Focus mk2 1,6 TDCI 109KM Dziwne szarpanie

09 Lis 2010, 12:05

Witam Serdecznie.Potrzebuję porady na wczoraj bo za cholere nie mogę dojść do ładu z tym moim autkiem, jeżdżę nim już ok półtora roku i ten temat powtarza mi się od kąd pamiętam, najczęściej przy obrotach niecałe 2000 a tak dokładniej od 1600 właśnie do 2000 auto bardzo często przerywa na krótkie chwilę po czym odzyskuje moc i w tym momencie z tyłu auta pojawia się chmurka czarnego dymu, dla mnie jako kierowcy jest to takie uczucie jakby na chwilę ktoś zaciągnął mi ręczny i po kilku sekundach puszczał. Powiela się to tylko jak jadę bardzo spokojnie np.z rodzinką przy tych 80-90km/h. Trzymając gaz w jednej pozycji non stop powtarzają się takie szarpnięcia.A najdziwniejsze wym jest to że przy dynamicznej jeździe i ostrym wkręcaniu go na obroty silnik zachowuję się jak żyleta, nie ma żadnych szarpań.To chyba auto stworzone dla przedstawicieli :-) Odwiedzałem kilka warsztatów i sprawdzałem go pod komputerem i rzeczywiście kilka błędów było ale je skasowano a szarpanie nadal jest.A teraz komputer wykazuje że wszystko jest ok.podejrzewałem wtryski ale to jest tylko w pewnym przedziale obrotów i tylko przy spokojnej jeździe,może to turbina, szczerze powiem brak już mi sił.Miał być taki bezawaryjny....masakra,wycieki oleju,padnięty dwumas...itp ratuje go tylko i wyłącznie spalanie:-) BARDZO PROSZĘ O POMOC I FACHOWĄ PORADĘ!
waldas
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Włocławek

09 Lis 2010, 12:46

Pod co zostało auto podpięte?Został sprawdzony serwisowym WDSem/IDSem?Masz w aucie FAPa?
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie

09 Lis 2010, 14:15

sprawdzałem u tych mechaników i nikt nie wie co oznacza skrót wds i ids a sam powiem szczerze nie mam pojęcia ale filtr cząstek stałych jest na bank.Poradzono mi jeszcze żeby samochód wrzucić np. na 3bieg i przeciągnąć go z 10km na pełnym gazie żeby po prostu się przepalił,bo wcześniej czyszczony juz był z nagaru.

[ Dodano: 13 Grudzień 2010, 12:59 ]
Witam ponownie,jestem zmuszony ponowić mój apel o pomoc bo problem jak był tak jest silnik przeszedł kilka drobnych usterek, a przy okazji rozbierania silnika okazało się że w środku wszystkich przewodów było tyle nagaru że dziwili się że on w ogóle miał siłę jeździć, tylko że teraz jest wszystko po czyszczone, przedmuchane, i brak błędów a szarpanie w przedziale 1500-2000 obrotów jak było tak jest nadal. Niezależnie od wrzuconego biegu, gdy obroty dochodzą do pułapu 2000tyś samochód szarpie w sposób jakby zaciągany był ręczny na krótkie chwile, w poście wcześniejszym opisałem to dokładniej. Masakra na prawdę musiałem trafić na wadliwy model, wymieniłbym na upartego nawet silnik ale skąd mam mieć pewność że ta usterka nie jest od czegoś innego. Ludzie pomóżcie....Jakby co mogę podać nr telefonu i chętnie kimś pogadam
waldas
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Włocławek

18 Cze 2013, 07:42

witam, i jak kolego udało rozwiązać Ci się problem tego szarpania podczas jazdy? mam identyczną przypadłość w swoim fokusie od jakiegoś miesiąca połączoną ze skakaniem obrotów na jałowym biegu. Co ciekawsze swoją foczkę kupiłem z Włocławka ubiegłego roku:P
jedrzej88
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6TDI 109KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

17 Gru 2013, 19:21

Czesc, Panowie mam w swoim focusie taką samą przypadlosc, wiecie juz moze co to takiego ?
pozdrawim
markpowered
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 13 07 1997
Auto: ford focus
Silnik: 1.6 tdci 109km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Gru 2013, 23:18

Zaczynamy od odczytania błędów, sprawdzenia dolotu (w tym wszystkich podciśnień), połączeń masowych i ciśnienia paliwa na listwie. Proponuje również zalać płyn do czyszczenia ukł. paliwowych i sprawdzić czy układ nie jest zapowietrzony (proponuje zwrócić szczególną uwagę na pompę i przewody pod maską)... Jeśli jest i po odpowietrzeniu będzie ok to super, jeśli będzie ok na jakiś czas to znaczy, że gdzieś układ się zapowietrza po drodze -> znaleźć -> usunąć -> będzie super.



A jak trzyma wolne obroty??? Gaśnie Wam czasem tak "nie wiadomo skąd"? Temperatura silnika ma znaczenie??? Na zimnym/ciepłym jest inaczej??? A jak silnik trzyma temperaturę???

Sporo rzeczy może powodować taki objaw... Generalnie w miarę prostych do zdiagnozowania ale jest ich dużo. Warunkiem jest odczytanie błędów. Czekam na odpowiedź. Aha, porządne odczytanie błędów. Czekam na info :ok:.



Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

21 Gru 2015, 23:32

Witam.
Pytanko, jak kolega opanował problem???
Ja miałem to samo, wymieniłem końcówki wtrysków i jak ręką odiął.........foczka śmiga aż miło........jeszcze tyle mocy nie miała.
Pozdrawiam
marcinnos77
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 03 12 1994
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Focus C-max
Silnik: 1,6 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Gru 2016, 12:49

Focus mk2 1,6 TDCI 109KM Dziwne szarpanie proszę o pomoc Pozdrawiam
tadex
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 01 1995
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: focus
Silnik: 1600
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007