Focus 1.8 tddi kopci na biało i nierówne obroty

06 Lut 2012, 18:06

mam problem z moją foką... kopci na biało i nierówno pracuje - szarpie powyżej 1000 obrotów jakby się dusił... czy to filtr paliwa?? proszę o pomoc!!!
baryla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 11 2009
Auto: ford focus kombi tddi mk1 90kM

06 Lut 2012, 23:14

Teraz, podczas mrozów to każde autko kopci na biało :wink: Dla pewności, że to nie uszczelka pod głowicą sprawdź i obserwuj pozom płynu w zbiorniczku i olej w silniku.
Nierówne obroty silnika mogą być spowodowane wieloma sprawami.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lut 2012, 10:31

Jeśli nagle silnik podczas mrozu zaczyna szarpać i puszczać kłęby białego dymu, to nie wpadał bym w panikę,tak się stało z moim autem(diesel),zaczął kopcić bielutkim dymem,problem w tym wypadku z ON i czujnikami w pompie.Gdy odmroziłem filtr paliwa,przestał puszczać kłęby dymu,znowu zaczął,gdy rozmrożone paliwo w filtrze się skończyło i zaczął ciągnąć gluty parafinowe,w końcu gasł.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Lut 2012, 11:28

ok. ale co teraz?? filtr i tak muszę wymienić, ale czy mogę tym jechać do mechanika... ugrzanie całego układu nie pomaga, znaczy pomogło raz...
opowiem jak było:
w piątek odebrałem auto od mechanika - poszła pompka od sprzęgła,
po przejechaniu ok 5-6km zaczął szarpać i trochę dymić... tel. do mechanika, mówi, że to może być zawalony filtr paliwa, albo poprostu zamarzł, powiedział, żebym nim trochę pojeździł i może przejdzie i przeszło, po drodze tank za 50zł (więcej nie miałem:p) i dolałem uszlachetniacza
w sobotę jeździł ok... w niedzielę znowu... 300m i szarpie i dym... zrobiłem koło 20km, tak, że rozgrzał się napewno i skutek minimalnie lepszy:( znowu tank za 50zł i już lepiej, nawet normalnie, dodałem jeszcze trochę tego uszlachetniacza, no ale wczoraj (poniedziałek) odpalił i od razu kopci i się dusi... płyn... ostatnio mi ubywało w chłodnicy ale z 2 tygodnie przed wymianą pompki sprzęgła dolewałem i raczej jest oki... uszczelniacza też lałem do chłodnicy - tak w razie W... ale sprawdzę bo wczoraj tak mi zimno było i nawet latarki żadnej nie miałem a już trochę późno było... ale po wizycie u mechanika sprawdzałem i było ok
baryla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 11 2009
Auto: ford focus kombi tddi mk1 90kM

07 Lut 2012, 15:27

chyba jednak ta nieszczęsna uszczelka:(;(
z rury leci woda - szron zostaje na kostce brukowej... w zbiorniku od płynu chłodniczego jakieś takie białe męty... z tym można jechać?? mam jakieś 13-15 km do mechanika i nie wiem czy jechać czy zawieźć... no i ile to kosztuje?? części+robota... jakiś przedział cenowy??
baryla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 11 2009
Auto: ford focus kombi tddi mk1 90kM

07 Lut 2012, 16:24

Pamiętaj,jeśli nalejesz uszlachetniacza już do ściętego ON to on niewiele pomoże,zwłaszcza jeśli ten On nie jest zimowy! Jedynie jeśli już odpalisz,to niech pochodzi na wolnych obrotach,tak by nie zgasł tobie gdzieś na drodze,tylko ewentualnie przy domu.Jeśli ubywa płynu z chłodnicy,to w twoim przypadku wszystko jasne,głowica lub uszczelka,również!Chyba,że masz gdzieś wyciek na zewnątrz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Lut 2012, 21:51

no tylko, że tego płynu jeśli ubywa to mokroskopijne ilości, bo poziom to raczej się nie zmienił od ostatniego dolania, przedtem było gorzej, bo w ciągu jakiegoś miesiąca wtedy wlałem jakieś 3-4 litry, ale z autem nic się nie działo (dolewałem wtedy też uszczelniacza)... teraz płynu nie widać, żeby ubywało a kopci... gadałem z bracholem dzisiaj przez tel. stwierdził, że gdyby to była uszczelka, to temperatura szybko by mi rosła, a nic takiego nie zauważam, może byś tak (teoria mojego brata), że filtr paliwa jest zawalony wodą?? i przez to takie problemy z silnikiem i dymem. u niego w robocie podobno coś takiego z autem było, okazało się, że w filtrze paliwa pełno zamarzniętej wody... może tak być?? ale wtedy po rozgrzaniu całego układu chyba by przeszło?? czy źle myślę??
baryla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 11 2009
Auto: ford focus kombi tddi mk1 90kM

08 Lut 2012, 11:17

My też podejrzewamy winę paliwa,zależy jaki masz ten filtr,bo bywają różne,jeśli masz przykręcany ,tak jak u mnie,to tylko wymiana pomaga(jeśli jest woda),jeśli masz wkład filtrujący,to powinieneś mieć spust paliwa pod całą puszką,woda zawsze wycieka jako pierwsza,zakręcasz i tyle.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Lut 2012, 15:42

dzisiaj już chodził normalnie... trochę cieplej jest i tylko trochę biało nawet nie szarpał i chodził normalnie... ale filtr i tak muszę wymienić
baryla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 11 2009
Auto: ford focus kombi tddi mk1 90kM

08 Lut 2012, 21:28

może jednak to to paliwo co?? :oops:
a jeśli paliwo letnie jeszcze mieli to co teraz?? w ciepły dzień wszystko wyjechać i na sprawdzonej stacji zalać?? pół baku mam czyli jakieś 300km do wyjechania
baryla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 11 2009
Auto: ford focus kombi tddi mk1 90kM

08 Lut 2012, 22:30

ja bym zrobił tak napewno nie jeździł bez sensu 300km bo to szkoda paliwa,nalal teraz pod korek,dodać uszlachetniacza jakiegoś i potem znowu po 100km zatankować pod korek i potem znowu po 100km zatankować pod korek i gitara.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Lut 2012, 22:40

Jeśli jeździ ,to się nie martw,ja dzisiaj odpaliłem Drycia,naturalnie filtr odmroziłem,chodził jak zegarek,po jakimś czasie zaczął puszczać biały dymek a za rurą na śniegu zrobiło się czarno,chodził ze 20 minut,myślę sobie jest już gitara,ruszyłem w drogę pod górę,gdyby zgasł, to jakoś bym wycofał pod dom.Zrobiłem równo 6km,3 w górę i 3 w dół,auto zgasło 300 m od domu.Wykręciłem filtr,zawalony wiórkami parafiny,coś takiego jak wiórka kokosowe!Nic się nie martw,objawy miną :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Lut 2012, 19:08

ok:)
nnormalnie kochani jesteście:) ja ze swoją wiedzą to bym chyba zawału dostał... ale jak nie było auta w domu to chyba normalne co?? :roll: ale chyba lepiej późno zacząć się uczyc niż wcale?:)
w socotę wymieniam filtr paliwa, w ogóle kupa roboty jeszcze przy nim... tył - cały wózek do zrobienia trochę z przodu zawieszenia, podszybie też do wymiany, bo mi woda leci do środka, później na końcu będzie trza się wziąć za turbinę:p bo cośtam mało szczelna jest czy coś... kupa roboty i kasy... a Bóg jedyny wie co po drodze jeszcze siądzie...
jak wymienię ten filter to dam znać co i jak:)
jeszcze raz DZIĘKUJĘ!!!
baryla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 11 2009
Auto: ford focus kombi tddi mk1 90kM

11 Lut 2012, 15:35

filter wymieniony i wszystko oki:) taki zaj**bany był, że nie chciało z niego nic wylecieć
słowa mojego mechanika: zimą biały dym to normalka, w dodatku taki śmierdzący:p
ale po wymianie śmiga, że hej:)
dla szukających: jak wymiana filtra nie pomoże, sprawdzić świece, a jeśli to nie to, wtryskiwacze
rada dla diesli od mojego mecha: dolewać MIXOL S - koło 100ml na tankowanie, poprawia smarowanie osiągi i zmniejsza spalanie... ja od dzisiaj zaczynam lać, wg. wskazań Krzyśka - 2 pierwsze tankowania 150 a później po 100, on sam leje i mówi, że silnik nawet po tym ciszej chodzi... powód dolewania? "bo to nasze paliwo jest jakie jest"
dzięki raz jeszcze wszystkim za pomoc i podtrzymywanie mnie na duchu!!!:)
baryla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 11 2009
Auto: ford focus kombi tddi mk1 90kM