barol91 napisał(a):Punto:plusy:
ekonomiczne silniki (oprócz 1.1 55KM który jest zbyt mułowaty do tego auta)
-ocynkowana blacha (oprócz tylnej klapy)
minusy:
-tylne zawieszenie
-termostat
-silnik 1.1 55KM który po przejechaniu 170tys.km zaczyna pracować jak traktor
ekonomiczne nie znaczy sportowy ! kein Ferrari
ocynkowana była również klapa bagażnika co nie oznacza że w ogóle nie rdzewieje,
tylne zawieszenie
niezależne na łożyskach stożkowych - wymiana prosta nie jak peugeotach/ Citroenach
VW Polo i GM Corsa zawieszenia zależne tylko belka skretna
termostat kein problem
silnik 1.1 tak samo jak 1.2 60KM FIRE wymaga normalnej wymiany oleju i regulacji zaworów płytkami - wymagają tylko częstej kontroli poziomu płynu -układ bez zbiornika wyrówn.
sorry jak sie ..... wezmie za mechanike to i C360 zarżnie
znałem z bliska kilka F. UNO, PUNTO z przebiegami koło 200 tys. - po wymianie uszczelki pod głowicą -przegrzanie z/uw niskiego
![Exclamation :!:]()
poziomu płynu - śmigały dalej bardzo ładnie
a silnik 1.2 MPI Fiata był w owych czasach w czołowce europejskiej , a silnik 1.2 16V MPI
stosowany jeszce długo i zasłużenie chwalony
a następcy -poczytajcie o rankingu silników -A.D. 2011 1 mce
Punto I przeciez było Car of Year 1995r o czymś to świadczy
dla mnie Punto 96 - które miałem - miało jedną wadę - brak wspomagania kierownicy ,
oprócz odblaskującej deski rozdzielczej,
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych