Fiat Punto I SX 1.2 60km - silnik zagrzewa się na niskich obrotach

15 Sty 2017, 18:52

Witam, mam problem, otóż posiadam Fiata Punto 1 generacja SX 1.2 60km, z roku 1997. Jego przebieg to około 200 000 km.

W sierpniu 2016 miał wymienioną uszczelkę pod głowicą oraz głowica była planowana. Szczerze wam powiem, myślałem że dzięki temu jeszcze trochę pojeździ.
Niestety obecnie na niskich obrotach silnika układ chłodzenia zapowietrza się.
Momentalnie gdy obroty spadają nawet z nawiewu leci zimne powietrze.
Poziom płynu w chłodnicy bardzo powoli spada.

Czy przyczyną może być po raz kolejny uszkodzona uszczelka?
Dodam że przy okazji wymiany wymieniłem w tym aucie rozrząd.
Poza tym mam wrażenie że więcej pali, chociaż może to wina zimy.
Gość60541
 

17 Sty 2017, 14:38

No oczywiscie,zwiekszone spalanie powiedzmy o te 30% j3st spowodowane mrozami,zwlaszcza jesli jezdzi sie na krotkich trasach,w automatach jeszcze wiecej.Jestes pewien,ze dobrze odpowietrzyles uklad?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Sty 2017, 19:09

Tylko na wolnych obrotach układ się zapowietrza, zaczynam jechać z obrotami około 2/3 tysięcy z nagrzewnicy leci gorące powietrze, stoję na światłach i zaczyna lecieć zimne, ruszam no to znowu wraca gorące powietrze.
Gość60541
 

19 Sty 2017, 03:37

Odpowietrzyles dobrze?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Sty 2017, 23:06

No raczej. Jutro zrobię To jeszcze raz i będę pisać.
Gość60541
 

04 Lut 2017, 17:17

skoro nie piszę, znaczy że pewnie źle odpowietrzony układ był :)
thinktwice
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 20
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 03 03 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mazda CX-7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zaoszczędzić za kierownicą, jadąc bezpieczniej?
    Czy wysokie ceny paliw a mogą zmusić kierowców do przemyślenia swoich nawyków za kierownicą? Stało się tak w Wielkiej Brytanii, gdzie coraz bardziej kosztowna jazda samochodem nieoczekiwanie zaczęła przekładać ...

04 Lut 2017, 17:27

Na zapowietrzonym ukladzie silnik inaczej pracuje,pompa specyficznie cyka metalicznym dzwiekiem.By wygonic powietrze z ukladu to nie takie hop siup,jest nagrzewnica.Najszybszy i najprostszy sposob wygonienia powietrza z ukladow trudno odpowietrzalnych jest odpiecie przewodu biegnacego o: bloku silnika do nagrzewnicy i powolutkie wlewanie plynu do tegoz przewodu.Niestety ale zazwyczaj jest problem z dostaniem sie do konca przewodu przy nagrzewnicy i oczywiscie skuteczne przy prostych systemach na linki.Zazwyczaj sa srubki odpowietrzajace w ukladach chlodzenia.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Lut 2017, 14:08

Układ odpowietrzałem poprzez odkręcenie śrubki przy przewodzie od nagrzewnicy, niestety problem powraca. Czy to wywalona uszczelka pod głowicą?
Zamierzam zmienić samochód ale szukam czegoś fajnego i zależy mi na tym abym obecny jeszcze chwile pojeździł.
Gość60541
 

05 Lut 2017, 14:12

Moze byc problem z uszczelka lub sama glowica.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)