Filtr fazy lotnej

18 Mar 2024, 21:15

Witam Wszystkich.

Chciałbym w swojej instalacji wymienić filtry fazy lotnej ze zwykłych bibułowych na coś lepszego.
Niestety jak widać na poniższym zdjęciu nie mam za bardzo miejsca na filtry odstojnikowe.

W związku z tym co byście polecili? poliester, włókno szklane czy bulpren?
Poprzednio filtry były zmieniane co około 10 tys. km. ale zamierzam to robić sam co około 5 tys.

Pacjent to Honda Accord 7 2.4 o mocy około 215 KM

Jak zawsze z góry dziękuję za pomoc :)

PS:
Jeśli kostka ELM327 nie kłamie to instalacja przełącza się na LPG przy 50 stopniach.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Dean14
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 3
Auto: -

18 Mar 2024, 22:30

Co 5 tysi wymiana ? Nie przesadzasz ? Jak tak to będziesz produkować odpady zatruwające środowisko . A niby mamy być eco :mrgreen: Już co 10 tysi to według mnie za często , bez potrzeby . Nadgorliwość widzę z Twojej strony . Mam i ja LPG i tego filtra nie wymieniałem . 100 tys przebiegu .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Mar 2024, 22:34

Dean14 napisał(a):W związku z tym co byście polecili? poliester, włókno szklane czy bulpren?
Załóż bibuła, poliester, jest trochę dłuższy ale powinien zmieścić się bez problemu. Przy wymianach co 10tkm będzie ok jak chcesz wcześniej wymieniać to też nie ma problemu. Do tego wymieniaj jeszcze filtr fazy stałej.

Dean14 napisał(a):Jeśli kostka ELM327 nie kłamie to instalacja przełącza się na LPG przy 50 stopniach.
To temperatura silnika, a nie parownika. Gaz na pewno jest ustawiony na temperaturę parownika przy przełączaniu :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

18 Mar 2024, 22:35

No niby tankuję na markowych stacjach a w tych filtrach zawsze po 10k trochę syfu było :D

Rokiko napisał(a):To temperatura silnika, a nie parownika. Gaz na pewno jest ustawiony na temperaturę parownika przy przełączaniu :wink:

No niby nie powinna się ta temperatura wiele różnić, w końcu ten sam obieg płynu chłodzącego ale znając życie w sterowniku temperatura przełączania ustawiona jest na 30 - 35 stopni żeby oszczędnie było :D

Jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź. Lece zamawiać filtry.
A filtr fazy ciekłej czeka na swoją kolej w schowku :D
Ostatnio edytowany przez Dean14, 18 Mar 2024, 22:54, edytowano w sumie 1 raz
Dean14
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 3
Auto: -

18 Mar 2024, 22:53

Dean14 napisał(a):a w tych filtrach zawsze po 10k trochę syfu było
A jak to kolega stwierdził ?? Powtarzam . Zbyt częsta wymiana mija się z celem. Produkujecie niepotrzebna odpady . Po za tym wydajecie niepotrzebnie swoje ciężko zarobione pieniądze. Najlepiej to obrazuje zdanie mojego gazownika . Chłop mądry , znający się na rzeczy . Rzecze - trochę syfu w filtrze nie zaszkodzi , filtra nie zapcha . Zadbaj lepiej o stan reduktora , wtryskiwaczy i ustawienie lpg.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Mar 2024, 22:57

Bonifacy napisał(a): jak to kolega stwierdził ??

Rozcinając filtr :)
Dla planety rozetnę te filtry jeszcze raz i jak będą w miarę czyste to zostawię interwał 10 tys :)
Dean14
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 3
Auto: -
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Opony letnie gwarancją bezpiecznej jazdy
    Opony letnie należy założyć wtedy, gdy średnia temperatura przekracza 7 stopni. Tym samym warto już teraz umówić się na zamianę, aby później uniknąć stania w kolejkach. 1. Czy opłaca się samemu zmieniać opony? ...

18 Mar 2024, 23:00

Dean14 napisał(a):zostawię interwał 10 tys
OK . Twoja sprawa. To jeszcze po rozcięciu sprawdż przepustowość tego niby zapchanego filtra
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Mar 2024, 23:44

Dean14 napisał(a): ale znając życie w sterowniku temperatura przełączania ustawiona jest na 30 - 35 stopni żeby oszczędnie było
Raczej to wymaga sprawdzenia . Bardziej bym się spodziewał ustawienia w sterowniku gazu progu przełączenia 40 stopni . Niektóre instalacje nie pozwalają ustawić niższej temperatury . Widzę że kolega sugeruje się bardziej własnymi domysłami pomijając realia
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Mar 2024, 08:49

Masz rację, to tylko domysły i wymagają sprawdzenia :)

A propo sprawdzania - mieliście może styczność z interfejsami BT do instalacji LPG? Chciałbym coś kupić żeby mieć podgląd na parametry pracy instalacji i zastanawiam się nad interfejsem BT i zwykłym po kablu.

@EDIT
Pytanie nieaktualne. Zakupiłem interfejs na kablu.
Dean14
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 3
Auto: -