Focus mk2 rocznik 2008-2010, do 20 000

05 Wrz 2019, 22:22

Cześć

jestem obecnie na jakże stresującym etapie poszukiwania auta które ma posłużyć kilka następnych lat mi i żonie jako autko głównie miejskie, ale też od czasu do czasu na wypad poza miasto. Po przeprawach z fiatem i japończykami, uwaga moja padła na Forda, tym bardziej że śmigałem kiedyś Fiestką jako pierwszym samochodem i mam niezłe wspomnienia

Co mnie interesuje: Focus mk2
rocznik:2008-2010
budżet maksymalny: 20 000zł
silnik: benzyna, od 1.6


Celuję w Focusa 2 z okolic 2009-2010 (racze nie starsze). Max budżet jaki jestem w stanie przeznaczyć to 20 000 zł. Interesuje mnie silnik benzynowy i fajne wyposażenie. Niestety nie znam typowych bolączek tych modeli (obecnie uzupełniam wiedzę).

Prośba do was o poradę czy warto się fatygować by obejrzeć następujące autka z ogłoszeń (zawężam wybór do Trójmiasta i okolic bo stąd pochodzę). Może już po samych zdjęciach zauważycie coś co ominąłem:

(1 właściciel, fajny silnik i wyposażenie, ale kwota pod limit. )
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

(gorsze wyposażenie ale o połowę mniejszy przebieg , który i tak jest drugorzędny, ale zawsze)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

(a może nie inwestować za wiele w 10 letnie auto i szukać "okazji", oczywiście z dużą dozą rezerwy, dobrym miernikiem lakieru i wizytą u diagnosty.)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

pozdrawiam!
domen
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 1

06 Wrz 2019, 16:28

Jeśli chodzi o Focusa mk2 nie ma większych wpadek czy bolączek, posiadam prawie rok wersję identyczną jak z pierwszego linku - polski salon, gold x, 1.6 pb 100km i mogę już co nieco o tym aucie powiedzieć


Co jest świetne w tym samochodzie to zawieszenie - (wielowahacz), prowadzi się jak przyklejony do drogi, fajnie pokonuje zakręty, do tego jest całkiem komfortowe, jest to najlepiej prowadzące się auto w tej klasie
Jeśli chodzi o silnik to benzyny 1.6 100KM proste, wolnossące konstrukcje, tu się nie ma za bardzo co zepsuć. Osiągi może nie powalają, ale do sprawnego przemieszczania się w mieście wystarcza, a i w trasie te 150nm dają radę przy wyprzedzaniu, tylko trzeba kręcić wysoko
Na minus dosyć spore spalanie w stosunku do osiągów - w mieście w korkach, albo na krótkich odcinkach koło 9-11l, w trasie jest już lepiej bo między 7-8l,
Wadą tego auta jest także słabe wyciszenie kabiny, powyżej 120km/h robi się już całkiem głośno, co też poniekąd wynika z krótkiego zestopniowania skrzyni biegów (3k obr. przy 100km/h na 5. biegu - wyraźnie brakuje w tym silniku 6. biegu)

Auto z drugiego linku widać, że golas, na pewno nie w tych pieniądzach; trzecie bym odpuścił, cena mocno podejrzanie niska no i silniki 1.8 miały tendencje do brania oleju - zapieczone panewki

Z kompaktów do 20 tys. popatrz też na Astre H, Bravo 2, Golfa V, Leona
durateche
Początkujący
 
Posty: 97
Auto: Seat Leon III
Silnik: 1.6 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

06 Wrz 2019, 16:32

Elegancko dzięki za odpowiedź. Co do 1 auta, zamówiłem usługę z autotesto gdzie mechanik czy tam rzeczoznawca jedzie obejrzeć auto dokładnie i robi raport. Jak chcecie to mogę się nim podzielić po fakcie :) pozdrawiam
domen
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 1

06 Wrz 2019, 16:50

Raport zawsze możesz wrzucić i przy okazji dać znać na jakim etapie są poszukiwania samochodu :)
durateche
Początkujący
 
Posty: 97
Auto: Seat Leon III
Silnik: 1.6 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

06 Wrz 2019, 16:52

dopiero w poniedziałek będę miał relację z auta więc na razie wstrzymuję poszukiwania i czekam. Zawsze to bezstresowy weekend bez użerania się z handlarzami udającymi prywatnych właścicieli od nowości z salonu bo w ostatnich dniach przerobiłem kilku takich gwiazdorów :D
domen
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 1

09 Wrz 2019, 18:03

jadę jutro rano obejrzeć autko, ale w międzyczasie znalazłem taki sam model tylko 2 lata młodszy i z 70 000 mniejszym przebiegiem. Różnica taka że z komisu. Waszym zdaniem lepsza oferta czy wykorzystać ją raczej jako dźwignię negocjacyjną ?

https://www.eurocarexpert.pl/samochody_ ... U81JsND57w
domen
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    ART DRIVE! Kolekcja BMW Art Car 1975-2010
    Instytut Sztuki Współczesnej (ICA) we współpracy z BMW, Burmistrzem Miasta Londyn oraz organizatorami London 2012 Festival na dwa tygodnie przejmuje kontrolę nad parkingiem w Shoreditch, aby w dniach od 21 lipca ...

09 Wrz 2019, 21:19

Pomyśl logicznie... Młodsze auto z mniejszym przebiegiem jest... tańsze. Super okazja od dobrodusznego komisu ? No nie bądźmy naiwni.
Coś z tym komisowym jest nie tak.
Kupuj od prywatnego gdzie masz pełną informację o historii, naprawach i eksploatacji.
A i tak, żaden to argument przy zbijaniu ceny, bo na miejscu sprzedającego bym Ci powiedział - "To jedź sobie kup w komisie".
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

09 Wrz 2019, 21:25

słuszna uwaga, chociaż przejrzałem otomoto i średnia cena modelu z tego rocznika i z tym wyposażeniem oscyluje między 15-18 000, więc tak czy siak będę zbijał. Tez jednak uważam że auto od właściciela jest lepszym rozwiązaniem. pozdrawiam
domen
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 1

10 Wrz 2019, 07:52

Przejrzałem na szybkości, poniżej 17k to prawie same sprowadzone egzemplarze o niewiadomym rodowodzie i/lub ulepy. 17-21 k to przedział dobrze wyposażonych, krajowych aut.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

10 Wrz 2019, 09:27

Jestem świeżo po oględzinach, zadbany ford z polskiego salonu okazal się na miejscu powypadkowym kukułczym jajem co wyszło dopiero na warsztacie :(
U diagnosty wyszło że pojazd miał wymienione drzwi przednie i tylne z strony prawej oraz tylna klapa - przynajmniej dwie mocne stłuczki nie mówiąc wypadki. Do tego korozja na podwoziu, szarpanie podczas przyspieszania, ściąga lekko w lewo, ręczny do regulacji i parę innych pierdół. Także to że pierwszy właściciel ceni swoje auto nie ma zawsze pokrycia ze stanem faktycznym
domen
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 1