Fiat palio weekend - gaz czy ropa?

07 Maj 2008, 21:48

Dzisiaj oglądałem fiata palio i jak na samochód rodzinny to w sam raz - duże a jednocześnie zgrabne. Zrezygnowałem chyba ostatecznie z astry bo trochę starawe i z vectry bo trochę za drogie jak dla mnie.

Mam kilka pytań po przejrzeniu forum o fiacie polio:

1. Czy wybrać gaz czy diesla ? Jakiej jakości są silniki diesla w tym fiacie ?
2. Jeżeli ropa to ile pali - tyle co benzyny czyli około 10 L po mieście ?
3. Ile mniej więcej wytrzymuje silnik w dieslu a ile w benzynie w tych modelach (nawiązanie do pyt. 1) ?
4. czy gaz znacznie zmuli silnik benzynowy 1,2 (mam matiza i to autko o dziwo z pojemnością niecałe 0,8 L z jedną osobą dość szybko się zbiera i leci spokojnie 140 km/h)

dzięki z góry za wsparcie.
justbiel
Nowicjusz
 
Posty: 6

07 Maj 2008, 21:56

Nie polecam diesla bo to kłopotliwa jednostka w Palio, bardzo mało popularna. Silnik 1.2 75KM jest najlepszą jednostką stosowaną w tych autach. Nie wiem czy gaz go zmuli, ale sam mam Sienę 1.4 71KM bez gazu i 150km/h daje bez problemu (max 165). Ale to nie do takich prędkości te auto jest stworzone. Aha i jak możesz to poszukaj wersji ze wspomaganiem kierownicy, jeździłem wieloma autami i muszę przyznać że, o dziwo, taki niepozorny fiacik ma naprawdę bardzo dobrze dobrany układ kierowniczy.
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych

07 Maj 2008, 22:13

Ok no to tak:

ad 1. Wybierz diesla - w fiatach z tego okresu były naprawdę świetne diesle - dynamiczne i bardzo mało awaryjne

ad2. Powinien palić ok. 8 l ropy w mieście

ad3. Jak dbasz tak masz - naprawdę to sparwdza się to w większości samochodów - jeżeli kupisz zadbany i sam będziesz na czas wymieniał płyny i filtry to możesz liczyć na długą bezawaryjną eksploatację. Trudno jest określić ile silnik pociągnie, ale ogólnie te diesle należą do trwałych.

ad 4. silnik 1.2 i tak jest w tym modelu mało dynamiczny - po prostu Palio jest spore i ciężkie i mały silniczek musi się sporo napracować - uwaga na silnik 1.4 12v, bardzo awaryjny, paliwożerny i chyba nawet mniej dynamiczny niż 1.2). Czy gaz go zmuli jeszcze bardziej? Zależy od instalacji - nowsze generacje (i droższe :wink: ) nie spowodują utraty mocy, starsze tak w konfiguracji z tym silnikiem na pewno to odczujesz

Ogólnie polecam diesla. Pozdrawiam.
Lancia, lancia i jeszcze raz... saab :)
fennec
Początkujący
 
Posty: 83

07 Maj 2008, 22:20

Ok, no to masz dwie sprzeczne trochę opinie :D :D :D Cóż, trzeba poczekać aż więcej osób się wypowie.
Lancia, lancia i jeszcze raz... saab :)
fennec
Początkujący
 
Posty: 83

07 Maj 2008, 23:00

Siena nigdy nie miała silnika 1.4 12V. Ten silnik to ośmiozaworowa jednostka 1.4. A że jest mniej żwawa to dlatego, że 1.2 ma 16V i 5KM więcej. Nie zgodzę się (ponownie), że silnik 1.4 jest bardzo awaryjny. Trapią go jak większość silników Fiata podobne problemy (gł. alternator). Najciekawsze, że jak przeglądam opinie na autocentrum.pl to głównie piszą, że auto niezawodne (co mogę potwierdzić). Co do diesla poprostu ten silnik ma 69KM, trochę będzie mulił, poza tym silnik nie jest popularny i mogą być problemy z częściami. Polecam Fiata Palio Weekend 1.2 16V z gazem.
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych

08 Maj 2008, 20:20

"Polecam Fiata Palio Weekend 1.2 16V z gazem."

Rozumiem że chodzi o model od 2002 roku, 80 KM ?

Dwa pytania:

1. Czy autko I generacji z 2001 różni się wiele od auta II generacji z 2001 ? Jak je rozpoznać ?

2. Czy lepiej kupić auto z założonym gazem od niewiadomo kiedy czy kupić benzyniaka i założyć gaz samemu ? Słyszałem że gaz strasznie zajeżdża silnik. Ile w tym prawdy i jak bardzo to ważne. Gaz czytałem że założenie około 2000 zł.
justbiel
Nowicjusz
 
Posty: 6

08 Maj 2008, 22:01

Chodziło mi o wersję 1.2 75KM. Co do generacji, wygląda to tak:
I generacja - [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
II generacja - [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Co do gazu to radzę kupić benzyniaka i dopiero później założyć gaz. Jeżeli się kupi zagazowanego to trzeba mieć pewność, że zostało to rzetelnie zrobione. Co do zajeżdżania silnika przez gaz. Jeżeli jest dobrze dobrana instalacja do silnika i dobrze zamontowana nie dojdzie do dużo zwiększonych zużyć silnika. Poza tym silniki stosowane w Sienach/Palio Weekend "lubią" gaz.
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych

08 Maj 2008, 22:54

"Chodziło mi o wersję 1.2 75KM"

- to chyba ma oznaczenie "75".
Kurcze, już się gubię w tych wersjach.


generalnie wielkie dzięki. :lol:
justbiel
Nowicjusz
 
Posty: 6

08 Maj 2008, 23:02

Siena i Palio Weekend miały silniki 1.2 16V 75KM, oznaczenie pod kierunkowskazem "75". Jest to następca silnika 1.4 8V 71KM, oznaczenie "1.4". Były także wersje 1.6 16V 103KM, oznaczenie "16V". To przed modernizacją (gen. I).
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych

31 Maj 2008, 15:28

Posiadam Palio z 2000 roku z silniczkiem 1,2 16V 75KM. jak na pojemność i gabaryty auta jest to bardzo żwawa jednostka (PODKREŚLAM JAK NA POJEMNOŚĆ I GABARYTY) Samochód w ruchu mieszanym pali mi 6,3 litra natomiast w mieście 7. auto jest w dobrym stanie ma mały przebieg 95000. Użytkuje go od 2,5 roku i nic poważnego się nie działo(wymiana tłumika, wymiana wentylatora chłodnicy)
Jako ciekawostke podam, że jako auto służbowe miałem siene 1,4 8V. Samochód ten palił w jeżdzie mieszanej ponad 7 litrów a w mieście to 8,5 było naprawde dobrym wynikiem. dynamika kiepska(gorsza niż palio z silnikiem 1,2)
Podsumowyjąc: Polecam auto po 1999 roku wyposażone w silnik 1,2 16V. naprawde fajne i duże ayto za niewielkie pieniądze.

PS. nie mam gazu i nie zamierzam go instalować
Egson
Nowicjusz
 
Posty: 1

28 Lip 2010, 20:18

Posiadam Palio z 2000 roku z silniczkiem 1,2 16V 75KM. NIGDY NIEBYŁO TAKIEGO . Był 1,2 8V 73Km z oznaczeniem 75 . Nie masz w nim 16 zaworów i dwóch wałków rozrządu . Takie były w drugiej generacji 1,2 16V 80Km ale to już zupełnie inny silnik , ponieważ ma inną głowice i chydrauliczą kompensacje luzów zaworowych .
Mechanior
kawa73
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Łódź