REKLAMA
Witam posiadam fiata pande 2007r przebieg 40tyś ost. wymienione kable WN i świece.
Przepustnica czyszczona benzyną ekstr. brak efektu poprawy.
LPG to KME 4 gen, parownik tomasseto
PROBLEM:
Po przejściu na LPG od dłuższego czasu silnik zaczyna falować na biegu jałowym 500-1000 obr. czasem zdarza się że gaśnie(sporadycznie) byłem na regulacji LPG (ale gdy trzymam nogę na gazie- bieg jałowy też wskazówka delikatnie skacze), gazownik podmieniał części od LPG ale dalej to samo. Auto wydaje się trochę mułowate.
Poniżej załączam wartości z ECU (niestety brak błędów w komputerze)
Moje podejrzenie pada na sondę lambda ale niestety nie zbyt znam się jeszcze na diagnostyce - ciężko znaleźć wartości krytyczne dla poszczególnych czujników z ECU.
odczyt zrobiony na rozgrzanym silniku - 1/2 skali temp. bieg jałowy, bez dodawania gazu.
Witam, poniżej przesyłam wynik z ECU:
Obciaz. silnika: 5,750 kg/h
Kontrola lambda 1 na poczatku: OK
Sonda lambda 1 na poczatku: Closed Loop
Temperatura wody: 92 °C
Temperatura powietrza: 28 °C
Obroty silnika: 747 rpm
Kontrola katalizatora: OK
Stan lambda 1 na koncu: Ubogi
Napiecie akumulatora: 13,5 V
Sonda lambda 1 na koncu: Open Loop
Docelowe obroty biegu jalowego: 750 rpm
Kat przepustnicy: %
Dopasowalnosc stezenia: 1,042625 %
Integrator sondy lambda 1: 1,017500 %
Nap. lambda 1 na koncu: 0,078 V
Nap.lambda 1 na pocz.: 0,205 V
Pozycja silnika krokow.: 25 kroki
Stan lambda na pocz.: Bogata
Integrator sondy lambda 2: 1,000000 %
Czas ladowania cewki 1: 2,350 ms
Czas ladowania cewki 2: 2,472 ms
Kalkulow. cisnienie powietrza: 244 mBar
Minim. otwarcie adaptacyjne: 6 549,1 %
Pozycja silnika krokow.: 10,5 %