Ford Eskort - problem podczas jazdy.

29 Maj 2008, 18:55

Witam. Zostało mi tylko te forum i mam nadzieje że może tu znajdzie się ktoś kto pomoże rozwiążać mój problem.A więc mój Ford jest z 1995 r ogólnie wszystko jest ok poza jedna kwestią.Podczas jazdy (przeważnie przy wyprzedzaniu lub przyśpieszaniu) auto zaczyna się dusić i dosłownie nim szarpie.Występuje to na benzynie jak i na gazie.Musze stanąc zgasić go i zapalić ponownie, czasami to pomaga czasami nie.Wczeniej występowało to przy prędkości ponad 100k/h a teraz nawet przy 60 k/h.
Prosze o pomoc i z góry dzięki.
Pozdrawiam.
moniuszko24
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 30 Maj 2008, 08:48

    Na początek proponuję zrobić standardowy przegląd - filtr powietrza,świece zapłonowe,przewody zapłonowe.W dalszej kolejności czujnik położenia wału korbowego.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    30 Maj 2008, 14:13

    Od tego co napisałeś zaczołem i wszystko jest ok, świece i przewody nowe, filtr wymienieniony z wałem tez niby wszystko wporządku a problem niestety dalej jest i to coraz bardziej intensywny.
    moniuszko24
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    30 Maj 2008, 20:07

    A co znaczy,że z wałem(domyślam się,że chodzi ci o czujnik położenia) jest wszystko niby ok?Ważne jest,czy na kole są wszystkie zęby,czy jest odpowiednia odległośc od czujnika,czy czujnik podaje prawidłowy sygnał?Tego sam za bardzo nie sprawdzisz.
    Jeżeli jednak uważasz,że ten czujnik jest ok,to pozostaje cewka zapłonowa no i to,czy ze stacyjki dochodzi napięcie do tej cewki.Jest też sprawa sterownika silnika i sygnału z ww czujnika.Pozostaje też sprawa sterowania przepustnicą oraz "lewe" powietrze.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    31 Maj 2008, 08:34

    Tak chodziło mi o czujnik położenia.Czyli ogólnie rzecz biorąc sugerujesz że te problemy dotyczą zapłonu i z tym związanych elementów??
    moniuszko24
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    31 Maj 2008, 23:09

    Skoro objawy są takie same na obu paliwach,to przyczyną jest raczej układ zapłonowy.Może to też być przytkany układ wydechowy,co się rzadko zdarza,ale się zdarza.Przyczyną może też być lewe powietrze.Posprawdzaj to wszystko.Jeżeli nie pomoże to trzeba będzie sprawdzić skład spalin.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000