Fiat multipla 1.6 16V - 103KM Trudności z wbiciem biegów

01 Sty 2008, 12:49

Witam!
Mam problem ze skrzyną biegów w Multipli 1,6 benz. Będąc w trasie po postoju na stacji benzynowej zauważyłem że dziwnie chwodzą biegi. Przy niskich obrotach nie ma problemu ze wrzuceniem biegu natomiat jeżeli silnik osiągnie prędkość obrotową ok 3tyś. to bardzo ciężko wbić jakikolwiek bieg, jest takie wrażenie że coś haczy. Po dojechaniu do domu po zauważeniu trudności z biegami (ok. 100 km) zaobserwowałem jeszcze jeden fakt, a mianowicie przy wciśniętym sprzęgle słychać "turkotanie". Po puszczeniu sprzęgła dźwięk ten ustaje po ok. 1 sek. Co może być przyczyną takiego "zachowania".
Chciałem jeszcze dodać że podczas redukcji biegów nie ma trudności z wbiciem niższego biegu. Auto ma przejechanie niecałe 130tyś km. I jeszcze jedno pytanie - mniej więcej ile tyś. km wytrzymuje sprzęgło jeśli auto jest eksploatowane w ok. 75% w mieście.
Jaki jest orientacyjny koszt naprawy.
Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Voytheck
Ostatnio edytowany przez Voytheck, 02 Sty 2008, 10:26, edytowano w sumie 1 raz
Voytheck
Nowicjusz
 
Posty: 20

01 Sty 2008, 16:43

problem z przełożeniem biegu na wysokich obrotach wskazywałby na uszkodzone synchronizatory...a furkoczenie w sprzęgle...niech się wypowie ktoś mądrzejszy :)
Czy zastałem Jolkę?
sober
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa

01 Sty 2008, 17:06

Masz uszkodzone łożysko wyciskowe sprzęgła.Po ściągnięciu skrzyni okaże się co jeszcze do wymiany.Teraz sprawdź olej w skrzyni i jeżeli sprzęgło jest sterowane hydraulicznie to także poziom płynu hamulcowego.Tu masz katalog sprzęgieł on line firmy LUK http://toc.luk-as.de/.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Sty 2008, 23:42

Witam!
Dzieki za pomoc. Dzisiaj dzwoniłem do "mojego mechanika" i striwedził po objawach jakie mu przedstawiłem że jest najprawdopodobniej uszkodzone łożysko oporowe i najlepiej po takim przebiegu jakim mam to wymienić "cały zestaw sprzęgłowy". Jeszcze jutro sprawdzę olej w skrzyni biegów, być moze że skrzynia jest sucha bo nastąpił wyciek lub sprzęgło nie działa jak należy ze względu na jakieś problemy z płynem hydraulicznym (ale dlaczego z hamulcowym) jak piszecie wcześniej. Wedłóg mnie płyn hamulcowy nie ma nic wspólnego ze sterowaniem sprzęgłem, to już raczej płyn wspomagania układu kierowniczego (wg. mnie) może być sprawcą wadliwego działania sprzęgła.
Pozdr.
Voytheck
Voytheck
Nowicjusz
 
Posty: 20

24 Sie 2012, 12:19

Witam
Podepnę się pod temat bo mam podobne problemy. Kilka dni temu zaczęły bardzo ciężko wchodzić biegi 3 i 4. Pozostałe chodzą ok chociaż czasem też się zacinają. Wymieniłem już olej w skrzyni, było sporo syfu pomimo tego, że 30.000 km temu był wymieniany. Sprzęgł wymienione jakieś 15.000 km temu. Linki też wymieniane i wajcha z plastikami też. Ostatnio zrobiłem kilka kursów z przyczepką.
Co mogło się popsuć?
Dodam, że mogę teraz wbijać wszystkie biegi bez wciskania sprzęgła. Nie jestem na 100% pewien, ale wcześniej tak nie było.
vilus
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001

25 Sie 2012, 08:17

Pierwsze,to zacznijcie od sprawdzenia stanu, elementów gumowych wybieraków, w obrębie skrzyni biegów.Wystarczy tylko by taki element wart kilka złotych zawiódł i skrzynia głupieje tak,iż kierowcy wydaje się,że jest albo do remontu,albo do wyrzucenia.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    30 lat minęło... Renault Safrane
    Odkąd Renault Safrane pojawiło się na rynku, zastępując Renault 25 minęło już ponad 30 lat. Samochód po raz pierwszy został zaprezentowany na salonie w Genewie w 1992 roku. Renault Safrane było produkowane przez 8 ...

26 Sie 2012, 10:00

Wymiana oleju i smarowanie gałki pomogły. Nie jest idealnie, ale jest dużo lepiej. Sprawdzę jeszcze te gumy.
vilus
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001

03 Wrz 2012, 09:44

Problem wrócił niestety.

Hałas ze skrzyni coraz większy, biegi 3 i 4 wchodzą ciężko. Zdjąłem pokrywę skrzyni i zauważyłem, że na wałku po prawej jest duży luz ok 3-4 mm. Rusza się cały razem z łożyskiem. Na chłopski rozum tak nie powinno być. Łożysko do wymiany, niestety nie dają rady wyciągnąć. Zastanawiam się czy demontować całą skrzynię.
vilus
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001