Ford Explorer 4,0 SOHC 2000 rok nie odpala

02 Maj 2017, 20:20

Paliwo jest , iskra też. Przy próbie rozruchu strzela w filtr powietrza i śmierdzi wachą. Stawiam na rozsypany/przestawiony rozrząd . Jakie jest wasze zdanie ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Maj 2017, 21:20

Może być rozrząd a może być też cewka to że iskra jest nie znaczy że jest sprawna może być też czujnik położenia wału,wałka rozrządu, może być za niskie ciśnienie na listwie wtryskowej. Duzo tego ale zacznij od rozrządu bo to najważniejsze.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16712
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Maj 2017, 21:51

bonifacy napisał(a): iskra też. Przy próbie rozruchu strzela w filtr powietrza i śmierdzi wachą
Na wszystkich świecach jest iskra? Sprawdzałeś je po probie odpalenia kiedy śmierdziało benzyną?

Sprawdź podłączenie cewki (czy piny np. nie są zaśniedziałe) i czy masa jest dobra.

Oczywiście rozrząd sprawdź w pierwszej kolejności bo musisz być pewny że tu jest ok żeby dalej szukać problemu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Maj 2017, 18:28

Kacper napisał(a):Sprawdź podłączenie cewki (czy piny np. nie są zaśniedziałe) i czy masa jest dobra.
Tam są trzy podwójne cewki w jednym monobloku. Cewki są zasilane plusem natomiast ich sterowanie jest przez ECU poprzez podanie masy.
Kacper napisał(a):Na wszystkich świecach jest iskra? Sprawdzałeś je po probie odpalenia kiedy śmierdziało benzyną?

Na wszystkich nie , na dwóch losowo. Fajek nie idzie ściągnąć , H...y dostęp. Sprawdzałem innym przewodem. Strzeli w kolektor ssący , dym idzie z filtra powietrza .
Kao napisał(a):ale zacznij od rozrządu bo to najważniejsze.
Auto stoi ze 20 kilosów od mojego miejsca pracy. Warunki polowe , trzeba by zapakować ze sobą całe wyposażenie warsztatu. Skaner OBD2 łączy się z autem , błędów nie ma , w parametrach bieżących czujnik położenia wału podczas rozruchu widzi obroty.
Kao napisał(a):ale zacznij od rozrządu bo to najważniejsze.
I tutaj może być problem. Tam jest ...... policzę : jeden , dwa , trzy , cztery łańcuchy z czego jeden z tyłu silnika. Trzeba trochę porozbierać aby się dostać. Panowie ostateczna decyzja z mojej strony - oddaje tą robotę komu innemu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Maj 2017, 18:39

bonifacy napisał(a):Tam są trzy podwójne cewki w jednym monobloku.
no i wystarczy że jedna cewka będzie uszkodzona i już nie będzie palił. Iskra będzie widoczna a zapalac nie będzie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16712
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Maj 2017, 19:49

Kao napisał(a):no i wystarczy że jedna cewka będzie uszkodzona i już nie będzie palił. Iskra będzie widoczna a zapalac nie będzie.
To są dwa cylindry wyłączone z pracy, pozostają jeszcze cztery. Powinien chociaż załapywać . Nie napisałem ,że posiadacz zameldował iż rozrusznik mu zakręcił dziwnie , ciężko tak jakby akumulator był rozładowany. Powtórnie spróbował a tu już było normalnie tylko że strzelał w dolot. Wczoraj rozmawiałem z gościem co robił te motory. Nawet nie dokończyłem swojego wywodu a on rzucił rozwalony rozrząd.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Co może zamarznąć w naszym samochodzie?
    Co w samochodzie jest szczególnie wrażliwe na niską temperaturę? Jak sobie poradzić z typowo zimowymi problemami? Poniżej prezentuję kilka odpowiedzi które mogą okazać się przydatne wielu kierowcom. Głównym ...

04 Maj 2017, 20:04

Jeżeli to rozrząd to prawdopodobnie naprawa przewyższa wartość auta. :cry:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16712
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Maj 2017, 21:05

Kao napisał(a):Jeżeli to rozrząd to prawdopodobnie naprawa przewyższa wartość auta. :cry:
Może i tak być. :mrgreen: Jakby rozrząd to trzeba wyjąć motor. Praktycznie rozebrać go na elementy pierwsze . Do tego mogą być pokrzywione zawory. Wycofałem się z roboty ze zrozumiałych względów :mrgreen: Napiszę co i jak jak się dowiem co kto inny wydumał.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Cze 2017, 08:26

Motor został wymieniony na inny. Robiła to chyba jakaś kiepska ekipa z budowlanki . Coś w klimacie programu ,, Usterka '' , Robota zrobiona , silnik chodzi ale tu wężyk nie podłączony , tam instalacja elektryczna przetarta , nie poprawiona , tudzież błąd zapisuje się od Egr-u , a i wydech pierdzi i o zgrozo śmierdzi wachą na około .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Cze 2017, 11:27

Moze po taniosci byl wymieniany u Mietka w garazu i dlatego tak. Dobry warsztat by sobie nie pozwolil na takie bledy (chyba) :mrgreen:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16712
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Cze 2017, 20:00

Kao napisał(a):Moze po taniosci byl wymieniany u Mietka w garazu i dlatego tak. Dobry warsztat by sobie nie pozwolil na takie bledy (chyba) :mrgreen:
Masz rację . Wyszedł nowy kwiatek :mrgreen: Po prostu okazało się że napęd na przednią oś jest załączony przy pozycji Auto przełącznika napędu. Strzela, chroboli na zakrętach. Co ciekawe bez włączonych świateł to jeszcze jakoś ujdzie , ale na załączonych mijania się nie da :shock: :mrgreen: :mrgreen: Dzisiaj dopiero uporałem się z tym gożdzikiem i to na zasadzie- tniemy , nie wnikamy bo rozpruwać instalację elektryczną , szukać zwarcia .... dość :mrgreen:
Ze smrodem wachy wyszło to że PANOM zniszczyła się uszczelka na połączeniu przewodu do listwy wtryskowej. Kapało i to zdrowo. Że się auto nie spaliło to tylko cud :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Cze 2017, 22:16

bonifacy napisał(a):Ze smrodem wachy wyszło to że PANOM zniszczyła się uszczelka na połączeniu przewodu do listwy wtryskowej.
konto pewnie też odpowiadało za słaba pracę silnika. Niestety często tak bywa przy przekladkach silnika że są jakieś niedociągnięcia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16712
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Wrz 2017, 20:51

Kao napisał(a): Niestety często tak bywa przy przekladkach silnika że są jakieś niedociągnięcia
Ciąg dalszy niedbałej wymiany motora :mrgreen: Chodzi jakoś tam ale ogólnie przestał . Szarpie , kicha strzela . Rozwaliło tłumnik :mrgreen: Ja głupi się nagrzebałem a tam po prostu nie było porządnej masy na budę :x cały wic polega na tym że minus aku jest na korpus silnika a dopiero stamtąd na nadwozie. A z nadwozia są brane masy na ECU i inne sterowniki . Ogólnie dałem dupy i straciłem czasz ,ale w końcu uzdrowiłem to padło :happy:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Wrz 2017, 21:00

No to gratulacje :ok: zawsze można trochę poprawić fabrykę z tymi masami i zrobić tak żeby było dobrze. Widzisz taka pierdoła jak może skomplikować wszystko.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16712
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Wrz 2017, 21:18

Kao napisał(a):No to gratulacje :ok: zawsze można trochę poprawić fabrykę
Nie ma co gratulować. Ci co wymieniali silnik nie dokręcili masy lub wcale jej nie dali. Do tej pory jakoś to łączyło. Ja się nie obciąłem i nad tym boleję. W końcu brakowało na budzie ponad 2 volty napięcia ,a wszystkie sterowniki zgłaszały błąd niskiego napięcia. Dałem dodatkową masę plecionką . Minut pięć roboty , ale jak się rozliczyć za robotę :?:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna