Fiat Punto 2; 1.2 8V nierówna praca silnika zaraz po starcie

27 Lut 2009, 11:25

a mi sie swieciła kontrolka cały czas i chodził na 2 cylindrach elektryk mowi ze najprawdopodobniej komputer bo one mialy jakie wadliwe zobaczymy jak sprawdzi to napisze co jest
adamo0077
Nowicjusz
 
Posty: 3

27 Lut 2009, 22:00

na odległośc ciężko cos poradzic ale ja bym poszedł droką cewek z modułem.
shrek19791016
Początkujący
 
Posty: 125

28 Gru 2009, 13:06

Witam mam problem ze swoim samochodem, mam fiata punto silnik 1.2. rocznik 1997, po uruchomieniu zimnego silnika coś mi tam stuka a jak się rozgrzeje to już tego nie ma. co mam z tym zrobić? muszę wymieniać silnik?? proszę o odpowiedź
aniolekop19
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Kielce

07 Lip 2010, 16:51

Mam ten lub podobnie wyglądający problem.
Świeci mi się żółta lampka błędu silnika, przy uruchamianiu obroty spadają, ale po chwili same wracajądo normy (niekiedy muszę zgasić silnik i ponownie uruchomić, innym razem wystarczy dodać gazu).
Jak narazie wydaje mi się że rozwiązałem częściowo problem!
Wymontowałem korpus przepustnicy i wymyłem benzyną regulator wolnych obrotów (krokowiec), przepustnicę, korpus (nie ruszałem czujnika położenia przepustnicy z obawy przed uszkodzeniem - bo jest brak łatwego dostępu). Podobnie postąpiłem z czujnikiem ciśnienia i temperatury.
Następnie po włączeniu stacyjki i zgaszeniu się lampek kontrolnych ( tych co zawsze gasną przed rozruchem ) wyłączeniu innych elektrycznie zasilanych elementów typu dmuchawa, światła, rozłączyłem akumulator (klema -).
Po około 40-45 min podłączyłem akumulator, odpaliłem strzałę, zgasiłem i ponownie odpaliłem, silnik pracował ( bez dodawania gazu, uruchamiania radia, dmuchawy...)do momętu załączenia się silniczka wiatraczka płynu chłodzącego - trzy krotnie, potem trzy lekkie przygazówki. Byłoby wszystko OK, pali jak dawniej (przed usterką), nie zużywa więcej niż zwykle paliwa, ale jest jeden szkopuł- lampka świeci nadal.
Kolega mówi mi, że widocznie błąd który był przyczyną zapalenia się jej, musiał się już zakodować w sterowniku ( ponoć sam się wykasuje tylko wtedy gdy błąd trwa poniżej 8 sekund) a teraz albo reset w ASO, lub sterownik wymienić.
Ma ktoś może na to radę lub inne sugestie!
Chętnie się czegoś dowiem (nauczę)
Pozdrawiam i dziękuję za rady :roll:

[ Dodano: 12 Lipiec 2010 ]
Przedwczoraj rano przestała świecić pomarańczowa lampka :grin: Od tej pory odpalałem autko około 15 razy i przejechałem ponad 350km. JEST JAK DAWNIEJ
abel
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Polska Dolnośląskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Mitsubishi L200 STORM - limitowana seria pickup’a
    W polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutował właśnie napędzany na obydwie osie pickup L200 w specjalnej wersji STORM. Limitowana seria L200 charakteryzuje się bogatym wyposażeniem i bardzo korzystną ceną. Mitsubishi ...