Focus MK1 - Brak świateł tylnych

28 Wrz 2014, 17:12

Wzeszłym tygodniu rozładował mi się całkowicie akumulator. Prawdopodobnie było to spowodowane już wtedy problemem jaki aktualnie posiadam. Po naładowaniu akumulatora, oczywiście odpalił bez żadnego problemu. Pojawił się natomiast inny problem. Mianowicie światła tylne nie świecą, nie podświetla się tablica "zegarów", centralna część deski też nie ma podświetlania, nie działa podgrzewanie przedniej szyby, nie ma podświetlania rejestracji oraz nie działa brzęczek po otwarciu drzwi z zapalonymi światłami.
Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki, są ok. Gdzieś wyczytałem, że często zwarcie powoduje oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Też sprawdzałem, nie ma tam problemu (po odłączeniu podświetlania, cały czas jest problem).
Szczerze mówiąc już sam nie wiem co mam robić.
Pomyślałem sobie, że może któreś z kabli które odchodzą od akumulatora, mogą być uszkodzone. Tylko które? Wczoraj po zorientowaniu się że posiadam braki w dostawie prądu do niektórych urządzeń, za którymś razem udało mi się zrobić tak, aby wszystko działało poprawnie. Dlatego myślę, że chodzi tu o któryś z kabli.
Może ktoś z Was będzie potrafił mi pomóc? Albo trafię na elektryka samochodowego? :)
darwin4
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 02 01 2005
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Ford Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

29 Wrz 2014, 09:51

Na początek zamień miejscami krańcówki drzwi kierowcy i pasażera. Potem sprawdź czy wyłącznik świateł podaje napięcie na wszystkie przewody na jakie powinien (włączone postojowe).
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

29 Wrz 2014, 17:26

Nie rozumiem... Krańcówki drzwi? O co chodzi?
darwin4
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 02 01 2005
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Ford Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

29 Wrz 2014, 22:24

Krańcówka drzwi to jest taki element, dzięki któremu po otwarciu drzwi zapala się lampka i gaśnie po zamknięciu. Krańcówka drzwi kierowcy jest podłączona pod brzęczyk. Z karoserii powinien wystawać taki grzybek, który się chowa po zamknięciu drzwi. Po otwarciu drzwi zwiera do masy i podaje minusa na lampkę i brzęczyk, po zamknięciu drzwi nie dostarcza masy i brzęczyk np. nie działa.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

29 Wrz 2014, 23:22

Teraz rozumiem :) Z tym że nie miałem z tym oświetleniem żadnego problemu. Zawsze po otwarciu zaświecało się światło i gasło. Jeśli zamienie krancówki, to o czym się przekonam? :)
darwin4
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 02 01 2005
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Ford Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

30 Wrz 2014, 07:29

darwin4 napisał(a): nie działa brzęczek po otwarciu drzwi z zapalonymi światłami.

O to mi chodziło.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochodowe SPA czyli porządna kąpiel dla auta
    "Kierowcy, bądźcie dla nas dobrzy szczególnie na wiosnę" to byśmy usłyszeli gdyby samochody umiały mówić, z takim apelem zwróciłyby się do swoich właścicieli. I poprosiłyby ich o porządną kąpiel. Zimą ...

30 Wrz 2014, 17:39

Powiem tak. Dzisiaj rano wszystko działało prawidłowo, oprócz brzęczka. Świeciły wszystkie światła, nawet podświetlanie konsoli. Niestety po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu - znowu nie było świateł i tak do tej pory.

Co do krańcówek. Jako takich przycisków do zaświecania światła w samochodzie po otwarciu drzwi, nie posiadam.
darwin4
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 02 01 2005
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Ford Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

30 Wrz 2014, 18:55

Co do świateł to na 100 % coś nie styka lub jakiś styk/ kostka nie łączy, zaś nie działo. Zwykle jest to masa, ale różnie może być. Najpierw zacznij od kostek i połączeń masowych przy karoserii. Łatwiej by było miernikiem sprawdzić czego nie ma, czy + czy -.
Brzęczyk jest na krańcówce a że nie działa to prawdopodobnie po otwarciu drzwi nie zwiera do masy. Trzyma się na 1 śrubce. Wykręć ją, będzie wychodzić 1 lub 2 przewody, oba będą masowe. Zrób sobie kontrolke z żarówki, daj pewnego + a minusa na któryś z tych przewodów. Oczywiście krańcówka musi mieć masę, którą zwykle bierze ze śrubki. I sprawdź czy będzie gasnąć po wciśnięciu trzpienia i czy w ogóle zaświeci.

Posiadasz multimetr?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

30 Wrz 2014, 21:45

Posiadam multimetr. Jak i gdzie go zastosować aby sprawdzić + i -? Priorytetem są teraz światła. Potem brzęczek. Zastanawiam się, czy oba problem (oświetlenie i brzeczek) mogły się stać jednocześnie?
darwin4
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 02 01 2005
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Ford Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

30 Wrz 2014, 23:08

Przy przełączniku świateł masz na pewno jakieś przewody z kostką. Posprawdzaj czy dochodzi do niego + jak i -. Ustaw multimetr na piszczyk, daj jeden przewód na masę a drugim sprawdź czy zapiszczy jak dasz na przewód masowy. Jeśli zapiszczy przełącz miernik na dc 20v i sprawdź czy jest plus. Przy okazji sprawdź w ten sam sposób tylne lampy czy brak plusa czy minusa.
Mierzysz oczywiście wtedy jak pojawi się usterka.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

01 Paź 2014, 00:19

Nie jestem biegły z elektryki... a więc tak. Jeden kabelek od miernika (+) przykładam do styku na kostce, drugi do przewodu masowego (który to?) :/ Mój multimetr niestety nie posiada piszczka, stary bardzo stary sprzęt. Mogę ustawić tylko na diodę i zobaczyć jaki będzie wynik.

Proszę mi tłumaczyć jak krowie na rowie :)
darwin4
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 02 01 2005
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Ford Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

01 Paź 2014, 08:03

plus do przełącznika świateł (styk nr 12) jest na kablu czerwono-zielonym i prowadzi z bezpiecznika nr 14 . Przełącznik po włączeniu świateł postojowych podaje ten plus na przewód oranż-żółty (styk nr 13) do bezpieczników 47 i 48, od tych bezpieczników już wychodzą 4 kable do świateł postojowych.
Lewa strona przewody do tyłu oranż-biały, przód oranż-niebieski
Prawa strona, oranż-zielony przód i oranż tył.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704