Fiat Seicento

20 Lis 2018, 13:57

Witam wszystkich serdecznie.
Posiadam Fiata Seicento z przebiegiem 12 km Auto zostało zakupione w 2002 roku w salonie Fiata. Fiacik z salonu przyjechał do garażu i już nigdy z nie go nie wyjechał jest w stanie idealnym po prostu nowe auto z fabryki.
W zwiazku z tym teraz drodzy koledzy mam takie pytanie jak go uruchomić spuścić oleje płyny wymienić filtry? Jak z nim postępować przed pierwszym uruchomieniem na co zwrócić uwagę? Z góry dziękuję za pomoc uwagi.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez Kao, 20 Lis 2018, 14:18, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Ten dział nie jest odpowiedni dla tego tematu! Przenoszę
ryba82
Nowicjusz
 
Posty: 2

20 Lis 2018, 14:17

Napewno trzeba odkręcić świece i na sucho RĘCZNIE spróbować pokręcić wałem zobaczyć czy w ogóle nie jest zablokowany, sprawdzić olej, zalać świerze paliwo, zmienić filtr paliwowy i probować odpalić, jak uda się uruchomić to wymienić olej i świece na nowe
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Gru 2018, 22:12

przed odpaleniem zalał bym świeży olej, ten sprzed tylu lat na pewno nie ma właściwości smarnych
przed wlaniem świeżego paliwa ściągnąć zbiornik paliwa i zobaczyć czy nie jest rudy w środku, jeżeli jest to do wymiany, po pozatyka przewody, filtr lub wtryskiwacz, dopiero później filtr paliwa i świeże paliwo.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

17 Gru 2018, 22:15

Na odpalenie starczy, nie ma sensu pachać się w niepotrzebne koszta
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Gru 2018, 18:31

andrewb25 napisał(a):przed odpaleniem zalał bym świeży olej, ten sprzed tylu lat na pewno nie ma właściwości smarnych

Dokładnie tak. Do tego filtr oleju może być wilgotny i nasiąknięty wodą, To samo z olejem - może być w nim woda. Oleju dużo nie wchodzi, filtr nie jest drogi, więc lepiej nie ryzykować.
andrewb25 napisał(a):przed wlaniem świeżego paliwa ściągnąć zbiornik paliwa i zobaczyć czy nie jest rudy w środku,

Dokładnie tak - przez tyle lat w zbiorniku na pewno nazbierała się woda i może zostać zaciągnięta do wtrysków. Wylać całe paliwo z baku, nalać świeżego. No i oczywiście wymienić filtr paliwa.
Skąd woda w oleju i paliwie? Zmiana temperatury powoduje osadzanie się na ściankach wilgoci, czyli wody, która spływa do paliwa czy oleju. Lepiej nie ryzykować.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Gru 2018, 15:50

Olej jak olej, ale filtr to na pewno trzeba zmienić, mogło tam nazbierać sie sporo wody i jakiegoś szlamu ;)
Niko800
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW e60
Silnik: N52
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Lexus notuje świetne wyniki w Chinach
    Mimo pandemii koronawirusa, która uderzyła w sprzedaż samochodów na całym globie, Lexus notuje bardzo dobre wyniki na największym rynku motoryzacyjnym świata – w Chinach. W maju japońska marka osiągnęła ...