Ford Fiesta 1.4 TDCi 2004 - kręci rozrusznikiem 2 sekundy i wyłącza

10 Sty 2016, 18:15

Witam,
mam problem z moim Fordem Fiesta 1.4 TDCi 2004 r. Samochód raz na jakiś czas, podczas odpalania kręci rozrusznikiem ok 2 sekund i przestaje. Kolejne próba odpalenia przeważnie się udaje.

Samochód nie pokazuje żadnych błędów.
Był przeprowadzona diagnostyka "na żywo".
Układ nie jest zapowietrzony.
Wymienione filtr paliwa.

Mechanik uważa, że problem tkwi po stronie elektrycznej a nie elektronicznej. Jednak nie podjął się usunięcia usterki z uwagi, że występuje losowo i ciężko cokolwiek sprawdzić.
tm86
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 12 03 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiesta V
Silnik: 1.4 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Sty 2016, 19:18

W fiescie rozrusznik jest załączany przez przekaźnik w puszce z bezpiecznikami po prawej stronie w kabinie. Należy zdiagnozować czy problem jest po stronie plusa czy minusa sterowania tego przekaźnika oraz sprawdzić napięcie w czasie krecenia rozrusznikiem.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

10 Sty 2016, 20:49

Dzięki za odpowiedź. Napięcie podczas kręcenia jest ok, jednak nigdy nie było badane w momencie kiedy występuje usterka ze względu na jej losowość. Mechanicy jak jeden mąż powtarzają, że aby zdiagnozować usterkę musi ona się nasilić, bo w przeciwnym wypadku nie mają czasu na szukanie usterki. Mam pytanie czy można sprawdzić poprawność działania przekaźnika START i czy można go podmienić z innym przekaźnikiem na próbę? Z tego co się orientuje, przekaźniki w Fordzie są wielofunkcyjne.
tm86
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 12 03 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiesta V
Silnik: 1.4 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Sty 2016, 22:41

Przekaźniki można zamienić ale wątpię żeby to coś dało. Sterowanie przekaźmika : plus ze stacyjki, minus zwierany jest przez sterownik silnika i tu może być problem.
Prąd na rozrusznik zabezpieczony jest bezpiecznikiem nr 14, 30A.
Sterownik silnika nie masuje sterowania przekaźnika rozrusznika i trzeba sprawdzić dlaczego. Doraźnie można połączyć na stałe ten styk z masą.
W celu diagnozy można diodę LED podłączyć do plusa po stacyjce i do masy sterowania przekaźnika, wtedy będziemy wiedzieć czy problem jest z tą masą.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

11 Sty 2016, 19:27

Bardzo konkretna odpowiedź. Jeszcze raz dzięki. Przy sobocie sprawdzę samochód. Mam tylko jedno pytanie, jeśli rzeczywiście okaże się, że problem tkwi w masie zwieranej przez sterownik to oznaczać będzie naprawę samego sterownika lub jego wymianę, czy można zastosować tzn. "pożyczenie masy" do przekaźnika i uznać naprawę za zakończoną? Taki sposób naprawy nie będzie powodował nowych problemów?
tm86
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 12 03 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiesta V
Silnik: 1.4 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Sty 2016, 22:07

Podmiana przekaźnika tak jak zostało już powiedziane nic nie pomogła. Plus ze stacyjki przychodzi za każdym razem po przekręceniu kluczyka w pozycję Start, więc uważam, że problemem nie jest stacyjka. Masa ze sterownika silnika, na wyciągniętym przekaźniku jest, jednak nie była sprawdzana w rzeczywistych warunkach kiedy przekaźnik jest włożony i następuje przerwanie rozruchu. Zauważyłem tylko, że przez pierwsze dwie sekundy po przekręceniu i trzymaniu kluczka, napięcie pomiędzy plusem ze stacyjki a minusem z sterownika silnika wynosi ok 11,5 V a później słychać jakiś przekaźnik pod maską i pojawia się troszkę wyższe napięcie ok 12,1 V. Uważam jednak, że nie ma to wpływu na prace przekaźnika. Sprawdzenie sterowania przekaźnika masą jest o tyle trudne, że usterka jest iście losowa,
tm86
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 12 03 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiesta V
Silnik: 1.4 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jak spać podczas wyprawy samochodowej?
    Wyjazdowe pomysły na nocleg to prawdziwa karuzela. Do dyspozycji mamy kempingi, agroturystykę, hotele i… własne samochody. Oto kilka sposobów, jak urządzić się z noclegiem i które rozwiązanie może być ...

18 Kwi 2016, 21:11

Witam.
I jak, udało znaleźć się przyczynę tej usterki??
Bo ja nadal walczę ze swoim fordem. Tak jak mówisz, żaden mechanik nie chce się podjąć, bo usterka jest losowa i zależy od pogody. Teraz jak jest duża wilgotność powietrza to jest problem z odpaleniem, bo dopiero za piątym razem się udaje jak silnik jest zimny. Bo jak ciepły to na strzała odpala.
bartekxxbanan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 03 11 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: FORD FIESTA MK7
Silnik: 1.25 82 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

02 Cze 2016, 15:37

Witam. I mnie dopadł ten sam problem. Czy zdradzicie w jaki sposób sobie z tym poradziliście?
master22
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Fiesta Mk6
Silnik: 1.4 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003