Fiat Punto II - optymalne obroty

29 Sty 2009, 21:11

witam, jestem świeżym posiadaczem fiata punto II. silnik 1.2, 60koni. chciałem zapytać się jakie są optymalne obroty dla tego silnika. z tego co zauważyłem po kilku dniach, to silnik w miarę dobrze pracuje przy mniej więcej 1500-1800 obr, ale nie mam doświadczenia i możliwe, że źle odczytuję to co słyszę. czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tym autem, ewentualnie z samochodem o podobnej mocy i gabarytach? czy przy 60-70km/h warto wrzucać bieg 5? wydaje mi się, że wtedy pracuje w porządku. pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
marcink
Nowicjusz

29 Sty 2009, 23:55

Ale chodzi ci o obroty na biegu jalowym? Jak tak to powinny one wynosic ok 800-900 obr/min. Co do wrzucania 5 biegu przy predkosci 60/70 km/h to niewarto wrzucac najlpiej jezdzic zawsze samochodem na biegu przedostatnim poniewaz jest to bieg bezposredni. Jest to tryb pracy skrzyni biegoww ktorym wal napedowy sprzegniety jest bezposrednio z walkiem sprzeglowym bez uzycia walka posredniego. przedluza to zywotnosc skrzyni.
dawidbn
Zaawansowany

Miejscowość: Koszalin

30 Sty 2009, 00:39

chodzi mi o obroty silnika z wrzuconymi biegami
marcink
Nowicjusz

30 Sty 2009, 08:47

Sądzę,że optymalne obroty są trochę wyższe niż napisałeś.Na pewno poniżej 2000obr. nie można przyspieszac efektywnie,a nagłe mocne wciskanie gazu bez redukcji jest szkodliwe dla poszczególnych elementów w silniku i prowadzic może do ich szybszego zużycia lub uszkodzenia.
Natomiast jeśli jedziesz sobie równo po szosie ze stałą prędkością o której piszesz np 70km/h na 5 biegu,to nic się nie stanie.Zaoszczędzisz paliwo.Nie należy tego robic gdy będziesz jechał pod górę
pozdro
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sty 2009, 12:59