Fiat Punto 2 czy Opel Corsa C ?

21 Kwi 2018, 09:59

Witajcie! Stoję przed zakupem samochodu. Mam budżet do 6.000 zł. Samochód głównie do szkoły, miasta itp. :) Ważne aby był mało awaryjny (wiem ze takie cos nie istnieje). Przede wszystkim żeby eksploatacja była dość tania. Silniki max 1.4 ze względu na ubezpieczenie młodego kierowcy. Wybór padł na Fiata Punto 2 lub Opel Corsa C. Pomóżcie wybrać które będzie lepsze i dlaczego :) Pozdrawiam! :)
matek2204
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

21 Kwi 2018, 10:43

Typy masz ogólnie spoko. W tej kasie nie ma sensu skupiać się na konkretnym modelu a szukać czegoś co jest blisko i jest w najlepszym stanie. Jeśli zaczniesz szukać takiej corsy z konkretnym silnikiem to zjeździsz sporo km i budżet na auto stopnieje.
Zwróć uwagę, że często te auta, w sumie budżetowe nie miały klimatyzacji - raczej nie warto zawracać sobie głowy takimi egzemplarzami.
W punto uwaga na korozję.
Zerknij też na megane 1 (ale tak samo możliwa korozja chociaż za te 6k kupisz świetnie utrzymany egzemplarz), ibizę, może 206. W miarę fajną opcją może być też xsara i astra g (ale to już troszkę większe auta niż wcześniej wymienione).
Osobiście zerknąłbym pewnie w stronę rover'a 25, naprawy mogą być odrobinę droższe ale za to dostajesz ciekawsze i jedno z najlepiej wyposażonych aut w tej klasie i kasie.
Jakiś totalnie przykładowy link
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Kwi 2018, 10:54

Mam coś takiego: [link do oferty na Olx wygasł]

Na jakimś mega wyposażeniu mi nie zależy. Auto ma być sprawne, nie rdzewieć i być tanie w eksploatacji :) Dzięki za radę! :)
matek2204
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

21 Kwi 2018, 11:07

matek2204 napisał(a):Auto ma być sprawne, nie rdzewieć i być tanie w eksploatacji


To rozumiem, ale nie rozumiem braku szacunku do własnych pieniędzy. Wiesz jak jeździ się latem w korkach bez klimatyzacji kiedy temperatura asfaltu to 50 stopni? Już pomijam kwestię, że będzie to ciężko kiedyś odsprzedać.

Co do corsy.
1. Brak klimatyzacji - dla mnie kompletna dyskwalifikacja.
2. Prawdopodobnie coś się działo z prawym tyłem.
3. Najmniejszy możliwy silnik, to auto jedzie wolniej niż seicento 1.1 i ciężarówki bez ładunku.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Kwi 2018, 11:42

Prawy tył - co z nim nie tak?
matek2204
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

21 Kwi 2018, 15:08

Nie ma co znowu tak demonizować ten silnik w corsie, jak sie nie robi jakichś większych tras, to spokojnie wystarcza.
luka52
Początkujący
 
Posty: 52
Auto: VW Polo 9n3
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Top Safety Pick dla modeli Mitsubishi ASX i Lancer
    Eksperci z instytutu Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) zaliczyli dwa modele z rocznika 2013 dostępne w salonach Mitsubishi Motors North America (MMNA) do grona najbezpieczniejszych pojazdów oferowanych ...

21 Kwi 2018, 15:25

Przecież ten 1.0 R3 to najgorszy silnik Opla - problemy z łańcuchem rozrządu, który w dodatku nie jest tani w naprawie. Sam silnik ma okropną kulturę pracy, jedzie słabo i nie pali mniej od 1.2.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Kwi 2018, 20:17

Rozrząd - ceny jak w każdym samochodzie do tego w większości bedzie juz po wymianie z racji przebiegu
Kultura pracy - subiektywne odczucia, dla mnei do przyjęcia
Autor ma zaledwie 6000 na samochód, jak trafi na zadbane 1.0 co w tym budzecie jest bardziej prawdopodobne niż trafienie 1.2 czy 1.4 to warto sie zastanowić. Mi samochód z tym silnikiem nie sprawiał problemów a robiłem nim spore dzienne przebiegi.
luka52
Początkujący
 
Posty: 52
Auto: VW Polo 9n3
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

21 Kwi 2018, 22:11

1000zł za wymianę rozrządu w aucie segmentu B to normalna cena?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

22 Kwi 2018, 09:53

Ile?! Skąd Ty taką cene wziąłeś? Tyle to ja zapłaciłem za regeneracje głowicy, rozrząd i wymiane pierścieni.
luka52
Początkujący
 
Posty: 52
Auto: VW Polo 9n3
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

22 Kwi 2018, 10:22

luka52 napisał(a):Tyle to ja zapłaciłem za regeneracje głowicy, rozrząd i wymiane pierścieni.
tak i to jeszcze pewnie w ASO heh :happy:
rorząd kpl do tego silnika to koszt ok 600 zł plus wymiana i naleci prawie 1000 :!:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Kwi 2018, 10:45

To Twoje zdanie, ja wiem ile zapłaciłem. Chcesz to wierz, nie to nie.
luka52
Początkujący
 
Posty: 52
Auto: VW Polo 9n3
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

22 Kwi 2018, 11:22

Za 6k spokojnie kupi Corse 1.2 czy 1.4,na 1.0 szkoda pieniędzy.

matek2204 napisał(a):Auto ma być sprawne, nie rdzewieć i być tanie w eksploatacji

To lepiej brać Corsę bo jeśli nie była bita to nie rdzewieje a Punto gniło już na taśmie montażowej.

Zerknij na te:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - przegląd i opłaty do przyszłego roku.
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
 
cron