Fiat Grande Punto czy audi/golf?

30 Lip 2010, 22:38

w raporcie tuv'a o 0,6% i o 0,9% mniej awaryjne od a3 i g4 dla aut 10-11 letnich :razz: aż sie zdziwiłem
sedek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Miejscowość: polska

31 Lip 2010, 08:43

A co masz się dziwić? Wszyscy się podniecają japońszczyzną i ich niby bezawaryjnością, a nie biorą pod uwagę faktu, że niemieckie auta robią średnio dużo większe przebiegi roczne.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Lip 2010, 09:09

jiGsaw napisał(a):A co masz się dziwić? Wszyscy się podniecają japońszczyzną i ich niby bezawaryjnością, a nie biorą pod uwagę faktu, że niemieckie auta robią średnio dużo większe przebiegi roczne.


Skąd masz takie dane ???
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

31 Lip 2010, 09:18

Większość niemieckich aut pochodzi z Niemiec, a tam się b. dużo jeździ to raz, dwa Niemcy robią auta lepiej przystosowane na trasę i trwalsze blacharsko, Japońce konkurują głównie w miejskich autach, rzadko kiedy wychodzą poza klasę średnią. Niemieckie auta wiodą prym na rynku aut z silnikiem diesel'a, a takie jak wiadomo jeżdżą najwięcej. Z resztą wystarczy znać trochę rynek aut... spójrz na ok. 15 letnie np. Hondy, wiele będzie miało realny przebieg do 200 - 250tys, w przypadku niemieckich aut, zwłaszcza Audi/BMW/MB na liczniku też będzie tyle, a w rzeczywistości najczęściej 2x więcej.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Lip 2010, 09:41

Czyli posiadacze japońskich aut w niemczech mało jeżdzą ???. Co znaczy że auto jest lepiej przystosowane na trase? Jakaś specjalna konstrukcja? wyposażenie ?. Niemieckie disesle wiodą prym w Polsce (takie skrzywienie społeczeństwa) Widziałeś co jeżdzi w Francji, Włoszech, Hiszpani, krajach skandynawskich ? Uważasz że nie ma Hond które mają więcej niż 250 tyś przebiegu ? Mylisz się i to bardzo. A niemieckie auta w Polsce mają takie wielkie przebiegi (oczywiście przed korektą) bo sprowadza się najtańsze wyeksploatowane egzemplarze bo lud zakochany w niemieckiej motoryzacji i tak kupi każdego szrota ze znaczkiem Audi czy VW.
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

31 Lip 2010, 12:11

1. Testy są robione w Niemczech - więc wszystkie samochody mają te same warunki
2. Nie ma znaczenia czy jednych samochodów jest więcej czy mniej - po to wyniki są wyrażone w % aby można było je porównywać.
3. Zgadzam się z AreBie, czemu Niemiec nie miałby jeździć tyle samo japońskim autem co niemieckim?

Sedek, skąd wziąłeś te wyniki, bo ja chyba znalazłem inne albo coś mi się myli.
miguel loco
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Francja

31 Lip 2010, 12:24

Jak to czemu? Pojedź sobie w trasę 500km Hondą Civic, a potem np. BMW 3er albo chociaż głupim Passatem, o klasie wyższej i luksusowej nawet nie wspominam, to będziesz wiedział czemu. Niemcy mają pieniądze i najczęściej rozróżniają auta do miasta (czyli do kompakta i tutaj Japońce mogą się wykazać) od tych na trasę (klasa średnia wzwyż) i tutaj większość Niemców wybierze produkty rodzimej firmy, bo po prostu konkurencja nie ma polotu i w dodatku są ich. Niemiecka infrastruktura drogowa była projektowana z myślą o tym aby z każdego punktu Niemiec do każdego innego, dowolnego punktu w tym kraju można było dojechać samochodem w 1 dzień, samochody też są robione z tą myślą.

AreBie napisał(a):Czyli posiadacze japońskich aut w niemczech mało jeżdzą ???. Co znaczy że auto jest lepiej przystosowane na trase? Jakaś specjalna konstrukcja? wyposażenie ?. Niemieckie disesle wiodą prym w Polsce (takie skrzywienie społeczeństwa) Widziałeś co jeżdzi w Francji, Włoszech, Hiszpani, krajach skandynawskich ? Uważasz że nie ma Hond które mają więcej niż 250 tyś przebiegu ? Mylisz się i to bardzo. A niemieckie auta w Polsce mają takie wielkie przebiegi (oczywiście przed korektą) bo sprowadza się najtańsze wyeksploatowane egzemplarze bo lud zakochany w niemieckiej motoryzacji i tak kupi każdego szrota ze znaczkiem Audi czy VW.


Czy ja napisałem, że wszystkie? Polecam naukę czytania ze zrozumieniem, co do konstrukcji to chyba nie ma sensu się wypowiadać, jedynie Lexus coś sensownego tam dłubie, ale ta marka nie jest popularna w UE. :wink:
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Lip 2010, 13:04

co myślicie o tych mazdach?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

którą z nich byście kupili i dlaczego? A może żadnej z nich nie chcielibyście mieć?
sedek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Miejscowość: polska

31 Lip 2010, 13:11

Po pierwsze dla twojej informacji jiGsaw, nie mam problemu z czytaniem ze zrozumieniem, może Ty masz poprostu kłopot z pisaniem z sensem ?
Co do trasy 500km (i to po nienajlepszych drogach) to mam porównanie Civica, Stilo i Passata B5. Wiesz które auto było najbardziej komfortowe na tej trasie ? Fiat Stilo. Civic ustępował troche komfortem zawieszenia. Passat był jak wóz drabiniasty na kwadratowych kołach. Niemieckie auta projektowane są pod niemieckie drogi? bardzo ciekawa teza :mrgreen: . Aby uzupełnić twoje braki w wiedzy powiem Ci że Japończycy robią wiele świetnych aut w klasie średniej i wyższej. Mimo że uważasz że nie ma sensu wypowiadać sie na temat konstrukcji to może jednak napiszesz o tym kilka zdań ? Może pojawi się kilka błyskotliwych i zaskakujących teorii.
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

31 Lip 2010, 13:39

To wymień te świetne auta z wyjątkiem Lexusa i w ogóle znajdź jakąś sensowną konkurencję dla MB E, BMW 5, A6, S, BMW 7, A8.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Lip 2010, 13:59

Dlaczego z wyjątkiem Lexusa ? Przecież to Japońska marka. Dlaczego robić wyjątki ? A więc : Lexusy których tak się obawiasz, Honda Legend, Infiniti G i M, Avensis, Accord. Niemieckie samochody to nie są jakieś "nadauta"

Ale wracajmy do tematu grande czy a3/g4 Zdecydowanie auto z pewnych rąk i z znana przeszłością... w tym przybadku bedzie to Grande Punto. No chyba że musisz się dowartościowywać posiadaniem kilkunastoletniego a3 czy g4.
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

31 Lip 2010, 14:02

Nie podałeś ani jednego auta stanowiącego sensowną konkurencję, może Lexus trochę naciągając. Nie bez powodu Japońce są kilka razy tańsze. :wink: Koniec offtopic.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Lip 2010, 14:06

AreBie napisał(a):Ale wracajmy do tematu grande czy a3/g4 Zdecydowanie auto z pewnych rąk i z znana przeszłością... w tym przybadku bedzie to Grande Punto. No chyba że musisz się dowartościowywać posiadaniem kilkunastoletniego a3 czy g4.


pare postów wyżej podałem linki do mazd 323f, wybrałbyś którąś z nich?

Wracajac do a3/g4 to doszedłem do wniosku ze lepiej kupic takie auto za 20-23 tys a nowsze, a niestety takimi funduszami nie dysponuje
(Chyba że ktos podesle linka z ciekawym egzemplarzem do 15 tys) . Wiec w gre wchodzą także mazdy.
sedek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Miejscowość: polska

31 Lip 2010, 14:09

jiGsaw napisał(a):Nie podałeś ani jednego auta stanowiącego sensowną konkurencję, może Lexus trochę naciągając. Nie bez powodu Japońce są kilka razy tańsze. :wink: Koniec offtopic.


Ja ciągle czekam na twój wywód na temat różnic konstrukcyjnych dzięki którym auta niemieckie są najlepsze na świecie. Może poprzesz swoje wywody jakimś dowodem? porównaniem ? Unikasz rozmowy o konkretach rzucając tylko takieś wyświechtane slogany. Porozmawiajmy o konkretach , ale to już może w oddzielnym wątku.

Co do Mazd z ogłoszeń. Każde z tych aut trzeba by poprostu obejrzeć. W ogłoszeniu wszystkie są zadbanymi "igłami".
Ostatnio edytowany przez AreBie, 31 Lip 2010, 14:13, edytowano w sumie 1 raz
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

31 Lip 2010, 14:12

sedek jak znajdziesz diesla 110 konnego za te 13-15 tys z przebiegiem 150tys to jestes scooter :D nie da sie ;) jak cos to szukaj benzyny nie bedzie tak wyjeżdzona diesle to juz są bardzo wytłuczone.
sreedni ich przebieg licznikowy to 230 tys dodaj do tego kolejne 230 tys i masz prawdziwy przebieg-ale wsiądziesz zobaczysz.
kolega ma passata 110km na liczniku 230 tys a jest tak wysiudany jak mało który, z miejsca idzie ładnie a max prędkosc 145 :D sam jeździłem, choc z miejsca moj benzyniak nie ma szans.

tez jak kupowałem auto napaliłem sie na audi a4/a3/passat chciałem koniecznie w dieslu, ale jak pojeździłem pooglądałem stierdzilem ze dziękuje za ropniaka, szukałem benzyny fajnie-juz miałem a4 brac ale gosc sam przynawał ze pali 8-9 litrow po za tym to był juz 95 rok i "niby" 180 tys, musiałbym zakladac gaz itp. wyposazenie kiepskie było, po za tym zabawa na tym silniku zaczyna sie od 5 tys a koło 6 juz odcina :D
tak sie złożyło że wuja jest fanatykiem japonczyków na zadnym sie nie zawiódł, napatoczył mi primere, obejżana przez kilku mechanikow pasowała ;) 99 rok klima nawigacja 4 poduszki 177 tys na liczniku ale zużycie foteli up. praktycznie zerowe! praktycznie jak nówka, bagażnik itp. zapasowe kolo nie uzywane.
2 tys w 2 tygodnie juz zrobilem i jestem bardzo zadowolony spalanie 6l.
Szczęscie ucieka szukam go wiecznie bańki mydlane puszczam na wietrze...
tommy66692
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Lubelskie