Fiat punto 75 nieregularne rozładowywanie akumulatora

24 Lut 2009, 12:36

Racja, napisałem prąd ładowania, a powinienem napisać napięcie/mój błąd/. Dzięki za rady.
wiesiek
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • 24 Lut 2009, 15:53

    a ja bym jeszcze wskazywał wilgoć. np w kabinie. Już raz miałem taką akcję, że trzeba było zdemontować oba fotele i wykładzinę żeby okazało się że wilgoć panowała okolicach wiązki przy progu od kierowcy. Po wytarciu do sucha, problem minął, z tym że ja miałem łatwiej bo mi się przepalał bezpiecznik z jednego obwodu więc poszukiwania miałem zawężone. Jeszcze z takich ciekawych przypadków to miałem niegasnącą lampkę w bagażniku, tyle że była tak okopcona pod kloszem, że nie było widać że świeci.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    04 Mar 2009, 17:48

    Posprawdzałem jeszcze raz dokładniejszym miernikiem. Napięcie ładowania 14V, po włączeniu świateł spadek tylko o 0,3V. Gestość 1,2. Podłączyłem drugi akumulator/stary, który w tamtym roku zamieniłem, i o dziwo, po krótkim ładowaniu dobrze "zakręcił"/. Napięcie ładowania takie samo, 14V,/elektrolit też 1,2/.
    Sprawdziłem akumulator w Fordzie/1.9 amerykański/. Napięcie 14,8V. Gęstość 1,25.
    wiesiek
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    07 Mar 2009, 12:30

    No chyba w końcu coś znalazłem. Napięcie na alternatorze 14,4, a na akumulatorze 14V. Gdzie ginie to 0,4V?
    Bardzo proszę o odpowiedź.
    wiesiek
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    07 Mar 2009, 13:19

    Mierząc napięcie ładowania plusową elektrodę miernika przyłóż dokładnie i mocno do plusa akumulartora,a elektrodę minusową miernika nie przykładaj do akumulatora tylko do masy samochodu.Jak odczyt napięcia ładowania się poprawi,to zdejmij klemy z akumulatora i przeczyść je dokładnie,a w szczególności od środka papierem ściernym.Przeczyść tez bolce akumulatora i zacisk przewodu minusowego,który jest przykręcony do karoserii samochodu - odkręć,przeczyść,śrubę przesmaruj o mocno zakręć.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    07 Mar 2009, 16:49

    Na minusie wszędzie to samo - 14V.
    wiesiek
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
      Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
      SsangYong Y400 - nowy model flagowego SUV-a
      SsangYong odsłonił nazwę oraz pokazał wygląd zewnętrzny oraz wewnętrzny modelu Y400. Opracowywany przez SsangYonga nowy model flagowego SUV-a znany był pod nazwą projektową "Y400". Firma zdecydowała się nadać nowemu samochodowi ...

    07 Mar 2009, 21:29

    No to spróbuj jeszcze odkręcić przewód plusowy na alternatorze i przeczyść go.Ubytek napięcia prawdopodobnie jest spowodowany słabt=ym łączem na jakimś styku.Chyba,że masz mozłiwość,to podmień ten przewód z akumulatora do alternatora.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    09 Mar 2009, 20:18

    Przewód z alternatora wchodzi do rozrusznika, drugi wychodzi z rozrusznika do akumulatora. Śruba mocująca oba kable na rozruszniku była poluzowana. Po dokręceniu napięcie na akumulatorze jest takie samo jak na alternatorze.
    OBY TO BYŁO TO!!!!

    Jeśli to było to, to masz u mnie "flache". :)
    wiesiek
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    20 Gru 2009, 21:25

    Mam taki sam problem, sprawdziłem wszystko co było poruszane w temacie, jest OK. Czy kolega Wiesiek rozwiązał problem?

    Dzięki
    Walter
    wojtusk
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: PL

    21 Gru 2009, 09:25

    czy przy starcie zapala się kontrolka ładowania akumulatora? czy potem gaśnie? Jakie masz napięcie ładowania? Ile lat, przejechanych kilometrów ma ten aku?
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    21 Gru 2009, 17:54

    Witam
    tak zapala sie kontrolka ładowania, zaraz potem gaśnie. Akumulator ma jakieś 6 lat, przejechane bedzie 60kkm. Ostatni numer z rozładowaniem miałem kilka dni temu, rano nie chciał zapalić, mróz był spory, nie chciało mi się go wyciągać więc podłączyłem prostownik bezpośrednio do zacisków na dosłownie godzinę zaraz potem zapalił bez problemu i na razie jest OK.
    Wcześniejszy numer był może jakiś 1 m-c temu wyszedłem z pracy a tu aku rozładowany, na szczęście kolega miał kable rozruchowe i "pożyczył" prądu ze swojego auta, zapaliłem ,pojechałem do domu jakieś 10km wyłączyłem zaraz potem zapaliłem - bez problemu. Od tego czasu do kolejnego rozładowania był spokój.
    Auto jest rocznik '98 punto SX 75
    Nie wiem co to może być

    Walter
    wojtusk
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: PL

    22 Gru 2009, 13:58

    6 lat to sporo dla akumulatora, niektórzy by się cieszyli gdyby ich akumulatory tyle wytrzymały ;) musisz zbadać gęstość elektrolitu, może czas już na zmianę aku, niskie temperatury niestety ujawniają słabnące akumulatory, czyli zmniejszającą się pojemność. A sprawdzałeś poziom elektrolitu? Elektrody nie mogą wystawać ponad poziom płynu. Godzina ładowania to raczej nie za wiele, a jakim prądem go ładowałeś? Łatwo to policzyć, gdyż przykładowo akumulator który ma pojemności 60Ah musi się ładować prądem 1A przez 60 godzin. W praktyce, jeśli jest prostownik z automatyczną regulacją napięcia ładowania to czeka się aż prąd ładowania spadnie poniżej 1A (ok 8h). Jeśli występuje "gotowanie" to ten akumulator ma zdecydowanie dość. Jeśli gotowanie występuje po zaledwie kilku godzinach (np.3) to na 200% konieczna jest wymiana takiego aku.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    22 Gru 2009, 21:26

    akumulator to centra plus, nie mam możliwości sprawdzenia gęstości , poziom elektrolitu OK, ładowałem starym prostownikiem, nie ma w nim żadnej regulacji, z reguły po rozładowaniu w samochodzie brałem go do domu i włączałem na noc, rano było czasem lekkie gazowanie czasem nie. Teraz nie chce mi się go wyciągać więc podłączam w aucie. Wiem że w końcu będę musiał kupić nowy ale obawiam się że problem nie ustąpi, chociaż może nowy będzie miał faktycznie większą pojemność i po prostu nie zdąży się rozładować.
    wojtusk
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: PL