Fiat Seicento

20 Lis 2018, 12:57

Witam wszystkich serdecznie.
Posiadam Fiata Seicento z przebiegiem 12 km Auto zostało zakupione w 2002 roku w salonie Fiata. Fiacik z salonu przyjechał do garażu i już nigdy z nie go nie wyjechał jest w stanie idealnym po prostu nowe auto z fabryki.
W zwiazku z tym teraz drodzy koledzy mam takie pytanie jak go uruchomić spuścić oleje płyny wymienić filtry? Jak z nim postępować przed pierwszym uruchomieniem na co zwrócić uwagę? Z góry dziękuję za pomoc uwagi.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez Kao, 20 Lis 2018, 13:18, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Ten dział nie jest odpowiedni dla tego tematu! Przenoszę
ryba82
Nowicjusz
 
Posty: 2

20 Lis 2018, 13:17

Napewno trzeba odkręcić świece i na sucho RĘCZNIE spróbować pokręcić wałem zobaczyć czy w ogóle nie jest zablokowany, sprawdzić olej, zalać świerze paliwo, zmienić filtr paliwowy i probować odpalić, jak uda się uruchomić to wymienić olej i świece na nowe
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Gru 2018, 21:12

przed odpaleniem zalał bym świeży olej, ten sprzed tylu lat na pewno nie ma właściwości smarnych
przed wlaniem świeżego paliwa ściągnąć zbiornik paliwa i zobaczyć czy nie jest rudy w środku, jeżeli jest to do wymiany, po pozatyka przewody, filtr lub wtryskiwacz, dopiero później filtr paliwa i świeże paliwo.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

17 Gru 2018, 21:15

Na odpalenie starczy, nie ma sensu pachać się w niepotrzebne koszta
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Gru 2018, 17:31

andrewb25 napisał(a):przed odpaleniem zalał bym świeży olej, ten sprzed tylu lat na pewno nie ma właściwości smarnych

Dokładnie tak. Do tego filtr oleju może być wilgotny i nasiąknięty wodą, To samo z olejem - może być w nim woda. Oleju dużo nie wchodzi, filtr nie jest drogi, więc lepiej nie ryzykować.
andrewb25 napisał(a):przed wlaniem świeżego paliwa ściągnąć zbiornik paliwa i zobaczyć czy nie jest rudy w środku,

Dokładnie tak - przez tyle lat w zbiorniku na pewno nazbierała się woda i może zostać zaciągnięta do wtrysków. Wylać całe paliwo z baku, nalać świeżego. No i oczywiście wymienić filtr paliwa.
Skąd woda w oleju i paliwie? Zmiana temperatury powoduje osadzanie się na ściankach wilgoci, czyli wody, która spływa do paliwa czy oleju. Lepiej nie ryzykować.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Gru 2018, 14:50

Olej jak olej, ale filtr to na pewno trzeba zmienić, mogło tam nazbierać sie sporo wody i jakiegoś szlamu ;)
Niko800
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW e60
Silnik: N52
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wiosenne pylenie to zmora nie tylko dla alergików
    Pyłki są zmorą nie tylko alergików, ale także kierowców bez względu na to, czy są na nie uczuleni czy nie. Dlaczego? Pyłki osadzające się na szybach samochodu potrafią ograniczać pole widzenia, a jazda w takich ...