Filtr stożkowy + końcówka tłumika Primera P10

20 Kwi 2008, 14:57

Witam serdecznie.

Chciałbym zakupić do mojego Nissana P10 95r. stożkowy filtr powietrza oraz końcówkę tłumika. FILTR [link do oferty na Allegro wygasł]
W związku z tym mam pytanie czy ktoś już miał styczność, albo wie w jaki sposób zamontować takowy filtr powietrza ( Czy potrzeba jeszcze jakieś dodatkowe elementy dokupić czy wystarczy sam ten stożek z opaskami? Czy ten filtr da mi delikatny bas oraz "pisk charakterystyczny przy zasysaniu powietrza" jak w turbo przy dodawaniu gazu? Znajomy miał w aucie taki filtr i fajnie był zaakcentowany ten dźwięk, tylko problem w tym że nie wiem czy miał on zwykły stożek czy razem z jakimiś rurami, turbinkami w środku..) Czy taka końcówka da mi delikatny pomruk silnika i czy zamontuje ją na swoim wydechu bo problem w tym że na długości około 8 cm jest zakrzywiany lekko w dół.

Zdjęcie spod maski [Filtr]

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

siakus
Nowicjusz
 
Posty: 19

20 Kwi 2008, 15:07

końcówka wydechu = wiejski tuning
ma tylko fajnie wyglądać a nie wygląda!!
Jak chcesz żeby było głośno zdejmij tłumik xD

A co do filtra to nie wiem ale chciałbym wiedzieć ;P
A i chyba ci osłonki na amortyzator brakuje ;D
Szatek
Aktywny
 
Posty: 302
Miejscowość: Elbląg

20 Kwi 2008, 15:09

W sumie to masz rację z tą końcówką.. Już lepiej dozbierać na sportowy tłumik :P Osłonki? hmmm nie przypominam sobie żeby tam jakaś była :lol: w każdym bądź razie jeździ i nie przeszkadza mi ten brak :P To wróćmy do tematu tego dolotu :)
siakus
Nowicjusz
 
Posty: 19

20 Kwi 2008, 16:38

nom takie srebrne nakładki na końcówkę tłumika najczęściej wyglądaja badziewnie. Jeśli chcesz mieć głośniejszy tłumik to zró małą dziukę w tłumiku tylko, że po jakimś czasie będziesz musiał wymienić cały tłumik;]
Endrju
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3011
Zdjęcia: 449
Miejscowość: Poznań

20 Kwi 2008, 19:32

Hehe Endrju masz racje :P dla tego odpuszczę to sobie i zamontuje sobie cały wydech przy okazji większej gotówki :) A może ktoś się wypowiedzieć o tych filtrach powietrza? Zestawienie kosztów, co trzeba, jak zamontowac itd :)
siakus
Nowicjusz
 
Posty: 19

20 Kwi 2008, 20:58

Montując filtr stożkowy należy pamiętać o odpowiednim jego umieszczeniu w komorze silnika. Jeżeli chcemy uzyskać jak najlepszy efekt, musimy wybrać jak najzimniejsze, czyli najbardziej oddalone i efektywnie przewietrzane miejsce. Po umieszczeniu filtra w docelowym miejscu jego pracy, warto wykonać osłony z cienkiej blachy aluminiowej bądź pleksi oddzielające go od rozgrzanego silnika i otaczającego go powietrza. W ten oto prosty sposób wyeliminujemy możliwość zasysania gorącego powietrza. Gdy ten etap będziemy mieć za sobą, drugim ważnym elementem jest doprowadzenie zimnego powietrza z zewnątrz. Najlepiej do tego celu użyć giętkich przewodów aluminiowych o dużej średnicy. Wykorzystując na przykład jeden z wlotów w zderzaku, umieszczamy przy nim wlot do „rury” i kształtując ja, doprowadzamy powietrze bezpośrednio do samego filtra. Tylko w ten sposób możemy w pełni wykorzystać potencjał zawarty w stożkowym filtrze powietrza. Cała operacja jest to dość trudna w praktyce i czasochłonna, warto jednak poświęcić na to kilka bądź kilkanaście godzin pracy. Dzięki temu pozwolimy naszemu silnikowi na zaczerpnięcie głębokiego oddechu, który pozytywnie odbije się na jego osiągach.

Wadą, która przez wielu postrzegana jest jako zaleta, jest zwiększony poziom natężenia hałasu dobiegającego spod maski podczas pracy silnika. Dlaczego wada? Przecież ten rasowo grzmiący silnik świetnie brzmi podczas pracy w całym zakresie obrotów. W przypadku krótkiej jazdy miejskiej nie jest to uciążliwa cecha, jednak gdy mamy zamiar wybrać się naszym samochodem na wycieczkę w dłuższą trasę, nasilające się z czasem buczenie może być przyczyną zmęczenia i osłabienia poziomu koncentracji. Doprowadzić to może to zgubnych w skutkach następstw...
Endrju
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3011
Zdjęcia: 449
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Parkowanie prostopadłe tyłem w 5 krokach
    Parkowanie prostopadłe tyłem nie należy do ulubionych manewrów dużej części kierowców. Choć ma liczne zalety, jest zwykle jednym z najsłabiej przećwiczonych sposobów parkowania, zwłaszcza w przypadku ...
    Kia Picanto - samochód do miasta
    W Polsce do Kia Picanto należy nieco ponad 9 proc. rynku. Produkowany od 2003 roku, mały "Koreańczyk" doczekał się trzech generacji. Najnowszą wprowadzono w 2017 roku. Pod maską Picanto może się znaleźć jeden z dwóch ...