Ford, audi czy vw? Obawy przed DPF-em

28 Kwi 2018, 00:35

Witam,

Zamierzam przesiąść się z benzyny na diesla. Wczesniej robiłem do pracy 12km, teraz mam już 45km w jedną stronę. Wyjeżdżam z domu, po około 500m wbijam na autostradę i tak śmigam 120km/h do miasta docelowego. Tam jakieś 5km i jestem na miejscu. Diesel wydaje mi się opcją bardzo dobrą.

Po pierwsze moje typy:

1. Ford fiesta 1.6 około 2011r. - wydaje mi się, że to ma już dpf (od 2009). Najlepsza opcja ze względu na wagę auta.

2. Ford focus 1.6 rownież daty co wyżej - ten z kolorowym fisem nad zegarami - dpf.

3. Audi a3 8p 1.9 - około 2007 - brak dpf

4. Golf 5 - 1.9 - 2007

Zaczynając - obawiać sie dpf? Miałem kiedyś a4 w 1.9 byłem bardzo zadowolony (bez dpf). Kiedy odrzucić auto - symptomy problemów z dpf?

Które auto w moich okolicznościach będzie palić najmniej? Silniki fajne, ale co z resztą w fordzie na przykład? Karoseria, elektryka, inne podzespoły?

Z gory dziekuje za pomoc,
Przemo
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

28 Kwi 2018, 00:38

encoresin napisał(a):Wczesniej robiłem do pracy 12km, teraz mam już 45km w jedną stronę. Wyjeżdżam z domu, po około 500m wbijam na autostradę i tak śmigam 120km/h do miasta docelowego. Tam jakieś 5km i jestem na miejscu. Diesel wydaje mi się opcją bardzo dobrą.


Przy takim użytkowaniu DPF nie będzie stanowił problemu, chyba że auto ma już najechane grubo powyżej 300 tys. km. Po pierwsze jaki masz budżet?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Kwi 2018, 01:22

Właśnie... Zapomniałem o budżecie.
Przy fordach dopuszczam max maxów 200.000, ale liczę na jakieś 170.000 km. Przy audi będę próbować poniżej 250.000.

Budzet. Około 25.000 - 30.000. wolę tą dolną granicę i dołożyć na start trochę w ewentualne usterki.

Dpf nie będzie stanowił problemu, ale co jak już komuś przystanowił?
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

28 Kwi 2018, 07:42

encoresin napisał(a):Przy fordach dopuszczam max maxów 200.000, ale liczę na jakieś 170.000 km. Przy audi będę próbować poniżej 250.000.


Kolejny;P Już jeden szuka siedmioletniej astry <100000 :mrgreen:
Przebieg to nie główny wyznacznik (chociaż jakiś zawsze), ważniejsze jest to jak auto było serwisowane. Pracowałem z ludźmi, którzy potrafili zarżnąć nowe auta w 3 miesiące więc nie zawsze większy przebieg = gorsze auto.
Inna sprawa to wymiany eksploatacyjne. Właśnie przy tej granicy 200kkm zwykle trzeba zacząć myśleć o wymianie sprzęgła i regeneracji turbo.

Fiesta ok chociaż szczerze mówiąc nie chciałbym tym jeździć 2x45km codziennie i to za własne pieniądze. Za małe i za mało wygodne
Focus ok
A3 ok ale bierz pod uwagę masę szrotu na rynku, przez który będziesz musiał się przebić i zawyżone ceny tych aut.
Golf jw.

Weź pod uwagę, że silniki w fordach są na CR a w golfie PD. CR ma o wiele wyższą kulturę pracy. W 1.9tdi/105 PD był jeden typ silnika (a montowano chyba 3), który miał wadę panewek.

Ogólnie:
Fordy ok pod każdym wględem
Golf/A3 ok pod względem technicznym, gorzej z silnikami (jeśli ma być pozbawiony większych problemów to z diesli zostaje 1.9/105 a z benzyniaków 1.6/102)

Ode mnie
S40, technicznie to samo co focus więc nie obawiaj się ceny części. Po prostu inaczej (imo o wiele lepiej xd) wygięta blacha, lepsze wykończenie wnętrza i zwykle lepsze wyposażenie.
Możesz pomyśleć o Astrze J 1.6 ale to bliżej tych 30k
Fiat Bravo 1.9, również fajna alternatywa, troszkę ciekawszy niż te co podałeś.
AR159, odrobinkę większe auto ale bez przesady. Świetne silniki JTD, mechanicznie też bez zastrzeżeń, za 25k kupisz już coś w miarę fajnego 1.9/150 na skrzyni 6b.
Laguna 3 2.0dci, świetny stosunek jakość/cena/rocznik. Sprawdzony silnik, udana konstrukcja a przez januszowe stereotypy możesz mieć świetne auto w fajnej cenie.
C5 2.0hdi, zdecydowanie najwygodniejsza propozycja, kawał auta a koszty utrzymania nie przerażają.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Kwi 2018, 14:58

Fiaty, alfy, renaulty, ople, citroeny mnie nie bawią. Volvo bym przemyślał, ale jest za ciężkie. O przebiegi się nie boje bo wiem, że nie będą cofane. Tak samo szroty - nie obawiam się takich niespodzianek.

Jeździć fiestą za własne pieniądze? Nie rozumiem. Na to się nakręciłem ze względu na wagę 1000kg co uczyni go w moim wypadku znacznie tańszym. Audiczki miałem 3, forda żadnego. Jak a3 ma się do fiesty? Jest aż tak mała i niewygodna?

Z benzyniaków rezygnuję, posiadam właśnie 1.6 8v
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

28 Kwi 2018, 16:54

encoresin napisał(a):Fiaty, alfy, renaulty, ople, citroeny mnie nie bawią. Volvo bym przemyślał, ale jest za ciężkie.


A jaki masz silnik w Fordzie? 1.6 od PSA (Citroen/Peugeot).

Różnica w wadze pomiędzy A3 1.9TDI, a S40 1.6 to 36kg. Przy prędkościach autostradowych masa auta ma drugorzędne znaczenie. Np. ja osiągam średnie spalanie ~10,5 LPG przy 130km/h na tempomacie.

Jeśli spalanie ma być jak najniższe, a prędkość nie będzie przekraczała 120km/h to najlepiej zainteresować się tymi silnikami:
1.6 HDI/TDCI (Ford Focus, Citroen C4, Peugeot 308, Volvo S40, Mazda 3)
1.6 JTD (Fiat Bravo)
1.5 dCi (Renault Megane III)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Kwi 2018, 19:36

Nie chodzi o silnik tylko same auta. Nie widze ich w ogóle.

Volvo, które podałeś o dziwo naprawdę ma małą wagę, auto ładnie wygląda, ale ta deska rozdzielcza :D w tym wypadku brałbym już focusa.

Masa auta nie ma dla mnie znaczenia tylko dla rządu, który pobiera za to opłaty. I aby mi się opłacało, diesel musi być mega oszczędny i lekki.

Focus = audi a3 w tym wypadku. Wygrywa wagowo fiesta, która oszczędzi mi podwójnie w tym samym czasie.

Jeżeli ma być jednak niewygodna to chyba wyborem będzie focus - jeżeli znajdę tego, którego szukam.
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna