Fiat Uno Brak ciśnienia oleju w silniku

24 Sty 2010, 13:13

hej! Mam taki problem po kilku dniach nie uzytkowania auta po zapaleniu go kontrolka ciśnienia oleju zaczeła mrugać i nie zgasła. Sprawdziłem cisnienie oleju a ono wogóle nie daje cisnienia. pomózcie co to może być dokładnie pompa czy panewki. :idea:
motorowerek
motorowerek
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Paczków
  • 24 Sty 2010, 19:12

    Jeśli problem wystąpił nagle na mrozie musisz upewnić się czy olej nie stracił pompowalności (zastygł) od tego zacznij!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    24 Sty 2010, 22:33

    a co mają panewki do cisnienia oleju ? no to pompa bo co innego
    rafal_n
     

    25 Sty 2010, 23:47

    Też stawiam na gęsty olej, 20W tak sie przy obecnych temperaturach zachowa. Można zrobić taki test: wynieś kanister z olejem na zewnatrz, i po kilkunasu godzinach w temp. -25'C zobacz jaki jest płynny...
    Trabant-moj mały świat...
    Hajs
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 128
    Miejscowość: Zamość

    26 Sty 2010, 00:03

    Dzisiaj miałem koło domu minus 20 st.poszedłem do Mercedesa,olej na bagnecie był gęsty jak miód(poległ niestety, 15W40),próbowałem zakręcić rozrusznikiem ,kręcił ale wskazówka ciśnienia oleju nawet nie drgnęła,dałem sobie spokój!Natomiast w Renówce mam olej Magnatec 10W40 ,odpaliła szybko i ciśnienie oleju normalne.Zawsze lałem do Mercedesa syntetyki,teraz przekonałem się czym jest syntetyk zimą!Niestety podczas takich zim jak teraz syntetyczny olej to podstawa,już kupiłem Castrola EDGE,minerał wylewam.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    26 Sty 2010, 00:16

    No właśnie, odpalanie na mrozie to masakra dla silnika. Czytałem niedawno fachowy artykuł nt. oleju, wynikało z niego, że olej 15W/40 w temp. -15'C potrzebuje kilkudziesięciu sekund na dotarcie w najdalsze miejsce w silniku (ostatnia panewka) ...
    A co z tymi, co jeżdżą z MOTODOKTOREM? :twisted:
    Najlepiej byłoby jezdzić tylko na syntetyku, zwłaszcza gdy sie niedużo km robi. No a zmiana na syntetyk tylko na zime, zrobienie na nim 5tyś i trzymanie go do nastepnej zimy to tez bez sensu, olej sie psuje...
    Trabant-moj mały świat...
    Hajs
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 128
    Miejscowość: Zamość
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      AFT - Alternative Fuels Technology
      Rynek branży paliwowej nieustannie poszukuje technologicznych rozwiązań, które pozwolą zasilić auto w sposób jeszcze bardziej nowoczesny oraz dostosowany do norm ekopolityki. Nowe targi paliw alternatywnych ...

    26 Sty 2010, 00:46

    Hajs masz na myśli ostatni pierścień chyba.Wiesz jak należy odpalać silnik z moto -doktorem w oleju?Wcześniej należy przewrócić auto na dach i poczekać aż olej zleje się i przesmaruje silnik.Chyba że masz pompę strażacką w silniku,wtedy nie musisz tego robić. :grin:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)