Ford Escort 1,8 77kw 1995rok nierówna praca silnika

14 Cze 2009, 17:04

Witam

Po wymianie filtrów paliwa i powietrza, a także uszczelki pod pokrywą silnika samochód nierówno pali i spala więcej benzyny niż wcześniej. Dzisiaj wymieniłem także świece i dalej to samo. Silnik chodzi, tak że na luzie aż czuć jak trzęsie. Jak ruszam jest ok, ale po dłużej jeździe bardziej szarpie. Co to może być? Ja już powoli głupieję

Przed wymianą zdarzyło się kilka razy, że podczas ruszania mi szarpał, ale po kilku chwilach było ok, a teraz cały czas.
robiq
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Wrocław
  • 14 Cze 2009, 18:04

    Spróbuj po kolei zdejmować kable zapłonowe,wyeliminujesz ten który jest przyczyną nierównej pracy silnika jeśli tutaj leży przyczyna,sprawdż też czy nie dostaje lewego powietrza,uszczelka pokrywy zaworowej tutaj nie ma nic do rzeczy,przyglądnąłbym się układowi zapłonowemu a filtr paliwa na pewno kupiłeś dobrej firmy?!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8615
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    14 Cze 2009, 18:18

    O powietrzu już słyszałem. Niestety jestem aż tak dobrze się nie znam. Jak mam to sprawdzić? Filtr paliwa sądzę, że dobry. Montował mi go gościu z hallfordsa. Zanim założył sprawdzał jaki dać.
    robiq
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Wrocław

    14 Cze 2009, 19:22

    Powiem ci tak ,filtr powietrza jeśli chodzi o benzynę to raczej nie ma nic do rzeczy bo ja jak zdejmę obudowę i wyjmę filtr a nawet jak całkowicie zdejmę obudowę z filtrem do samego gażnika i gdy zapalę to silnik chodzi mi tylko głośniej,no może tylko delikatnie nim bardziej kołysze ale miarowo!Ja bym się przyglądnął układowi zaplonowemu ,czy nie poruszałeś gdzieś kabli zapłonowych,może dostały przebicia,nie słyszysz takich suchych trzasków?!Weż zaizolowany śrubokręt i dołóż do kabli tak by jego końcowka zblizyła się do kadłuba silnika i zobacz czy nie przeskoczy iskra.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8615
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    14 Cze 2009, 21:40

    Wyjaśniło się. Nie dawało mi to spokoju, więc poszedłem pogrzebać przy samochodzie. Okazało się, że prawdopodobnie podczas wymiany uszczelki pod pokrywą silnika, mechanik odłożył kable na bok i gdzieś któryś się poluzował. Podociskałem kable, jeden chyba był poluzowany. Potem odpaliłem silnik i było OK :mrgreen:
    robiq
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Wrocław
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
      Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
      Jak jeździć po nawałnicy?
      W lecie często nawiedzają nas intensywne burze, gwałtowne opady deszczu i nawałnice. Takie warunki atmosferyczne są bardzo niebezpieczne w szczególności dla kierowców. Pod wpływem silnego wiatru łamią się gałęzie, ...