 2010, 18:17

ja bym odpuścił ten egzemplarz gdyż przodem się już na pewno pocałowała (lewa lampa, maska źle spasowana, brak kratki w zderzaku), z tyłu być może też dostała dzwona lecz ciężko to ocenić gdyż na klapie są emblematy audi ale wydaje się być też krzywa, 1,6 troszkę za słaby silniczek lecz na spokojną jazde wystarczy, brak zdjęć środka i silnika, prawdopodobnie licznik przekręcony :))
aaaha jeszcze coś ;] krzywo przykręcona tablica rejestracyjna z tyłu :P ciężko znaleść auto idealne a tym bardziej nie bite z tych roczników
konrad1422
Początkujący
 
Posty: 99
Miejscowość: PL

30 Lip 2010, 19:39

sam bym tego nie zauważył, dzieki za cenna informacje.

A jakie inne auto polecacie do 15 tys? nie starsze niz 11-12 lat, do przerobienia na gaz.
Auto moze miec troszke sportowej zawziętosci :D
sedek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Miejscowość: polska

30 Lip 2010, 19:45

jakieś Bmw 3er, chociaz z e46 moze byc ciezko za te kase,
Saab 9-3 turbo,
hesus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Miejscowość: Silesia
Auto: Is200

30 Lip 2010, 23:01

Saab 9-3 turbo troche za dużo ma tych koników :twisted:
co sadzisz o mazdzie 323f III generacji?
sedek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Miejscowość: polska

30 Lip 2010, 23:34

e tam dużo, koników nigdy za wiele :) 2.0 LPT to jest 150KM, to wcale nie jest dużo na takie auto.

Mazda - bardzo sympatyczna opcja, a wydaje mi się dużo bardziej rozsądna od takiej a3 - dostaniesz młodszy rocznik, pewnei mniej zajezdzony. a i mazdy do specjalnie awaryjnych nie należą.
hesus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Miejscowość: Silesia
Auto: Is200