24 Cze 2013, 20:03
Witam,
Byłem umówiony na wymianę rozrządu, jednak stało się. Pasek pękł w trakcie jazdy. I tu nasuwa się moje pytanie. Mechanik bez ściągania nawet plastikowej osłony silnika powiedział, że najlepsza będzie wymiana silnika i podlicza za wszystko ok 2500 zł (inny silnik z 2000 roku, bodajże z Bravy, robocizna, wymiana rozrządu, filtry, oleje). Od kilku znajomych domorosłych mechaników i na internecie wszyscy doradzają najpierw sprawdzenie szkód jakie odnosił silnik (krzywe zawory, popychacze, inna głowica). Na internecie nie udało mi się znaleźć też dokładnej odpowiedzi czy ten silnik jest kolizyjny (jedni mówią ze 16-zaworowe silniki są kolizyjne, inni że silniki FIRE są bezkolizyjne). Bardzo proszę o pomoc, opinie, nie wiem co robić. Wydać połowę wartości auta na silnik, który może brać olej i zepsuć się.
Dokładna specyfikacja samochodu o którym mówimy to:
Fiat Palio 2004 rok, 1.2 16v FIRE 59kw