Fiat siena 2001 problem z wspomaganiem kierownicy

26 Kwi 2017, 22:26

Witam, posiadam fiata siene z 2001 roku, niedawno wymieniałem w nim silnik, i od tego momentu mam pewien problem, który występuje gdy przejadę przez kałuże, a mianowicie blokuje sie kierownica podczas skręcania, jednorazowo po każdej kałuży. Dodam że wspomaganie zostało przełożone ze starego silnika i jest mechaniczne, Miał ktoś kiedyś taki problem lub wie co nim może być ?
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Kwi 2017, 22:34

Olek1995 napisał(a):blokuje sie kierownica podczas skręcania, jednorazowo po każdej kałuży
Blokuje się czyli nie można jej ruszyć tak jak przy wyjętym kluczyku ze stacyjki czy po prostu chodzi w tym momencie bardzo ciężko?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Kwi 2017, 22:39

Ciężko to opisać, na pewno nie jest tak jak by nie było kluczyka, blokuje się ale na siłę można ja dokręcić trochę bardziej lub utrzymać w skręcie, po czym prostuje się normalnie i do następnej kałuży jest okej.
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Kwi 2017, 22:56

Olek1995 napisał(a): blokuje się ale na siłę można ja dokręcić trochę bardziej lub utrzymać w skręcie, po czym prostuje się normalnie i do następnej kałuży jest okej.
U ciebie z tego co wiem jest wspomaganie hydrauliczne więc na początek sprawdź stan oleju w zbiorniczku wyrównawczym od wspomagania. Następnie stan paska klinowego jeżeli jest słabo naciągnięty może się ślizgać jak dostanie się trochę wody?
Nie ma różnicy którą stroną wjedziesz w kałużę?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Kwi 2017, 23:02

Też właśnie coś słyszałem o tym ślizganiu, tylko nie byłem pewny czy taki może mieć ono skutek, a co do wjeżdżania w kałuże to nie miałem innej możliwości raczej niż prawą stroną, tam gdzie właśnie się znajduje pasek wspomagania.
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Kwi 2017, 07:09

Kacper napisał(a): na początek sprawdź stan oleju w zbiorniczku wyrównawczym od wspomagania. Następnie stan paska klinowego
ja tez mysle ze to slabo naciagnięty pasek.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Kwi 2017, 14:05

Okej sprawdzę, dziękuje bardzo za pomoc :)
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Maj 2017, 12:54

Pasek został naciągnięty, tylko ze jak się okazało pęknięta jest jakaś osłona od spodu i właśnie przez jej brak tak chlapało od spodu, to będzie osłona silnika ? czy to się jakoś inaczej nazywa?
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Maj 2017, 15:53

Olek1995 napisał(a):Pasek został naciągnięty, tylko ze jak się okazało pęknięta jest jakaś osłona od spodu i właśnie przez jej brak tak chlapało od spodu, to będzie osłona silnika ?
Tam jest chyba tylko jedna osłona pod silnikiem tu masz link do przykładowej aukcji [link do oferty na Allegro wygasł]

Zwróć uwagę na to że do 1.2 jest ona inna niż do wersji z silnikiem 1.4 i 1.6.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999